If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Колегата
гумените тампони на карбураторите щом са напукани бъди сигурен, че смуче въздух през цепките. Дори и да изглежда, че спуканото е само от вън налага се подмяна. Предполагам твоите са от по-новият модел, който се намира сравнително лесно. Трите тампона - средния двоен и двата крайни единични бяха към 130 лв, ако не греша. Един съвет от мен. Не дей да пестиш пари по тази кола като цяло! В частност при тези тампони, подмяната с чисто нови с правилните гарнитури меко казано преобразява колата. Двигателя заработва по съвсем нов различен и то правилен начин.
Не дей да си мислиш, че ще постигнеш някакъв ефект с подлепване, мазане, силикониране и т.н. Пробвал съм - не става.
Много важно за продължителен живот на тампоните на карбураторите е малкото кръгло тампонче, в долния край на щангата, която се захваща за дясната конзола за тампона на мотора. Когато това тампонче се скапе карбураторите увисват и напъват тампоните надолу. Горещо ти препоръчвам да намериш вариянт да се подмени и това тампонче и ако е от оригиналния вид трябва да се внимава да се набие правилно.
Изпускателните колектори... още едан добре позната болка . Има вариянт за заварка, но това е чугун и първо не се заварява навсякъде после рядко се навиват да ги правят. Мен лично са ми отказвали. Най-вероятно ще успееш да намериш къде да ти ги заварят, но най-добре е да си намериш втора употреба читави.
Първо, благодаря за отговора Венци! А незнам с кои тампони съм защото съм със жулиетов колектор(този на който водата не монава между колектора и главата, а по отделна магистрала отгоре). Имам и другия колектор ако това има значение за храненето на двг (съмнява ме ,но...) , сложих жулиетовия защото ми харесва как изглежда, а и всичката тази вода, която се "разхожда" над всукателните портове, както е при по-новия колектор нещо не ми се нрави.
Колега, ако са износени щифтовете на пантите трябва да си направиш при стругар нови по-лесния вариант: горните панти се запъват по диагонал с крик хидравличен може и крик от москвич слага се тръба,целта е пантата да отиде напред към калника и да повдигне вратата,запъва се в пантата,която е на колоната а не на вратата има и по лесен вариант: 5кг чук и здраво желязо се удря пак нам посока към калника в хоризонтална посока друг вариант : двама хващате здраво вратата и я напъвате нагоре.М-у другото ако има възможност да разхлабите горната панта и там може да мръдне малко (ако има достъп до болтовете). УСПЕХ!
За стругар принципно не ми е проблем, но аз ги огледах и щифтовете и имат един прорезкойто ми изглежда особен и немога даси представя точно как ще се направи и дали е важен чак толкова. Колкото до направата не съм сигурен дали не са се износили и самите панти, защото като ги чукнах надолу за да застанат на неизносената си част и ги поразтворих през тоси процеп такаче да се поразшири диаметъра доста се пооправи но пак си иска шамарче...
А за тампоните на карбураторите, така и не разбрах имат ли разлика тези за по-стария колектор ще бъда много благодарен на всеки който може да ми помогне щото като търсих по каталозите ми излизат 5 вида
Тампоните имат разлика за новия и стария колектор. Горещо ти препоръчвам да си върнеш новия колектор и да си купиш от тампоните за него, тъй като за него се намират. Между другото има една разлика "горе" при термостата и ми е интересно как си успял да сложиш стария колектор на новата глава. Не че е невъзможно, но как го направи? Или е си наливал вода след като го сложи. Освен това новите тампони имат стойка за за жилото за газта. Старите нямат. Ти как реши този проблем?
Амииии, знам я аз разликата в една издатина на главата, обаче беше играл флекса по нея още от предишния собственик и проблемът беше 0 (нула) , а иначе не съм наливал ама го оглеждах много добре и си залепна идеално, а за привода, тъй като стария двг беше жулиетов, отново стария собственик се беше погрижил да създаде привод с електрожена, такаче проблеми почти никакви, освен по тампоните и ускорителните помпи, които бяха като лейки. А между другото като гледах в онлайн каталога на една фирма имаше и жулиетови тампони или поне така пишеше...
И аз така си мислех веднъж, че проблема ми е 0 и като налях водата се оказа друго. Формата на фланеца горе при термостата е различна нещо не си го представям без наваряване с аргон да мине. все пак може и да греша.
Освен това щангичката на карбураторите за която се закача жилото не можеше да прави пълен ход със старите тампони и тогава в стремежа си на всяка цена да ползвам старата глава със старите фланец и тампони с новите карбуратори с жило имаше яко дялкане на тампоните с флекса.
Хмммм.... аз я запалих вече веднъж преди да сваля главата със стария колектор и си сипах вода... ще погледна пак обаче. За къде точно около термостата говориш, защото според мен, проблемът е в една (съвсем умишлено направена за да не става стария колектор) издатина, която е плътна и при мен изпилена, след като стегнах колектора за главата, си залепна и нямаше проблеми, а приводчето е заварявано и преправяно на 100 места (добре че не се вижда, че е много грозно)
Here we go again, сега с ново 20. Имам едно питане към знаещите и можещите - става ли изпускателен колектор от 1.8 и 2.0 на 1.6? Според мен няма защо да не става, но все пак да си попитам да няма ексцесии
И още едно питане - молба, към всеки който има желание и възможност да помогне, тука от няколко дни издирвам точното приспособление за сваляне на клапани, че моите са си за напасване и така и така главата е долу, та да ги направя овреме. Паста си взех само трябва да ги сваля с нещо и респектвно после да ги кача де.
А двигателчето си бръмна много добре още със зле клапаните да не говорим ако ги направя...
Ще съм супер благодарен на всеки, който ми помогне, нали го правя и аз за бабата.
Колекторите са взаимо заменяеми, стига да не са от туин спарк. Точното приспособление за клапаните се нарича "Скоба за клапани" . Има ги по магазините се продават. Аз моята съм си я правил сам - не е голяма философия.
Comment