Известие

Collapse
No announcement yet.

нещем да палим

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • нещем да палим

    моля да се абстрахирате от факта че е много стар дизела - и на -10 палеше миналия месец!!!
    та като я въртя на стартер - никакви признаци на живот, само 1цил като че ли припалва - прави кръгчета дим от ауспуха мирише на неизгоряла нафта. със дърпане обаче запали за около 20м като паленето беше съпроводено с облаци сажди и докато не загря си чадеше. тогава реших че е кофти нафта и сипах в-пауър и добавка. като загря си палеше веднага и реших че сме готови. но на следващата сутрин пак не - а беше топличко. началото на сезона проверих свещите и смених една. сменил съм и разпръсквачите. мислех - ако е центровка и топла ще пали трудно. остава помпата но се чудех може ли да е от клапаните щото доста време не са пипани или нещо друго? колата е алфета 2.0 тд - вм-ски мотор
    '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
    '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

  • #2
    Колега първо ако те съмняват клапаните си провери компресията, ако всичко е наред, провери отново подгревнитв свещи, ако и те са наред, виж дали достатъчно силно ти върти стартера /много важно/ и ако не е и това сваляш помпата и на стенд да я завъртят за да видят какъв дебит дава на малки обороти /все едно я върти стартера/ и ако и дюзите са ти наред трябва да палиш перфектно
    А също е много важно и турбото да ти е наред да не вкарва много масло в цилиндрите
    Fiat Punto 1.9 JTD
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    sigpic

    Comment


    • #3
      ми незнам и аз... сега кат се замисля - викаш турбо. то че си изпуска - изпуска си ма не много. та си мисля е ли е възможно като остава по оста масълце и да се спича и при палене да не може да завърти лопатките и оттам да запушва... правила ми е впечатление че докато загрее яко дими на масълце, после се изчиства и дори на високи обороти няма пушеци и тва да дими докато не изчисти хубаво турбината...
      '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
      '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

      Comment


      • #4
        Не турбината няма нищо общо с паленето освен, че като е износена вкарва масло в цилиндрите което пречи но не чак толкова. Ако си сигурен в компресиата наи-вероятно да е от ГНП-то трябва да я свалиш и да я проверят на стенд какъв дебит хварля на ниски обороти /когато върти стартера/ моята я направих смених всичко пратиха ми я от сервиза в завода на Бош в Турция където ми рециклираха главата на помпата /нагнетателния елемент/ и колата стана като нова пали от четвърт всичко по ремонта на помпата ми излезе 500лв. и труда за сваляне и качване от мен. Но като направих помпата все едно се качих да друга кола съвсем друго вървене.
        Fiat Punto 1.9 JTD
        Alfa Romeo 156 2.4 JTD
        sigpic

        Comment


        • #5
          не пали

          Има вероятност да не работи добре горивоснабдителната помпа.....или случайно да не е задръстен филтъра.Не е до компресия комай.А има вариант свещите да са "капут"-турбомоторите са по-разтоварени и по-трудно палят без подгряване,да не кажем-невъзможно
          Аlfa 164 Super 2.5TD

          Comment


          • #6
            значи първо сменям ф-ра, преглеждам свещите - за втори път тази зима, след тва ше вида турбото, хлабините на клапаните и ако пак не пали сменям помпата. лошото е че имам от 2,4 л мотор и нз как ще се отрази
            '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
            '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

            Comment


            • #7
              не пали

              Дали е от помпата? Виж да не се бъзика електромагнитния клапан на помпата-най ми е гузно някоя дреболия да прави мизерии
              Аlfa 164 Super 2.5TD

              Comment


              • #8
                Сигурен ли си, че релето за подгряването държи достатъчно дълго включено?Нещо с подгряването те ебава или помпата.При мен при -5 пали без гас. При -19 пали с две подгрявания и доста гас.След, като запали прекъсва малко и ако не давма гас гасне до 2-3секунди после си заспива. Топла пали и от половин оборот. Пробвай с повече гас.

                Ако е много студено и ти е читав акумулатора 2 подгрявания, връщаш контакта и директно въртиш да може докато върти стартера пак да подгрява. Турбото и клапаните нямат общо с паленето освен ако не изпуска някой клапан чак толкова, че да няма компресия което много ме съмнява.

                Comment


                • #9
                  Забравих да добавя, че ако съвсем се одърви да не пали с горелка подгряваш въздуха пред смукателния колектор и палиш без проблем

                  Comment


                  • #10
                    Значи релето за подгряване продължава да работи дори и след като е изгаснала лампата на таблото
                    Fiat Punto 1.9 JTD
                    Alfa Romeo 156 2.4 JTD
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      провери дали работи релето на подгрева тези релета са направени доса сложно ипо някога лампата за подгрева гасне и телъже че е подгряла а дефакто релето не пуска плюс на свещите

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Alfamaniak
                        Значи релето за подгряване продължава да работи дори и след като е изгаснала лампата на таблото
                        така е,при EDC дизелите 155 и 164 Супер подгряването е до 2 минути след запалването.Ако оборотите се покачат над 2000,подгряването прекъсва, и след това продължава.
                        Аlfa 164 Super 2.5TD

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от virusalfa
                          Първоначално публикувано от Alfamaniak
                          Значи релето за подгряване продължава да работи дори и след като е изгаснала лампата на таблото
                          така е,при EDC дизелите 155 и 164 Супер подгряването е до 2 минути след запалването.Ако оборотите се покачат над 2000,подгряването прекъсва, и след това продължава.
                          искаш да кажеш, че след палене свещите продължават да си греят?
                          Това с цел по-добра работа в първите минути ли е?
                          И винаги ли го прави?
                          sigpic
                          === 75 1.8 T '86 ===
                          === 156 SW 2.4 JTD '01 ===

                          If Rust Is Lighter Than Carbon Fibre, My 75 Is A Superleggera!

                          Comment


                          • #14
                            подгряване

                            EDC-дизелите -155 и 164 с двигатели VM08B и VM32B имат електронно управление на подгряването-времето за греене е 22-28секунди,а при температура на мотора 70 градуса-от 1,5 до 4 секунди.Първоначалното подгряване ,както изложих по-горе продължава до 2 минути и се прекъсва ,когато се мине границата от 2000 оборота.Когато паднат оборотите-продължава да грее.Това е с цел по-стабилна работа на двигателя и от екологична гледна точка.
                            Аlfa 164 Super 2.5TD

                            Comment


                            • #15
                              Тва при вашите дизели добре, ама при неговия едва ли е така.

                              Comment

                              Working...
                              X