Известие

Collapse
No announcement yet.

Семейството расте - 75 1.8 Турбо

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Venci Покажи съобщение
    Тези дни пада сняг!
    Венци, щях да пиша в другата тема за снега, но ... ти снега го остави на нас с фиатите, на вес сняг не ви трябва
    166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

    Comment


    • След дълга незаслужена почивка колата е пак в движение. Има доста неща да се правят по нея, но не са чак толкова належащи.

      От много време исках да си направя нови watts щанги, защото моите не бяха добре направени миналия път. Днес най-накрая изрових частите и ги сглобих. Целите са от инокс, с шарнирни накрайници вместо тампони, освен това позволяват реглаж по дължина, качени на колата, което е от полза за реглажа на задния мост.
      Ако намеря време тея дни ще и ги монтирам.
      Attached Files
      sigpic
      === 75 1.8 T '86 ===
      === 156 SW 2.4 JTD '01 ===

      If Rust Is Lighter Than Carbon Fibre, My 75 Is A Superleggera!

      Comment


      • Тони, с тая неръждавейка саботираш олекотяването на колицата - как ще я яде ръждата вече? Вече без майтап, щангите са супер. Нещо не загрявам какъв точно реглаж на какви ъгли ще се получи - с тоя монолитен Де Дион главините са така фиксирани... да не вземеш да резнеш моста на по една педя от главините и да избацаш и там шарнирна връзка?
        Бързо ги монтирай, подкарвай и споделяй впечатления и данни от телеметрия!

        Comment


        • Реглажа се налага при снижаване на задницата, ъгъла под-който работи планката на уатт щангата трябва да е в определени граници. Като се снижи колата, се променя и трябва корекция. Така поне казват "големите батковци" с "лошите" 75.
          Dexer, причините да не се появиш на следващата снежна сбирка с торбалан започват да намаляват ...
          Alfa Romeo 75 24V

          Comment


          • а ако моста ти не е сходим с купето? Тогава дали няма да мога да си наместя точно с тея щанги? Едната се удължава, другата се намалява.
            Мда, причините да не дойда другия път с колата са малко по-малко...
            sigpic
            === 75 1.8 T '86 ===
            === 156 SW 2.4 JTD '01 ===

            If Rust Is Lighter Than Carbon Fibre, My 75 Is A Superleggera!

            Comment


            • Мнооого секретно, нищо ли не се случва няколко месеца?
              Покажи снимки на новите седалки Заби ли вече амортисьорите, как се държи с тях?

              Comment


              • It's been a while...

                баси, една година не съм си писал в темата, а не е да няма какво.
                Ретроспективно:
                1. Преди не помня колко време сваляхме турбото за ремонт, след който колата живна и стана малко по-добра за каране, но все още се усещаше слаба, просто не правеше достатъчно налягане. При положение, че турбото минаваше за ремонтирано, решихме да се заиграем малко с буста.
                По принцип този мотор си няма разтоварващ клапан, защото при налягане от 0,5-0,6 бара са сметнали, че няма нужда. За повече е по-безопасно да има, затова му биде присадено едно Бейли. Буст контрола стана ръчен и леко завишихме стандартните стойности. При пробите лееееко затегнахме кранчето (манометърът показа 0,9 пик) и колата загуби всякакви способности да седи на пътя. Оправихме и налягането и така отидох на един тракдей, където колата се държеше много добре до към средата, когато пак и падна налягането. Впоследствие се оказа, че изпуска от нацепен колектор и от гарнитурите му към главата.
                Наскоро оправихме "течовете", сега колата държи налягане, но пък харчи много масло. Blow off-a се е напълнил с масло и вече съм убеден, че тази дърта Т3-ка ще си ходи. Още не съм решил какво ще я смени, но и това ще го избистря.
                Толкова за турбото.
                Друго, което правихме по колата е малко ремонти по предницата. Оказа се, че нямам един здрав унибал на долните носачи, бяха сменени всички с нови.
                Колата ми има удар отпред и единия и рог е много крив. За да се уеднакви страничния наклон в някаква степен на двете колела, колата мина на реглаж и от здравата страна беше подложено почти колкото е наклона при кривия рог. Сега колелата са с над 2 градуса наклон, като ще направим още един опит за подобрение на тая ситуация. Въпреки, че засега проблемът от удара е минимизиран, не съм се отказал, този рог да бъде оправен, но засега колата остава така. По-рано бяхме сменили рейката и пръта, защото колата имаше много "гумен" волан (някои от вас сигурно знаят какво е усещането при скапани тампони за пръта). след смяната имаше значителнои подобрение. Наскоро стана ясно, че рейката има голям луфт във входящия вал, така, че пак ни чака сваляне на рейка. Забравих да кажа, че колата стана неузнаваема след реглажа, просто ми дава много по-директно и истинско усещане за контрол. А може и още! При смяната на унибалите на носачите, торсионите и бяха зацепени малко по-ниско от преди. Колата седи доста снишена сега отпред, аз лично си я харесвам така, почти по корем.
                Май съм пропуснал да кажа, че купих и сложихме леко натегнати регулируеми предни конита, с които се кара с удоволствие. препоръчвам ги силно, без значение дали става въпрос за всекидневно каране или за тракдей.
                По предницата ми остава да си направя и монтирам поли тампони за стаб щангата, поли тампони за горния носач и това ще е за сега.
                Скоро сменихме генерацията на колата с нова, диаметър на тръбата 63 мм, Inox. Новата генерация е права тръба от коляното след турбото до задния мост, там го заобикаля, както оригиналните тръби и свършва с малко гърне накрая, без накрайник, а само със скосена тръба, което винаги съм искал за тая кола. Колата стана много по-шумна от преди, но старата генерация беше поломена от удари по нея и значително стеснена на места. Отдавна и беше време да си ходи.
                На задния мост сме сменили оригиналните шпилки на главините с по-дълги, за да се поберат 20 мм фланци от дурал.
                В купето си направих малко удобства. Купих си рекаро седалки от Sierra Cosworth, след 4 часа борба монтирах шофьорската, от тогава оше не съм намерил стимул за преборя и дясната. Голяма играчка е да преправиш захвашането, височината, механизъма за плъзгане и захвата на тапицерията, за да ти пасне всичко.
                Купих си един волан Momo corse, направих му фланец и го монтирах. С него се кара, с оригиналния волан - не.

                Сигурно пропускам някои неща, но описаното е правено в продължение на година и не помня всичко.
                В момента колата е в движение, въпреки това не ми остава време за нея да я карам
                Нарочно не пиша кой какво е правил по колата, не мислете, че съм забравил! Благодарен съм на всеки, който ми е помагал за нея!
                Ето и няколко снимки:
                Attached Files
                sigpic
                === 75 1.8 T '86 ===
                === 156 SW 2.4 JTD '01 ===

                If Rust Is Lighter Than Carbon Fibre, My 75 Is A Superleggera!

                Comment


                • Супер, супер!

                  Как зацепи предните торсиони и с колко зъба от коя стана?
                  Аз се чудя какво да правя с моята.

                  Хем ми се иска да я бутна 2-3 сантиметра надолу , хем ми се иска да е оригинално висока....
                  145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                  www.ClassicCar-bg.com

                  Comment


                  • Ще чакаме шефът на Балкантон да каже колко и къде е презацепвал, защото той ги направи.

                    Мисля, че няма да съжаляваш, ако я пуснеш 20тина мм надолу.
                    sigpic
                    === 75 1.8 T '86 ===
                    === 156 SW 2.4 JTD '01 ===

                    If Rust Is Lighter Than Carbon Fibre, My 75 Is A Superleggera!

                    Comment


                    • Евала, супер е колата. Още не съм се возил в нея, а ми се ще . Аз съм твърдо за свалянето, ако са налични по-твърди амортисьори. Разлика в поведението на пътя има.
                      2 x 75TS / 75TS / 75 1.8ie / Berlina 1750 / 90v6 / 75v6 / 75 1.8carb


                      Comment


                      • Деяне, няма грижи за возенето, но по-добре е да я покараш
                        sigpic
                        === 75 1.8 T '86 ===
                        === 156 SW 2.4 JTD '01 ===

                        If Rust Is Lighter Than Carbon Fibre, My 75 Is A Superleggera!

                        Comment


                        • пуууу писах писах и накрая взе че се затри нейде ....пупу
                          много се радвам че живна колата на тони .все пак е единственото турбо което съм виждал в движение от години./за някои само съм чувал / рецепта точна за сваляне на торсионите няма -следвани са опътванията на венци по въпросът .стремежът бе за около 1.5 сантима но май се получи около 2 см.надявам се да не е проблем за тони това .ако не .....корекция нагоре ..сега вече торсионите са сваляни ..шлиците са изчистени и ще е по лесно всичко .момчетата с генерациите ..харесаха много как стои колата
                          надявам се тони не си забравил да се види една настройка където пламен зашев спомена че може да се закара ....относно разхода и .
                          има още неща по нея както си писал ..но със последователност мисля че ще стане чудна кола-по въпросът с пиенето на масло ......ем май е време да се помислил за по съвременно и читаво турбо. ама колата кефи
                          митко тенов -помисли си за средно сваляне на торсионите -ще те устройва как стои на пътят и ще ти хареса новото пътно поведение
                          75 2.0 т.с 146HP ланча делта 1.6 16 103 HP
                          kavasaki zzr-600 100 жребеца
                          147 1.9 JTD 115 HP тел.0899 80 80 54

                          Comment


                          • Аз точно за нещо средно си мисля като височина.
                            Твърдите амортисьори ги имам, напролет ще има раздвижване и при мен.

                            Има ли снимки на колата преди/след?

                            Някъде по папките на компютъра имам разликата, която се получава като преместиш един зъб на торсиона отпред и после върнеш един зъб отзад на пръта, но като го намеря ще го постна в една нова тема направо.
                            145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                            www.ClassicCar-bg.com

                            Comment


                            • Тонка,

                              Ще мине и през диагностика, само аз да мина преди нея, че съм изпушил вече

                              Ето малко снимки как изглежда колата с това зацепване. При волан докрай и при неравност опира малко, но не е болка за умиране.
                              Митак, не мисля, че точно твоята алфета не е хубаво да седи толкова ниско.
                              Attached Files
                              sigpic
                              === 75 1.8 T '86 ===
                              === 156 SW 2.4 JTD '01 ===

                              If Rust Is Lighter Than Carbon Fibre, My 75 Is A Superleggera!

                              Comment


                              • само да спомена ...прочетох отзивите на митко тенов за новите кони амортисори.доволен съм .и тони ....давай да донагласим красавицата ...вече е хубаво време.поздрави
                                75 2.0 т.с 146HP ланча делта 1.6 16 103 HP
                                kavasaki zzr-600 100 жребеца
                                147 1.9 JTD 115 HP тел.0899 80 80 54

                                Comment

                                Working...
                                X