Известие

Collapse
No announcement yet.

Италианска мистерия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Италианска мистерия

    Да разкажа случката - вчера следобед отивам да събудя Спайдера от зимния му сън - от началото на октомври 2012 г. е в топъл подземен гараж. Преди да го зазимя, го напълних догоре с бензин, проверих масло и антифриз, напомпах гумите на 3,5 атмосфери да не се мачкат и го покрих с чергило.

    И вчера отивам, слагам чисто нов акумулатор, врътвам ключа - пали като кибрит.

    Изкарвам от гаража, минавам около 150-200 метра и светва лампата за прегряване. Спирам, гася, отварям капака - разширителния съд празен, празен та чак сух. Връщам се в гаража - на бетонния под едно синкаво петно, ама сухо, все пак е имало време да изсъхне, 8 месеца не е карана.

    Купувам от най-близкия магазин вода (изворна Девин, топла, не от хладилника), 2х2,5 литра, наливам ги бавно, събира всичко и иска още. Купувам още 2,5 литра - стига до средата на разширителния съд.

    Паля, работи си чудесно, постепенно вдига температура, гледам, нищо не тече, оставях я да пусне перките - никъде не капва капка, всичко е сухо.

    Бах тия талянски мурафети, изкарвам я на околомръсното, газ, 120-140 км/ч, да загрее едно хубаво, карам я така известно време, спирам - суха, нивото в съда не е мръднало.

    Закарвам я при Радо в Горубляне, оставаме я да работи около 30-40 минути, вдига си 90 градуса или колкото е там, пуска си перките, после ги гаси - отдолу сухо, абе навсякъде сухо. Мокетите в интериора сухи, не са оцветени в синьо (жълти са и щеше да си проличи).

    Оставям я при Радо, белким прокапе на студено през нощта - обаче нъцки, нито капка до сутринта.

    Някой да има идея какво става? Къде са отишли близо 8 литра антифриз?
    Last edited by pinko; d.m.y г., 13:21.
    Volvo XC90 D5 '06
    Alfa Romeo Spider 2.0 '90
    Lancia Ypsilon 1.2 '00



    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
    ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

  • #2
    Ако случайно я държиш в обществени подземен паркинг, примерно този под НДК, може някой "зевзек" да е успял някак си да отвори капака и да ти източи антифриза...
    Giulietta 1,6 JTDm 2013
    156 SW 1,9 JTD 2003

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от RPWWD Покажи съобщение
      Ако случайно я държиш в обществени подземен паркинг, примерно този под НДК, може някой "зевзек" да е успял някак си да отвори капака и да ти източи антифриза...
      Стои в отделна заключена клетка в подземен гараж, от която ключ имам само аз, а през мрежата на вратата не може да мине дори и котка.

      Мистерията е пълна. Преди малко минах покрай Радо, продължава да си държи водите и капчица не пуска...
      Last edited by pinko; d.m.y г., 17:40.
      Volvo XC90 D5 '06
      Alfa Romeo Spider 2.0 '90
      Lancia Ypsilon 1.2 '00



      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
      ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
      ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

      Comment


      • #4
        Огледайте колата отдолу и смятам, че ще се види от къде е текло.

        Щом пода е бил син, трябва и двигателя или радиатора да са сини около пробойната.
        145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

        www.ClassicCar-bg.com

        Comment


        • #5
          Alfa Romeo works in mysterious ways...
          Може примерно някоя скоба на маркуч да е била поохлабила и като е загряла колата да се е "опънала" или нещо подобно... В крайна сметка к'во ти пука, сипвай антифриз и карай с повишено внимание - както казва един наш общ познат, който ги човърка тия коли, ако има по-сериозен проблем, той ще се покаже сам и без да го търсиш...

          Comment


          • #6
            Пинко, първо без да се сърдиш, ама... си голяма тиква! Как можа да запалиш и подкараш колата без да провериш течностите? Ами ако беше изтекло маслото на двигателя? Мое мнение е, че трябва да източите водата и да налеете антифриз. Най-простият пример - моят радиатор не течеше с вода, налях антифриз и протече.
            Успех!
            Alfa Romeo 75 24V

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Venci Покажи съобщение
              моят радиатор не течеше с вода, налях антифриз и протече.
              Успех!

              + 1
              sigpic. It's not what you drive. It's what drives you.

              75 Turbo -- Miata MX-5 -- Omega Dual Ram Automatic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Venci Покажи съобщение
                Пинко, първо без да се сърдиш, ама... си голяма тиква! Как можа да запалиш и подкараш колата без да провериш течностите? Ами ако беше изтекло маслото на двигателя? Мое мнение е, че трябва да източите водата и да налеете антифриз. Най-простият пример - моят радиатор не течеше с вода, налях антифриз и протече.
                Успех!
                Тиква съм, признавам, ама вътре е много тъмно, и без тва нямаше да видя нищо в разширителния съд. Пък и когато мръднах колата, погледнах бетонния под и не видях локва масло (6 и кусур литра са, щеше да е огромен маслен гьол). А и като запалих, манометъра веднага отчете добро налягане на маслото, лампата угасна...

                После, след като почнах да наливам вода, че върнах и видях на бетона малко синкаво (и сухо) петно - явно там за цяла зима са се изпарили (и попили) около 8 литра антифриз.

                По отношение на сините следи, Митак - Радо много внимателно е оглеждал целия мотор, радиатора, маркучите и т.н. и не е видял никъде синкави следи от изтичащия бавно антифриз. Дяволска работа ...

                Утре мисля да надуем системата с въздух под налягане, ако при около 2 атмосфери (при повече вероятно ще се пръснат маркучите) не протече, значи ... и аз вече не знам както значи ...
                Volvo XC90 D5 '06
                Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                Lancia Ypsilon 1.2 '00



                ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
                  Тиква съм, признавам, ама вътре е много тъмно, и без тва нямаше да видя нищо в разширителния съд. Пък и когато мръднах колата, погледнах бетонния под и не видях локва масло (6 и кусур литра са, щеше да е огромен маслен гьол). А и като запалих, манометъра веднага отчете добро налягане на маслото, лампата угасна...

                  После, след като почнах да наливам вода, че върнах и видях на бетона малко синкаво (и сухо) петно - явно там за цяла зима са се изпарили (и попили) около 8 литра антифриз.

                  По отношение на сините следи, Митак - Радо много внимателно е оглеждал целия мотор, радиатора, маркучите и т.н. и не е видял никъде синкави следи от изтичащия бавно антифриз. Дяволска работа ...

                  Утре мисля да надуем системата с въздух под налягане, ако при около 2 атмосфери (при повече вероятно ще се пръснат маркучите) не протече, значи ... и аз вече не знам както значи ...

                  А преди да зазимиш, беше ли гледал дали си има течности навсякъде, в случая антифриз? То верно, че е било преди 6 месеца, ма все пак.
                  Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                    А преди да зазимиш, беше ли гледал дали си има течности навсякъде, в случая антифриз? То верно, че е било преди 6 месеца, ма все пак.
                    Дори 8 месеца. Да, преди да го зазимя, напълних резервоара с бензин догоре, проверих маслото и антифриза (въпреки че гаража всъщност е топъл, дълбоко под земята, дори и в най-лютия студ температурата не пада под +12 гр.), напомпах гумите на 3,5 атмосфери.

                    А и преди да го зазимя, си го карах всеки ден. За последните 2 години не съм доливал антифриз - не се беше налагало.
                    Volvo XC90 D5 '06
                    Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                    Lancia Ypsilon 1.2 '00



                    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                    ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                    Comment


                    • #11
                      Уплътненията между радиатора и пластмасовите страници (тоя не знам как е) се стягат от студеното и антифриза си заминава. Т.е. най-вероятно не ти е толкова топъл гаража. Сега е топло и няма проблеми, на първия студ пак ще текне. Това с надуването няма смисъл - или тече, или не тече, най-много да избие нещо друго.
                      sigpic
                      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                      Comment


                      • #12
                        Аз съм имал подобен проблем с водната помпа.Като не се кара тече от фибърчето й, но подкараш ли я няма проблеми.
                        Венци е прав антифриза е по мазен и по лесно протича така,че най добре налей антифриз и сложи един картон отдолу да видиш от къде ще прокапе.
                        Успех

                        Alfetta GTV 2000TS 87г. Alfa Romeo 164 2.0TS 91г. Alfa romeo 155 1.8TS 93г. Honda VFR400 NC24

                        Comment


                        • #13
                          Мистерията Aqua Begalli си остава мистерия.

                          Както и да е, Спайдера вече е със сменени масла в маторя и скоростната кутия, проверено масло в диференциала и ще се кара всеки ден (стига да не вали проливно), засега с бистра водица, пък след седмица-две ще му сипя и антифриз.

                          Засега е сух като току-що преповито бебе. Да видим кога ще се напикае

                          П.П. Вече си има и много готини диодни дневни светлини, които обаче изобщо не нарушават оригиналдЪ визията...
                          Volvo XC90 D5 '06
                          Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                          Lancia Ypsilon 1.2 '00



                          ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                          ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                          ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                          Comment


                          • #14
                            Шшш, как така диоди?! Ерес!
                            145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                            www.ClassicCar-bg.com

                            Comment


                            • #15
                              Съвсем скоро имах подобен проблем - колата губеше антифриз само на място, а в движение загряваше нормално и теч нямаше. Течът го имаше само на напълно изстинал мотор и беше от водната помпа. По време на работа на мотора, нямаше нито капка излизаща навън. Това ми е опита. Огледайте добре водната помпа.


                              Даването на газ, води до пристрастяване!
                              Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                              Volvo V50 2.0D by RuBig

                              Comment

                              Working...
                              X