Известие

Collapse
No announcement yet.

Трансаксиални скоростни кутии и диференциали

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Трансаксиални скоростни кутии и диференциали

    От половин година съм с една кутия, която има самоблокиращ диференциал, но не подхожда на моята 75 като предавателни числа. Все отлагам, но днес най-накрая не издържах, извадих едни скорости от запаса и ги разколачих. Та реших и да направя някоя снимка, въпреки че с телефона са ужасни.
    Проблемът ми в момента е, че карам 3-литров мотор с кутия от 2.0 ТС с шпер, пригодена за датчик за километраж на Джулиета. Комбинацията е интригуваща, тъй като скоростите ми идват доста къси за шестака, който освен всичко е и с по-малки максимални обороти от ТС.
    Ииии много, ама МНОГО ме дразни че километража не ми работи правилно (аз съм си капризен на такива неща, въпреки че съм всеизвестен мародер).
    Крайната ми идея е да подменя синхронизаторите и муфите на скоростна кутия с диференциал 11/39 и да сложа в нея диференциалната касета от 2.0 ТС.
    Освен всичко ви добавям и снимки на трите вида диференциали при трансаксиалите. Това са обикновения отворен диференциал - най-вляво. Усиленият отворен диференциал - по средата, който като работа не се различава от първия освен, че има две допълнителни сателитни колела... усилен, усилен, колко да е усилен - чупя ги като тиквени семки. Хубаво е да се знае, че тази касета се среща при шестцилиндровите 90-ки, при 2.4 ТД и други баби с големи мотори. Имаше един човек, който до последно ми се кълнеше, че това било вид "шпер", но от мен да знаете това си е един най-обикновен отворен диф, не позволявайте да ви заблудят!. Иии вдясно мечтата на всеки трансаксиален поклонник - самоблокиращата касета т. нар. шпер.
    Attached Files
    Alfa Romeo 75 24V

  • #2
    Браво Венци, много хубава тема, особено просветляваща за невежи като мен.
    Върви ли събирането на кутията или още си избираш части?
    sigpic
    === 75 1.8 T '86 ===
    === 156 SW 2.4 JTD '01 ===

    If Rust Is Lighter Than Carbon Fibre, My 75 Is A Superleggera!

    Comment


    • #3
      Какво си причинил на тоя синхронизатор на първа ,че е в насипно състояние.

      Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

      Comment


      • #4
        Посъбрах части, но взех да боксувам. Мислех си, че имам достатъчно части поне за 2 ревизии на скорости, но при обстоен преглед от консилиума на ЕнжЕнерите, се оказа че частите ми са по-скоро посредствени. Понаредил съм синхрони и муфи. Смених една вилка, че беше понаядена. Пета и задна скорост си отидоха на скрап, някой беше се трудил над задна добре. Синхрона на първа е по-различен от другите, а точно този е станал още по-фешън. С него ударих на камък. Извадих един от гаража, но се оказа че той е още един вид различен, без пружинка вътре, а този с пружината работи по-добре и може с по-висока скорост да включиш първа. Не е болка за умиране. Почесах се, изпсувах и го сложих него. Не ми се занимава да търся повече, въпреки че трябва да имам. Следващия път като имам време ще нанижа търкалата на питата, стягам гайките на валовете и чакам момента да сваля сегашната кутия. Не знам колко ще издържа вече, много ме дразни тоя километраж.
        Имам 1-2 забележки по задните спирачки и е добре да ги комбинирам с кутията, направо да си направя два други апарата с нови дискове и накладки. Намерих едни джиджави на добри пари и ме накараха да се замисля.
        Alfa Romeo 75 24V

        Comment

        Working...
        X