Известие

Collapse
No announcement yet.

16 клапанови класики

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 16 клапанови класики

    Сори,че съживявам старата тема,но в Укипедия пише,че в ограничена серия на Алфа Ромео Берлина 1750 и 2000,използвани за състезания е слагана 16-клапанова глава.Т.е. излиза,че стария 8-клапанов мотор с ризите и веригата има 16-клапанова версия Някой може ли да даде малко повече инфо за тоя дзвер,живо се интересувам от цифри-мощност,въртящ момент и т.н. Щото тоя мотор се развърта като луд в стандартната си версия с по 8 клапана,при все,че е с дълъг ход на буталото,чудно ми е какво извращение представлява с двойно повече дупки на главата?

  • #2



    Alfa Romeo 155 1.8TS
    Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

    Comment


    • #3
      Мале,мале,добре изглеждат.Сега ако може да си намерим по една такава с по 4 клапана,че и тройката е интересна-хем си запазва двете свещи

      Comment


      • #4
        Тези глави, съвместими ли са с блоковете на Жулиета, Джулия, Алфета, 1600/1800/2000 ?

        Comment


        • #5
          Тези от снимката горе не са. Съвместими са със 75 Туин спарк.
          Alfa Romeo 75 24V

          Comment


          • #6
            Мисля, че става въпрос за ANGELINI глави, които са от 60-те и са чисто чао!!! Обаче мисля, че стават на старите 1300 и 1600 мотори, които са късоходови.

            ПС: Има и некви 16 клапанови тикви и на Аутоделта! Ето снимки на делтовите глави.
            Ей това е за анжелинито:
            http://www.alfabb.com/bb/forums/pict...-angelini.html
            Attached Files
            1983 Alfa Romeo 6 2.5 VMTD 10V 105hp
            1984 Alfa Romeo Giulietta 2.0 8V 130 hp
            2001 Lancia Zeta 2.0 JTD 16V LX 110 hp

            Comment


            • #7
              А съвместими ли са с 2.0 туин спарк 155-ца? Чисто хипотетично,какво би трябвало да се промени по двигателя,за да стане успешно присаждането?На първо гледане-16 клапановата е single spark...Мисля си също,че трябват и дюзи с по-голям дебит,щото с по два клапана двигателят ще смуче повече въздух за единица време.По-широки тръби на изпускателната система.Обаче в тоя линк,който сте дали,се говори за 250 к.с. от двулитров мотор с такава глава и механичен инжекцион

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
                А съвместими ли са с 2.0 туин спарк 155-ца? Чисто хипотетично,какво би трябвало да се промени по двигателя,за да стане успешно присаждането?На първо гледане-16 клапановата е single spark...Мисля си също,че трябват и дюзи с по-голям дебит,щото с по два клапана двигателят ще смуче повече въздух за единица време.По-широки тръби на изпускателната система.Обаче в тоя линк,който сте дали,се говори за 250 к.с. от двулитров мотор с такава глава и механичен инжекцион
                Дъното трябва да се смени и си готов.
                250 коня могат да се извадят и от 16в. ТС стига да се подплатят с пари, мнооооооого пари
                Fiat Punto 1.4GT 1996
                Hyundai Tucson 2.0 2007
                Renault Clio 1.5 2019

                Comment


                • #9
                  Главите на Ангелини и Аутоделта са правени за стария т.нар. Норд мотор - този с 4 свещи още от Джулия, Берлина, Алфетта, Джулиетта и не стават за ТС-а на 75, нито за другия на 164, 155. Трите глави от снимката в началото на темата са за ТС-а на 75-та и отново не стават за другия ТС на 164, 155, нито за Норд моторите.
                  Имам доста снимки на такива мотори и глави, включително на 12 клапановия ТС за 75 съхраняван в склад редом до други експериментални мотори. Ще ги споделя само да ги изровя
                  Alfa Romeo 75 24V

                  Comment


                  • #10
                    Ей тук има писано за 16в на Алфа : http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=41053

                    16V мотор има в Алфетта Берлина - над 200 конски сили.

                    Alfa Romeo Alfetta Berlina Autodelta Group 2
                    Engine Alfa Romeo 4 in line
                    Bore and stroke 84,6 x 88,5
                    Size 1990 cc
                    Cams 2 OHC
                    Valves per cilinder 4
                    Power 255 HP/8000
                    Details Spica fuel injection
                    Transmission Autodelta 5-speed
                    Weight 950 kg
                    Brakes f/r disc / disc
                    Wheels f/r
                    Tyres Firestone
                    Attached Files
                    145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                    www.ClassicCar-bg.com

                    Comment


                    • #11
                      Аз честно казано изобщо не ги оправям тези модели 60-те и 70-те:GT Veloce,Alfetta,мисля,че и някаква Giulietta има към тях моделите от 105-та серия,още повече като сложат едно Berlina към моделното означение.При положение,че берлина значи седан и по никакъв начин не дава яснота за кой точно модел става дума.Всички ми се сливат и си приличат,но то явно затова са толкова "мистични" и такъв обект на интерес

                      Comment


                      • #12
                        Като ми остане време ще се опитам да разясня. Сега бързам

                        Плетеницата е голяма!
                        145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                        www.ClassicCar-bg.com

                        Comment

                        Working...
                        X