Известие

Collapse
No announcement yet.

Класик Алфа за всеки ден

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Класик Алфа за всеки ден

    Я да продължим една интересна тема.

    Шофирането на стара Алфа всеки ден е една доста прелъстяваща авантюра.

    Лично мен ме изкушава и миналата година се опитах да си "разцъквам" Спринта всеки ден.
    Един път ме дърпаха с въже, на два пъти аха да я прегрея (или поне така си мислих), но пък и беше прясна прясна от тотално разглобяване и преобразяване.
    Тази година Спринта е далеч от мен, иначе това беше плана.

    И все пак, да караш ежедневно класика си е мъка и иска сериозна мотивация.
    Жега, пот, оглеждаш се да не те отнесат понеже живота ти се крепи на едни ръждиви ламарини.
    Няма ни еърбег ни подсилващи греди във вратите.

    Алфетата не съм си и помислял да я карам всеки ден защото е прекалено рядка, прекалено скъпа ( предна решетка струва 200 евро, калник 500-600 евро, стоп 150 евро, броня 300 евро и ги няма!) и е в прекалено добро състояние за да я прежаля като Спринта.

    Колегата ивопифеца е карал всеки ден 75, ще е интересно да сподели кое е готиното, кое е дразнещото на цялото нещо.

    Вальо си я кара всеки ден 75цата, има и други редовни "потребители", ще е интересно да споделят.

    Въпросът ми е "Трябва ли да си я "прежалил" Алфата за да я караш ежедневно?" (и зимата)
    145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

    www.ClassicCar-bg.com

  • #2
    Единственото нещо,което е дразнещо са "легналите полицаи"от тия късите и високите,заедно също и лугата през зимата.

    Comment


    • #3
      Аз съм твърдо против ежедневната употреба на класически автомобил!
      Причините са много, за да не кажа безброй. Класиките изискват определени грижи и ако не ги получат заприличват на поредното ромско средство за придвижване с висящи гърнета, течащо, смърдящо, неугледно, изгнило в безброй цветове.
      За да е в състояние, в което бих я карал една такава кола иска на година пари и време колкото за един съвременен Опел. За това карам Опел, а със спестените пари си поддържам колата, сипвам и гориво и всичко друго.
      Освен това сега съм спокоен, че мога да паркирам навсякъде по всяко време, мога да натоваря V6 двигател в багажника без да пускам седалките, или пък 16 гуми... Зимата не ме притеснява с лугата и не се пазя постоянно да не ме ударят.
      Alfa Romeo 75 24V

      Comment


      • #4
        Няма проблем да си караш "класиката" всекидневно, но не е практично и струва доста ако държиш да има вид и да може да разчиташ на нея.
        Alfa Romeo Alfetta GTV 1800
        Alfa Romeo 164 3.0 V6

        Comment


        • #5
          Колеги,карането ежедневно на такъв автомобил си е емоция която се сръвнява с екшън . Удоволствието от това да караш рядък модел АлФа си заслужава . Останалите Алфа фенове те гледат странно и задават интересни въпроси от което ми става ясно че си нямат и представа от "старите Алфи "Дори задното предаване поставят под съмнение.
          До тук с хубавото ,следва лошото ... ръжди,евентуални удари липсата на части,липсата на майстори теоставят за дълго без колата.. което е кофти.Просто трябва да си луд и да си мечтаеш че един ден ще я реставрираш и ще я изкарваш за неделните топли дни на лятото.
          С две думи съвременните автомобили са скучни.,но еини и надеждни в крайна сметка.
          ALFA ROMEO 75 2.0 ts
          sigpic
          Нещо което работи - не се пипа!

          Comment


          • #6
            Значи излиза че само аз си карам Спринта всекидневно и лято и зима Не се притеснявам че ще ме ударят не ме е оставяла никога на пътя Един път попаднах във Варна и докато минавах покрай доста лъскаво заведение се чу Еййй гледай ква кола Ами честно казано се изкефих Така че лично за мен да караш такава класика 2 3 пъти в годината е меко казано несериозно ТАКИВА КЛАСИКИ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЗАТВАРЯТ в гаражи Трябва да се даде възможност на всички участници в движението да им се радват Между другото шофьорите около мен като ме видят реагират доста позитивно

            Comment


            • #7
              И аз за пореден път ще кажа че карам 75-ца повече от 10 години зима и лете.Да неможе да е лъсната без забележки като от магазина,подръжката небих казал че е голяма разлика с доста други автомобили.Важното тук е да имаш сигурен майстор или сам да си я подържаш.Другото важно, е че почти всичко което се продава в БГ,е за скрапа,трудно се връща такава кола към сигурна надеждна и.т.н ,това кара хората да пищят от тия коли че са чупливи и кенефи и.т.н.Естественно че ме е грижа дали някой няма да ми издере или удари колата,но това няма да ме спре да я карам постоянно защото това е удоволствие и всяко удоволствие се заплаща.Та преди 10-тина години бех млад и луд ,са съм само луд, нямам какво да чакам и да пазя,това не е някакъв извън земен модел 5 бройки. Направено да се шофира ако ти харесва,едва ли поколения след тебе ще го карат.
              75 TwinSpark -син- ex,75ts зелен
              75 ТУИНСКРАП-сив,+75 2.5 V6 черен
              75 2.5 V6 Milano Argento-червен,75 2.5v6 сив.164 3.0 12v
              75 ТУИНСКРАП-червен, + 75TwinSpark-бял,164 3.0 24v

              Comment


              • #8
                За да може човек да разчита на една класика в ежедневието, трябва да е обслужвана и ремонтирана безкомпромисно през целият и живот. Ако е просто поредната 30 годишна скрап, опитите да се превърне отново в надежден автомобил, почти винаги са тотално неуспешни.
                1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                Comment


                • #9
                  След няколко зими с лугата в София, пушека от гумите започна да влиза в купето през подкалниците. Когато си с вътрешен резервоар багажникът е доста символичен. И на мен ми се е случвало да ме поздравяват по улиците, но предпочитам това удоволствие да ми се случва извън ежедневните ангажименти.
                  Alfa Romeo 75 24V

                  Comment


                  • #10
                    Уплътненията на вратите ви как са?

                    В Спринта ми влиза вода от някъде и не мога да разбра от къде. Като завали и започва да събира под задната седалка...
                    Това е доста неприятно като трябва да я оставиш по дъжда за няколко часа....
                    Отделно като завали и се потят прозорците.

                    Чистачките са доста архаични също.
                    При Алфетата ми чистачките са още по-зле. Доста бавни и с малка площ.

                    Това са неща, който ме изнервят най-много при употреба.

                    Отделно, че ако искаш да ходиш на работа с колата в голямата жега задължително си подгизнал от пот.
                    Алфетата пък лятото нагрява адски много тунела. Усеща се на дясния крак най-много, но определено допринася за нажежаването на купето.

                    75ците нямат ли го този недостатък?
                    145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                    www.ClassicCar-bg.com

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Speeder Покажи съобщение
                      Уплътненията на вратите ви как са?

                      В Спринта ми влиза вода от някъде и не мога да разбра от къде. Като завали и започва да събира под задната седалка...
                      Това е доста неприятно като трябва да я оставиш по дъжда за няколко часа....
                      Отделно като завали и се потят прозорците.

                      Чистачките са доста архаични също.
                      При Алфетата ми чистачките са още по-зле. Доста бавни и с малка площ.

                      Това са неща, който ме изнервят най-много при употреба.

                      Отделно, че ако искаш да ходиш на работа с колата в голямата жега задължително си подгизнал от пот.
                      Алфетата пък лятото нагрява адски много тунела. Усеща се на дясния крак най-много, но определено допринася за нажежаването на купето.

                      75ците нямат ли го този недостатък?
                      Не е от уплътненията, вдигни си догоре задните стъкла.
                      alfa romeo sprint 1984

                      Comment


                      • #12
                        75-ците обичат да текат в багажника,от към вратите не съм имал проблем с нито една от мойте,ако влиза вода от някъде винаги ще са ти потни стъклата,чистачките ............може да започнеш с лошите маси............... и да свършиш в лудницата
                        Тунела никога не ми се е напичал.
                        75 TwinSpark -син- ex,75ts зелен
                        75 ТУИНСКРАП-сив,+75 2.5 V6 черен
                        75 2.5 V6 Milano Argento-червен,75 2.5v6 сив.164 3.0 12v
                        75 ТУИНСКРАП-червен, + 75TwinSpark-бял,164 3.0 24v

                        Comment


                        • #13
                          Не е от уплътненията, вдигни си догоре задните стъкла.
                          Само там не съм разглобил още!
                          След като колата постоя около година при майсторите задните прозорци спряха да се отварят.
                          Дано е това.
                          145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                          www.ClassicCar-bg.com

                          Comment


                          • #14
                            При мен цялото дъно на колата загрява страшно много. Особено отзад вдясно. Дотолкова че на едно прибиране от морето тъщата ме помоли "да спра парното". Иначе най-много загрява пода на 105та серия, така загрява че петата на десния крак се чудя къде да я сложа.
                            Alfa Romeo 75 24V

                            Comment


                            • #15
                              Искам да питам всички които пишат за старите Алфи Когато са се качили като деца на първата семейна кола с климатик ли е била не се ли е потила отвътре и все някъде не е ли капала вода Много се дразня когато някой пише все едно се е родил със златна лъжичка в устата Да беше преди 20 г може и да са прави Сега има топлоизолации обезшумяващи материали че е само въпрос на избор Работя в автосервиз и съм виждал нови коли които капят при дъжд и климатика не работи Не искам да обиждам никой но щом си обичаш автомобила трябва да се грижиш за него дори да е реколта 2016 Всичко останало е празни приказки и мързел И в моят Спринт капеше но намерих проблема и го отстраних Беше изгнил но и това оправих Не зная за какви еърбеци и подсилващи греди се говори Щом нагласата на човека е нещо да го пази от ударто това ще се случи Извинявам се ако някой се е почуствал обиден Но всичко това е мое мислене както и че ако си обичаш колата тя няма да те изостави Хубав ден

                              Comment

                              Working...
                              X