Известие

Collapse
No announcement yet.

Елипси 6х9 за 156 - какви?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Да попитам и аз

    Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
    Определено това решение ми харесва , но все още не ми се давт пари за усилвател и буфер, че почнаха да се обаждат неща за ремонт. Интересно как си решил проблема с вибрацията на плата на пластмасовите решетки на елипсите?
    Да попитам и аз , тъй като и аз имам Алфа 158, 1.8 1999г., доколкото виждам от темата става дума за поставяне на Елипси на задната кора, до багажника в купето на колата.

    Та колега, ако взема аз да си сложа 2 елипси, като теб,
    тъй като никога не съм се занимавал, се чудя има ли изкарани кабели (фабрично) до багажника за монтиране на елипсите в кората предвидени ли са "легла" или сам трябва да си го органзиирам .

    Comment


    • #32
      Първо погледни зад подглавниците на задните седалки. Ако има отделни капаци, покрити с тънък плат, най-вероятно имаш и кабели. Но все пак преди да купуваш трябва да провериш. Няма от какво да се плашиш. Отваряш багажника. Поглеждаш черната кора отдолу - има няколко пластмасови болта, които само се завъртат и излизат и още 2 които трябва да се изтеглят внимателно - не се притеснявай, нищо няма да им стане ако ги понапънеш. После махаш ватата и гледаш. При мен си имаше пуснати кабели, старателно навити и защипани с едни пластмасови щипки Има си и гнезда за елипсите. Ако и при теб е така връзвай смело. Има няколко проблема. За да не се разочароваш. Като монтираш елипсите внимавай за дължината на винтовете, които са към багажника. Там разстоянието е по-малко и лесно можеш да пробиеш кората - аз така направих. Бях ги навил всичките без да гледам и като видях черните стърчащи върхове направо ми идеше да се пребия сам. Другия проблем са вибрацийте. Ако при теб има пласмасови капаци на елипсите, покрити с един тънък плат - това е възможно най-дразнещото нещо. Аз ги махнах-приличат на чорапчета, ама си е занимавка докато ги свалиш. Но пък с тях си е чисто мъчение ако увеличиш малко и песента е с повечко бас. Като казах бас, това ще ти е другия проблем. Вибрацията на кората. Аз я уплътнявах с монтажна пяна, но направих грешка, че не я пръснях на място, а рязах парчета и ги подпъхвах. Малко помага, но не може да реши всичко. Самата кора е тънка и вибрира, колкото и да я укрепваш, а и самите пластмасови гнезда на елипсите не издържат на по силен звук и се гънат. А от там странични звуци - абе гадост. Решение е само отделна кора от талашит или нещо друго твърдо. Моите елипси не са много тежки, но явно кората толкова си може. Успех! Ако мога да помогна с нещо друго - питай. Забравих! При мен има говорители и в четирите врати - 2 пищялки и 2 мидбаса в предните и 2 мидбаса в задните и елипсите на кората. Плейъра ми е 4х50 JVC, но определено му идва в повече. При увеличаване над средата започва едно дразнещо пукане от пищялките и от елипсите. Даже в един аудио форум и име на този ефект му дадоха. Понеже не ми се занимаваше с усилватели откачих мидбасите на задните врати и реших проблема - сега в колата не може да се стои като е усилено, но се губи "съраунд" ефекта. Преди беше по трудно да прецениш откъде идва звука - всичко се събира около теб. Сега е по-лесно да се разграничи предната и задната линия.
      Last edited by rossenvn; d.m.y г., 20:20.
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

      Comment


      • #33
        Малко развитие по темата и допълнителни проблеми. Плейъра отдавна е сменен с Pioneer 4000UB. Елипсите ги мъчих с какви ли не начини да ги спра да вибрират и да дрънкат. Изхарчих 2 спрея с монтажна пяна като почти напълних изцяло под кората, но ставаше все по-зле. Поне имаше бас. Вярно звука като цяло беше доста замазан, но увеличено на 1/3 си успяваше да ми прави масаж на гърба Но все пак мазния звък и най-вече тропането дразнеше. След съвет от Sergey_gigov да махна пяната. Речено-сторено След като отстраних пяната и свалих елипсите видях, че средната част на говорителите се е отделила. Тя се навива на винт - според мен доста некадърно направено за уж "качествен" производител. Това също беше отсртанено и вече го нямаше потропването. Реших, че щатните пласмасови гнезда за говорителите са доста слаби и ги отсраних и тях. Купих няколко метра алуминиева шина и направих стойки. От мдф направих фланци. Монтирах ги на металната кора - между задните седалки и багажника. Получи се това:
        Click image for larger version

Name:	IMG_7907.jpg
Views:	1
Size:	90.3 Килобайта
ID:	2301394 Click image for larger version

Name:	IMG_7911.jpg
Views:	1
Size:	94.4 Килобайта
ID:	2301395
        Говорителите са почти на стандартното си място на около 7-8 мм под горната кора.
        Click image for larger version

Name:	IMG_7924.jpg
Views:	1
Size:	94.0 Килобайта
ID:	2301396 Click image for larger version

Name:	IMG_7926.jpg
Views:	1
Size:	93.6 Килобайта
ID:	2301397 Click image for larger version

Name:	IMG_7929.jpg
Views:	1
Size:	95.1 Килобайта
ID:	2301398
        Сега горната кора няма допир с елипсите. Те по никакъв начин не я деформмират и не я карат да вибрира, колкото и да е усилено. Единственото лошо е, че изчезна баса. Няма налягане. Трябва да усилвам двойно и тройно повече от преди, но не е същото. Същевременно звука стана в пъти по чист. Дори като сваля долната, черната кора, става още по-добре. Става дума за това:

        Click image for larger version

Name:	IMG_7913.jpg
Views:	1
Size:	87.7 Килобайта
ID:	2301399 Click image for larger version

Name:	IMG_7921.jpg
Views:	1
Size:	97.4 Килобайта
ID:	2301400
        Имам няколко въпроса. Дали ако използвам битумна лента да затворя междината между фланеца и горната кора ще накарам звука да не остава в багажника и да се повиши налягането вътре в купето? И втория въпрос е относно долната кора. Дали да я махна напълно - сега има изрязани отвори точно под магнитите на говорителите или да затворя тези отвори и за я облепя с битум, или да направя кори от някаква плоскост - един вид да направя затворен обем? Целта ми е да постигна пак силата на ниските, която я имаше преди да махна пяната - настроиките на плейъра са съвсем същите. Дали пък пяната, понеже изпълваше пространството около елипсите, не спомагаше за ниските? Дали има нужда от вата? Приемам всякакви идеи. Засега усилвател и каса не се предвиждат. Багажника си ми трябва. Ако става въпрос за събуфер, може би нещо малко, което да се събере под жабката. Засега е само бегла идея. Но да не се отплесвам от целта, а тя е да накарам елипсите пак да имат бас
        Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

        Comment


        • #34
          така ,като гледам снимките тея говорители няма да свирнат никога .
          повече от половината мембрана е скрита под горната кора , все едно си ги сложил зад стена тея говорители и се мъчиш да ги чуеш.
          Решението е едно - изрязва се още малко кората ,изрязва се и още един преходник с достатъчна дебелина ,че да стигне от долната (метална) кора до горната (мека )кора и говорителя се монтира най отгоре ,върху меката кора . тези говорители имат хубави решетки и няма да загрози общата картина много , но пък за сметка на това ,звука ще стане добре единственно тогава .
          alfa romeo 146 boxer 1.7.16V head unit :Nakamichi cd 500;amplifier front & sub : DLS A4; DLS A5;Front :iridium 1i;3;Gothia 6;sub:Iridium 12 i

          Comment


          • #35
            значи ще се реже
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
            ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

            Comment


            • #36
              Имам и аз един въпрос, днес поразгледах задната кора...капаци нямам, кората е плътна по цялата дължина, като махнах долната черна кора, видях фабрично изведените кабели с букси но никъде не видях гнезда за елипси. Това само при мен ли е така или има и други 156-ци в подобно положение?
              Alfa 159 2,4 JTDm Q4
              ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
              ex Alfa 156 1,9 JTD
              ex Alfa 75 1,8

              Comment

              Working...
              X