Известие

Collapse
No announcement yet.

Разлики между различните модификации - 75

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Разлики между различните модификации - 75

    Здравейте,
    от повече от 2-3 години искам да си купя 75-ца и вече почнах да се оглеждам сериозно за покупката на такъв олд таймер. Зная, че най-важното при покупка на подобен автомобил е купето, т.е. да няма ръжда.

    Интересува ме също какво е най-важното при оглед на такъв автомобил по техническата част?

    По същината на темата:
    1. Какви са разликите между произвежданите автомобили в годините като каросерия?
    2. Какви са разликите между двигателите 1.6 1.8 карбуратор и инжекцион? Плюсове и минуси на двете? Това старите двигатели т.нар. Nord ли са?
    3. Имат ли разлики в оборудването по спирачки/окачване различните модификации? Например 1.6 от 2.0TS?
    4. Има ли някоя модификация вграден диференциал с ограничено приплъзване?
    5. Какво включва модификацията INDY?

    Колата която ще купя, целта е да се използва за уикенд разходки, като имам намерение и да я изкарам на писта, но не нещо професионално.

    Надявам се да получа отговори от хора достатъчно запознати с модела и съвсем скоро и аз да се присъединя към клуба на 75ците

    Поздрави!
    Now: 156 2.5 V6 24V
    Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

  • #2
    Не мога да отговоря на всички въпроси, но ще се опитам на някои
    Всъщност, когато реших, че искам стара Алфа започнах да търся 75ца и даже изпуснах 2-3 бройки....

    Колата като техника е изключително сходна с Алфета, Жулиера,90, ГТВ и дори RZ/SZ.

    1. Каросерията на 75 не се променя през годините. Разликите са в брони, вежди, огледала, спойлери, малка разлика в предния капак, оборудване. Даже мисля, че вратите от Жулиета са взаимозаменяеми с тези на 75.

    2. Четирицилиндровите мотори са NORD, да.
    Инжекционните мотори са с други бутала и глава. За мен минус на инжекционните мотори е факта, че ако дебитомера ти е заминал или е пипан от башмайстори, трудно ще накараш колата да работи като нова. При инжекционния мотор отсъства и легендарният звук на хоризонталните карбуратори. Недостатък на карбураторите (всъщност не е техен недостатък де...) е ограничената бройка сервизи, които биха могли да ти ги настроят правилно. С четене и малко техника можеш и сам да си ги настроиш карбовете.

    3. Спирачките на 2.0 Т.Спарк, V6 и 1.8 Турбо са Brembo, двубутално като стандартните АТЕ на по-малките мотори. Брембото, за разлика от АТЕ са алуминиеви. Предните дискове са вентилирани, за разлика 1.6, 1.8, 2.0 атмосферни. На 2.0 атмосферен, дисковете май бяха с малко по-голям диаметър от на 1.6 и 1.8, но не съм 100% сигурен.

    4. LSD има само 2.0 Т.Спарк, 3.0 V6 и 1.8 Turbo. 2.5 V6 няма LSD.

    За мен, 2.0 Т.Спарк е върховата модификация като оборудване, поддръжка, ежедневна и тракдей приложимост.
    3.0, 2.5 и 1.8 Турбо са вече доста скъпи и са сигурна инвестиция за в бъдеще. Няма да поевтинеят никога повече.
    В България е може би най-реално да се намери някоя карбураторна 1.6, 1.8 или 2.0 Т.Спарк модификация.
    Почти със сигурност ще са съсипани.
    Не прави компромис с купето заради техника! Ръждата е най-гнусното и трудно нещо за правене.

    Ако искаш да се радваш на хубава 75ца и да я подобряваш технически, гледай обяви в Гърция, Италия.
    Все още има достъпни и добри бройки.

    В момента има една Алфа 90 V6 за продан у нас.
    Реално е същата кола, но с противоречив дизайн и малко повече килограми.

    Какъв бюджет си отделил за закупуване?

    П.П. Тук има хора с много сериозен опит в 75ците като Бисер и Венци. Надявам се от тях да получиш по-конкретни отговори.
    145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

    www.ClassicCar-bg.com

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Speeder Покажи съобщение
      ...
      Благодаря за отговорите!

      Следя чуждите сайтове постоянно, но в момента бюджета ми не достига за добър екземпляр от вън! А именно в момента съм отделил около 2500лв, като до началото на лятото ще са най-много двойно. Все пак няма да е основен автомобил
      Никога няма да направя компромис с ръждата, за мен най-важното е автомобилът да има оригинален вид и да е без тежки удари.
      Ходих да гледам сивата 75ца, която се продава, но вчера беше -7 и по някаква причина не успяхме да я запалим. Беше всичко в сняг около нея и не успях и добре да я огледам. Не знам дали съм готов да направя обаче такъв компромис с двигателят, понеже искам все пак да има някакъв по-спортен характер
      Алфа 90 не е по моят вкус, наистина дизайна е доста противоречив, а и това електронно табло ми идва в повече ...
      Надявам се хората, които имат опит да ударят едно рамо с избора при покупката или с някой не публикуван екземпляр

      Червената не обозначена лампа която е в горния десен ъгъл на централната конзола, за какво е?
      Now: 156 2.5 V6 24V
      Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

      Comment


      • #4
        допълнителна лампа за внимание при чека на бордкомпютура, който винаги има проблем

        ---------- Post added at 19:01 ---------- Previous post was at 19:00 ----------

        аз все още се двоума , дали па да не взема да я дам моята
        алфа 75 1.8 карбове

        Comment


        • #5
          Ръжда, ръжда, ръжда

          Най-големият проблем. Правилно си се ориентирал към здраво купе.

          Имах удоволствието да пробвам различни мотори в купе от 75, и потвърждавам че за целите които търсиш ТС е най-доброто решение.

          При покупка на читав ТС получаваш - сравнително пъргав мотор, икономичен при нормално каране, Шпер кутия, добро разпределение на тежестта (писта).

          Бюджета за читава 75ца е далеч от евтин.
          На скоро ми се наложи да си купя термостат за ТС и в крайна сметка го внасям от чужбина за около 100лв... С някои части ситуацията е подобно (карета за кардан, метални части за ремонт на купето и тн.)

          Car.gr е добър източник на 75ци, с бюджет 2000-3000 евро ще намериш нещо читаво. Вариант е и да се вземе доста здраво купе от 1.6, 1.8 и да се надгради със спарк. Имай в предвид, че покупка на шперова кутия от ТС е доста трудно и цените (когато за последно чух че се продава) бяха около 400-500лв.

          В Холандия имат доста и то читави, но цените са от 4-5к евро нагоре.

          И все пак - Мисля, че казаното от Митака има резон - Модела 75 със здраво купе и хубав мотор ще поддържа цената си от тук нататък...

          Като се пооправи времето ако имаш желание може да се видим да ти покажа/разкажа за най-честите болежки
          2 x 75TS / 75TS / 75 1.8ie / Berlina 1750 / 90v6 / 75v6 / 75 1.8carb


          Comment


          • #6
            75

            Здрасти колега,ще вметна и аз някой неща който знам и съм изпитал в годините.
            Първо по твойте питанки

            1.Има разлика в купетата на 4 цилиндровите
            и някой от шестаците.
            Разликата е че някой от
            шестаците имат усилени места по каросерията,
            отпред между носачите и отзад където задната
            броня се хваща към купето,също така тунела на кардана и други който съм забравил
            Задницата на 75-цата е супер рехава и от лек удар
            се мачка сериозно,освен че и по дефолт е изгнила.

            2.Тоя въпрос ще го оставя без коментар,
            защото аз не ги харесвам.

            3.Колегата Speeder е описал важните неща.

            4.И там колегата е описал добре нещата.

            5.indy-е произвеждана в три цвята,червен ,сив ,черен.
            Има задното спарково крило на багажника, също така спарковия салон,и други вътрешни оборудвания
            от спарк серията.
            Двуцветната броня и боядисаните цвета на колата странични огледала.
            Единственото идентично за indy е джантите.

            Почвам и аз със свободните съчинения и безкрайни повторения -ЛИЧНО МОЙ МНЕНИЯ.
            Спарка е най добрия мотор, вървеж ,разход,обслужване.
            Карам го вече 13г. ежедневно.
            2.5 V6 12V е с най добрия звук от всички шестаци на алфа ромео.Но и най неоправдания разход,вървеж,обслужване.
            3.0 V6 12V e топ мотора в 75 -цата, но аз не харесвам тяхната допотопна L-jetronic
            За добро или лошо цените им нарастнаха доволно, навънка читава 75-ца за под 10к лв няма.
            Тука читава 75-ца по сайтовете за продаване няма.
            75-ца без ръжда аз не съм виждал,имам впредвид оригинална без намеса на майстори.
            Навънка може и да има но едва ли под 20к лв
            Действително в гръцко има доста 75-ци,може би е най добре (близо) да се огледаш там.
            Моя съвет е ако неискаш да се занимаваш с майстори
            и безкрайна реставрация вложи повече пари в покупката.
            Другия вариянт е старт с 1000лв и неясен финал с минимум 5000лв
            Поздрави,дано съм ти бил полезен.
            75 TwinSpark -син- ex,75ts зелен
            75 ТУИНСКРАП-сив,+75 2.5 V6 черен
            75 2.5 V6 Milano Argento-червен,75 2.5v6 сив.164 3.0 12v
            75 ТУИНСКРАП-червен, + 75TwinSpark-бял,164 3.0 24v

            Comment


            • #7
              Колко е хубаво някой да изяви желание ,да си купи класика ! Успех !
              ALFA ROMEO 75 2.0 ts
              sigpic
              Нещо което работи - не се пипа!

              Comment


              • #8
                Не очаквах такова сериозно включване

                Ще се съобразя с препоръките ви за 2.0TS варианта. Наистина той ще ми пасне най-добре. Още повече ме спечели с това, че излиза серийно с LSD.

                От друга страна тези цени, които написа колегата tuxgt, ми се струват съвсем нормални предвид малкото останали 75-ци така, че не мисля, че ще имам проблем с поддръжката на автомобила.

                Някой запознат ли е с внасянето на автомобил от Гърция? Ако може да даде някаква информация(необходими документи, такси, транзитни номера евентуално) или да сподели опит...

                Ако излезе екземпляр с добро купе, мога да поема риска да надградя мотор, кутия и спирачки. В тази връзка ще отида днес все пак да огледам добре тази сивата, че снощи съм ги сънувал тези 75ци и искам пак да се докосна до някоя

                @tuxgt супер, дано по-бързо се оправи времето
                Last edited by italfen; d.m.y г., 08:34.
                Now: 156 2.5 V6 24V
                Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                Comment


                • #9
                  @italfen,

                  Днес теб ли мернах в ИВАС Ауто да оглеждах ония скрапове там? Бях с черна Е класа 211

                  Черна 147 със СуперТуризмо

                  Харесаха ли ти двете 75ци там?
                  '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
                  Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

                  Comment


                  • #10
                    Здравей, да аз бях и наистина само скрапове там
                    Вие за 147 ли се оглеждахте?

                    Имам интерес само за сивата, но за втори път не успяхме да я запалим. Иначе колата ми харесва и е доста запазена от към купе. Продължавам да се оглеждам за други като силно се надявам тези от Ивас да ми се обадят и да ми кажат, че са оправили проблема.
                    Now: 156 2.5 V6 24V
                    Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                    Comment


                    • #11
                      Аз търсех една 150коньова 147ца фейслифт която беше с много лек удар и за съединител (така пишеше в обявата) Обаче точно нея вече я нямаше. Може би не бяха махнали обявата.

                      Иначе за тази сивата не можеш ли евентуално с някой форумен майстор да се разбереш да я погледне на място? Върти ли поне?
                      '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
                      Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

                      Comment


                      • #12
                        Аз съм за карбураторните версии!

                        Comment


                        • #13
                          Аз също! Благодаря ви за информацията!

                          Comment


                          • #14
                            Въпрос към знаещите.

                            Върти ми се из главата, че Т.Спарк на 75ците имаха и пръскалки за масло към долната страна на буталата.

                            Вярно ли е или се бъркам?
                            145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                            www.ClassicCar-bg.com

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Speeder Покажи съобщение
                              Въпрос към знаещите.

                              Върти ми се из главата, че Т.Спарк на 75ците имаха и пръскалки за масло към долната страна на буталата.

                              Вярно ли е или се бъркам?
                              Вярно е за TS в 155 и 164 Super. Но блоковете са различни не само заради пръскалките, а главата е тотално различна.
                              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                              Comment

                              Working...
                              X