Известие

Collapse
No announcement yet.

Предварение на запалването при работа на газ.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    [QUOTE=ecotronic;1534002]Безсмислен, казваш.... Че и пореден

    Сега ти предлагам да поразсъждаваш върху следния въпрос:

    Имаш 100 октанов бензин и 100 октанов пропан бутан. И с двете горива нямаш детонационно горене или ако имаш, то предварението е зададено, като за 100 октановото гориво.

    Въпреки това газта гори по-бавно от бензина и поради това е нужно по-голямо предварение, което няма нищо общо с детонациите.

    Питане (поредно безсмислено, както обичайно):

    Как аджеба при липса на детонации, компютърът прави по-голямо предварението на газ ?

    Ето, как изглеждат кривите на предварението при бензин и при газ:

    [/QUOTEСтигне ли се до детонации-ойде коньо у реката. Ако графиката си е наред, то между 2000 и 3300 об/мин няма осезаема разлика. А това са най-използуваните обороти. Над 3500 се вижда ясно, че няма нужда от предварение, а от закъснение.
    Аванс процесора има смисъл само в оборотите до 1800, което стеснява до някакви си 800 , че и по-малко оборота.
    Изводът: На мотора му е нужен аванс процесор колкото на мъртвец вендузи, а при по-бързооборотните мотори е даже вреден и опасен.
    Единственото смислено нещо е втори компютър с програма за газ като гориво, където са отчетени специфичните параметри на газта.
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

    Comment


    • #17
      Ае чичка,ти са за конкретен модел кола ли говориш или по-принчип?
      Съвременния аванс професор има пин който го включва когато колата е на газ,а като си е на бензин се прави на умрел и не пипа нищо.
      Сега ,друг е въпроса ,че по сервизите слагат най-тънкажното дето може и да няма такъв пин,а по-вероятно е и да има ,но те да го връзват я на плюса ,я на маса ,щот толква им е майсторлъка.Имам над милион километра на газ с над 10 различни кошника и досега нямам случай да не карам колата на доктор да оправя глупосттите на някой гайкаджия .
      За настройване на устройството през интерфейсен кабел и задаване на подходящи стойности според оборотите за 99% от газаджиите е извънземна технология,а и клиентите им няма да платят нито за по-скъп контролер,нито ще почерпят за старанието.
      Last edited by 546; d.m.y г., 19:53.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
        Ае чичка,ти са за конкретен модел кола ли говориш или по-принчип?
        Съвремения аванс професор има пин който го включва когато колата е на газ,а като си е на бензин се прави на умрел и не пипа нищо.
        Я ти хортувам по принцип.
        То и старите си беа убави. Они немаа пис, пик или каквото там му кажуваш, ама и они като им врътнеш едно копче и те спираа.
        Иначе, за да ми върви старата кочина такъв аванс и бях задал, че Роби си глътна езика като я тури на стенда.
        Аз говоря, че аванс процесорите, които постоянно дават предварение, без да се съобразяват с оборотите на практика са вредни. Твърде много се различват по форма кривитв.
        Виж за компютър, който да управлява работата на мотора на газ съм "ЗА" с двете ръце.
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • #19
          А кой говори за постоянно предварение?

          Говорим за това, че детонационният сензор само може да намали предварението на бензин. Демек не върши работа за това за което иде реч.

          И като така - как аджеба да се реализира предварението на газ, от което очевидно има нужда. Втори компютър е баято решение, щото превключването между двата е тегава работа. И що 2 компютъра след като може и един, който да работи по различни карти в зависимост от бензин или газ.

          Другият вариант е да се манипулират импулсите на бобините или по-добре - тези на RPM сензора.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            http://www.dek.bg/main.php?action=tu...nition&pid=atc
            е ви тука секви контролери кеф ви с програмиране през юсб,с джъмпери от колко до колко оборота колко да праят,за обикновени с-ми,за шайби с 60 зъба,с корекция на времето за зареждане на бобините и кво ли не още ,абе пълна гама.

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
              http://www.dek.bg/main.php?action=tu...nition&pid=atc
              е ви тука секви контролери кеф ви с програмиране през юсб,с джъмпери от колко до колко оборота колко да праят,за обикновени с-ми,за шайби с 60 зъба,с корекция на времето за зареждане на бобините и кво ли не още ,абе пълна гама.
              Ще им звънна да ги поразпитам тия, защото е неясен моментът със синхронизацията между RPM и фазовия сензор след добавянето на адванс процесора.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Дръпни си алфадиаг, там има Дино режим, който ако го изпълняваш на една и съща отсечка, на една и съща предавка и по един и същ начин дава много постоянни резултати.

                Ще можеш да видиш какво ще спечелиш с един такъв процесор или някакви други намеси.
                156 2.0TS

                Comment


                • #23
                  Еко,дано ти обърнат внимание.Има със сигурност модели които са направени и за коли със сфазиране и не праскат грешка фазов .От форума може би Бобо или Ици са наясно с модерните контролери,щот с малки корекции се появява допълнителна мощност,а също и някои ,чиито коли са с тежък тунинг или карат бегачки с нитро или със състезателно гориво.То да ти кажа тунинг спецовете са правилните хора,ама нал знаеш колко са заети,а и си пазят занаята хората.Другото е ,че те гонят коне,а за газ като говорим е друга бира.
                  Преди година -две гледах в нета за някоя от популярните на нашия пазар марка процесори писано какво се прави за този тип мотори ,ама щот не ми е важно не помня къде беше качено инфото. Май некъв газаджийски форум беше.
                  http://onlineshop.smgas-bg.com/elect...aeb-516N-shark май този модел става за коли с фазови сензори,виж софта за програмиране дали е фри,кабеляците по правило ще са скъпи,а вероятно са просто някакви стандартни преобразуватели по ниво,може да инвертират нивата на сигнала по Tx и Rx или нещо подобно,защото да си ги купиш,та я е на юсб с резистор от примерно 10 к.ом за 2 ст. или друго подобно определено съпротивление на четвърти пин вързан към маса или плюс,което да казва че е свързано с точния кабел с цена 49,99 или дори повече евра,я не,мож да са на rs 232 с пин за минаване в режим бърникане в матрицата с константите,но вероятно гугъл ще извади схема кво представляват и ще си ги направиш сам за 5лв.,ама ,ако софта е с кинти е лошо.
                  Last edited by 546; d.m.y г., 03:57.

                  Comment


                  • #24
                    Повече ме вълнуват стойностите на предварението, които трябва да се зададат за конкретен мотор при различни обороти. Останалото мога и сам да си го направя.
                    Едва ли грешката за липса на синхронизация между RPM и фазовия сензор се записва заради добавяне на едни 5 гр. По-скоро се записва заради това, че RPM "изпуска" един оборот за да може да вкара предварението при следващия и тогава ECU - то вижда, че от фазовия идат импулси, пък от RPM не и може да изреве. Не е проблем да се направи и фазовият да пропусне 1/2 оборот.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment

                    Working...
                    X