Известие

Collapse
No announcement yet.

Twin Spark 12V - Alfa Romeo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Twin Spark 12V - Alfa Romeo

    Пускам няколко интересни снимки.
    Някой знае ли на какви двигатели са слагани глави 12V twin spark?
    Аз лично бях много очуден като видях снимките.
    Търся, но за сега никаква информация не намирам.
    Attached Files
    145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

    www.ClassicCar-bg.com

  • #2
    Доколкото виждам, 16 клапановата не е туин спарк, а 12 клапановата - сефте я виждам

    Comment


    • #3
      гледай по внимателно... или иди на очен лекар...
      или най добре отвори нещо и прочети малко

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от RSxRacer Покажи съобщение
        гледай по внимателно... или иди на очен лекар...
        или най добре отвори нещо и прочети малко
        Колега, недей така от високо.
        Кажи какво виждаш и какво си чел.

        Поздрави
        145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

        www.ClassicCar-bg.com

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от RSxRacer Покажи съобщение
          гледай по внимателно... или иди на очен лекар...
          или най добре отвори нещо и прочети малко
          Аз съм ходил на очен лекар и си имам очила ма явно тине си Това на снимката са някви концептуални глави - само 8 клапановата е реална няма 12V с верига както и 16V-то не е ТС и пак е с верига
          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
          sigpic
          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

          Comment


          • #6
            16V с верига не е концептуално.
            Слагано е на някои Джулия ГТА.
            Това на снимката пък не е Т.Спарк 16V, а си е Сингъл спарк 16V.

            т.е. 2 от главите на снимката са произвеждани, което ме навежда на мисълта , че и 12V e произвеждана, пък и брошури са направили хората.

            П.П. На снимките отдолу: Alfa Giulia GTA 1300, 16V механична инжекция Spica, 8 отделни изпускателни порта, 1 свещ на цилиндър, по-тясна глава от стандартната за 1300cc
            Attached Files
            Last edited by Speeder; d.m.y г., 13:51.
            145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

            www.ClassicCar-bg.com

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Speeder Покажи съобщение
              16V с верига не е концептуално.
              Слагано е на някои Джулия ГТА.
              Това на снимката пък не е Т.Спарк 16V, а си е Сингъл спарк 16V.

              т.е. 2 от главите на снимката са произвеждани, което ме навежда на мисълта , че и 12V e произвеждана, пък и брошури са направили хората.

              П.П. На снимките отдолу: Alfa Giulia GTA 1300, 16V механична инжекция Spica, 8 отделни изпускателни порта, 1 свещ на цилиндър, по-тясна глава от стандартната за 1300cc
              Колега силно си се убъркал главата на ГТА която е измислена и произведена от Ангелини (не от алфа) в изключително малки бройки няма нищо общо с тази Най малко се ориентирай в годините ГТА е правена 60-те а тези на снимките са от зората на 8V TS - даже на снимката си пише 88-ма На всичкото отгоре на снимката се виждат изпускателните портове къде видя да са двойни?
              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
              sigpic
              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

              Comment


              • #8
                В търсене на 12V t.spark , се оказва, че Т.Спарк 16V Алфа е факт преди мнооого години или :

                A.L.F.A. 40/60 GP (или само GP) е бил напълно пригоден ранен състезателен прототип, произведен от компанията, която днес се нарича Alfa Romeo.
                Само един екземплаяр е бил произведен през 1914 г. като в последствие е модифициран през 1921 г. Този автомобил е творение на Giuseppe Merosi и е първата Alfa Romeo с DOCH двигател (два разпределителни вала в главата). Този двигател се характеризира с 4 клапана на цилиндър под ъгъл 90° и запалване с по две свещи на цилиндър.
                По принцип е прието , че DOCH двигателите на Алфа Ромео , че са творение на Vittorio Jano , но първа била колата на Мероси - A.L.F.A GP .
                Тази архитектура на двигателя била много нова през онези дни, датираща от 1912/1913 г. при Пежо и проектирана от швейцарският инженер Ernest Henry.
                Възникването на такъв тип двигатели не е много ясно, но други автомобили , използващи два горно разположени разпределителни вала по тези времена, били Sunbeam, Delage и Humber.
                Тaзи ALFA GP от 1914 би трябвало да вземе участие във Гранд При на Франция през същата година, но по незнайни причини това не се случило.
                До 1919г. автомобила се използва за транспорт във фармацефтична компания.
                През 1921г. Giuseppe Campari взима участие в Gentlemen G.P. в Бреша, Италия вече с модифицираният автомобил, но бил принуден да се откаже поради теч от радиатора.
                Кампари води от 11 до 24тата обиколка.

                Техническите данни на автомобила са :
                Двигател :
                4.5 литра (4490 cc) и постига 88 bhp (66 kW) при 2950 rpm - преди модификацията
                102 bhp (76 kW) при 3000 rpm - след модификацията 1921г.
                Максимална скорост: 88-93 mph (140-149 km/h)
                Тегло: 1100 Kg



                Та какво излиза? Не си знаем историята


                Използвана литература :

                http://www.alfaromeo.com.au/default....ticle&ID=17503
                http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Grand_Prix
                Attached Files
                Last edited by Speeder; d.m.y г., 16:10.
                145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                www.ClassicCar-bg.com

                Comment


                • #9
                  Bobo, шапка ти свалям както те гледам как лесно определяш какви са главите на ГТА-тата, при положение, че хората от alfabb.com (много от тях притежават книгата Allegerita на Adriaensens и са я чели) признават, че има много мистика около излезналите от завода Giulia GTA, много различни конфигурации и са правени модификации постоянно.
                  Да не забравяме, че те са и СОБСТВЕНИЦИ на голяма част от ОРИГИНАЛНИТЕ ГТА! (не стотиците реплики).
                  Аз само скицирам някои назряли в мен въпроси и отговарям на твоите до колкото мога.


                  Относно колекторите и още неща (на едната снимка се вижда и 2000 16V от Алфетта - Аутоделта; AD-Autodelta) :
                  Attached Files
                  145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                  www.ClassicCar-bg.com

                  Comment


                  • #10
                    И малко информация в потвърждение на твърдението ми , че има десетки модификации :

                    From the '77 Performance Options Catalog:
                    PN # 654.61.003,Monosleves, Model/Type: GTAm, Remarks:84.5 bore(not for 2000 block).
                    There was also a monosleve, PN# 654.26.002 for a "1900", 86.0 Bore (for 1600 Block).

                    You could also buy prepared monosleve "crankcases":
                    PN # 10500.01.010.AD/GR5, Model/Type: "1900", 86.0 bore x 82
                    or
                    PN # 10551.01.99, Model/Type:GTAm, 84.5 bore x 88.5 (not for 2000 block).

                    Page 39 shows "GTAm" Engine - 220 BHP with the following highlights:
                    A. Head with 60 degree valve angle, integral manifold.
                    B. Lucas injection system as alternate to Spica.
                    C. Dual ignition Marelli distributor.
                    D. Electron alloy deep sump: sump bottom.
                    E. New header set for "Group II" head.
                    F. "Guillotine" throttle slide assembly.
                    G. Dynamic inlet air plenum with integrally moulded air horns and nozzles.
                    H. "4 into 1" monosleve, 84.5 bore inside special block.

                    A previous year's catalog (I think '71) shows 7 different prepared cyl. heads available.
                    1. GTAm & "1900", valve angle 60 degrees with integral manifold, twin ign.
                    2. GTA jr., same as above, inlet 45 dia., exhaust 41 dia., 60 degree valve angle.
                    3. GTA twin plug, 90 degree valve angle.
                    4. GTA jr., 90 degree, single plug, prepared
                    5. GTA jr., 90 degree, twin plug.

                    6. 1750, 90 degree valve angle ( twin plug).
                    7. 2000, 80 degree valve angle ( twin plug).

                    Източник : alfabb.com
                    145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                    www.ClassicCar-bg.com

                    Comment


                    • #11
                      Интересни са ти постовете за неизчели литературата, но пак ти казвам че тука темата е за снимката от 88-ма и ти определено си се убъркал

                      А относно ТС от началото на 20 век - според теб кола произведена в един егземпляр какво е?

                      ---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:37 ----------

                      Първоначално публикувано от Speeder Покажи съобщение
                      Bobo, шапка ти свалям както те гледам как лесно определяш какви са главите на ГТА-тата, при положение, че хората от alfabb.com (много от тях притежават книгата Allegerita на Adriaensens и са я чели) признават, че има много мистика около излезналите от завода Giulia GTA, много различни конфигурации и са правени модификации постоянно.
                      Да не забравяме, че те са и СОБСТВЕНИЦИ на голяма част от ОРИГИНАЛНИТЕ ГТА! (не стотиците реплики).
                      Аз само скицирам някои назряли в мен въпроси и отговарям на твоите до колкото мога.


                      Относно колекторите и още неща (на едната снимка се вижда и 2000 16V от Алфетта - Аутоделта; AD-Autodelta) :
                      Че аз да съм ти казал нещо различно от това!
                      Ако ти е кеф да пишеш нямам против ама си направи нова тема за 1300 ГТА и хилядите и разновидности
                      Айде моля бъди по конкретен а не само флууд и нищо Ако можеш да ми докажеш че главите от снимката са слагани на коли ми го докажи до тук само противоречия
                      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                      sigpic
                      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                      Comment


                      • #12
                        Тази тема съм я пуснал не за да ти доказвам нещо а защото ГТА тематиката ме интересува, а може и други да интересува пък и да знаят повече от мен и теб.


                        Сега ако имаш нещо да напишеш по темата, моля заповядай, ако не, моля .
                        Last edited by Speeder; d.m.y г., 10:35.
                        145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                        www.ClassicCar-bg.com

                        Comment


                        • #13
                          Отговорът, който търсих е:

                          Снимката с трите глави от пост 1 , е на трите конфигурации, с които са експериментирали инженерите при проектирането на двигателя 2.0 Twin Spark 8V.
                          В последствие избират 8V t.spark главата, като някои твърдят, че точно тази концепция е надделяла поради маркетингови и до някъде сантиментални причини.
                          145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                          www.ClassicCar-bg.com

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                            Това на снимката са някви концептуални глави - само 8 клапановата е реална няма 12V с верига както и 16V-то не е ТС и пак е с верига
                            Мдам

                            ---------- Post added at 16:18 ---------- Previous post was at 16:18 ----------

                            Първоначално публикувано от Speeder Покажи съобщение
                            Отговорът, който търсих е:

                            Снимката с трите глави от пост 1 , е на трите конфигурации, с които са експериментирали инженерите при проектирането на двигателя 2.0 Twin Spark 8V.
                            В последствие избират 8V t.spark главата, като някои твърдят, че точно тази концепция е надделяла поради маркетингови и до някъде сантиментални причини.
                            Мдам
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • #15
                              Момчета, вече е ясно и на двете страни!!
                              каквото e имало за писане, е написано - QUOD SCRIPSI SCRIPSI! Така че няма повече смисъл да се тъпчи.. вълната да кажем! Катинар!
                              Това, което отличава човека от животното е алкохолът! Животните не поркат!

                              Comment

                              Working...
                              X