Известие

Collapse
No announcement yet.

Малко по-различен тунинг!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Малко по-различен тунинг!

    Една идея ми се завъртя в главата преди време, идея колкото и "ненормална", толкова и "елементарна"!
    Навигация в колата, ама вградена!
    И не само навигация, ами и дисплей за камера за паркиране. Потърсих навигация с AV-вход(даже и такава тема пуснах в раздел"Купува"). Намерих си една и реших да се пробвам.
    Духалките над централната конзола на 156-ците позволяват да се имплантира нещо такова без да се реже таблото.
    Като начало купих тия "духалки" над централната конзола, или т.нар.дифузьор, втора ръка от един колега от форума.
    Като най-подходящ и достъпен механизъм, който може да вади навигацията от таблото избрах "шейната" на DVD.
    Купих едно DVD също от колега от форума.
    Последва разглобяване на DVD-то и изваждане на "шейната", изрязване на част от въздуховодите на дифузьора,изрязвне на отвор отгоре на духалките,закрепване на "шейната" към духалките и направата на капак, който да се отваря и затваря автоматично.Това за механиката.

    След това трябваше да реша няколко електрически проблема:
    -захранване и командване на "шейната"(излизане и влизане)- стана с два бутона и две реленца;
    -захранване на самата навигация-изплзвах нейното захранване за запалка, като просто го свързах със запалката, но зад таблото, оставяйки самата запалка да си функционира. Сложих и бутон за да мога да изключвам когато искам захранването на навигацията. Всико това, естествено е включено с подходящите предпазители, за да не стане авария, не дай си боже!
    -захранване и включване на камерата за обратно виждане- това още не съм направил(но скоро ще стане и ще допълня темата естествено)

    След доста изразходено време, малко пари и много нерви, стигнах до работещ "прототип".

    Както знаете Алфите (поне 156-ците) нямат напрежение на запалката ако колата не е на контакт.
    Това им своиство ми върши много добра работа, защото нвигацията се изключва автоматично ако се спре захранването.
    Монтирал съм я така, че да мога да си я свалям винаги, когато искам.
    Механизма работи вече две седмици и няма проблеми, единствено капачето все още не отговаря напълно на моите естетически норми, но ще го оправя след време(сигурно).
    Вярно, цялата работа е "направи си сам" и съм сигурен, че някой ще го направи много по-добре от мен. Но просто исках да се пробвам дали тая странна идея, която ми дойде "ей така", може да бъде реализирана.
    Слагам малко сники и едно клипче да видите за какво говоря все пак.

    клипче

    Малко продължение на темата, макар и със зкъснение.
    Монтирах камерата за задно виждане преди доста време, но все не остава време да я покажа. Както и да е, ето продължението:
    Камерата, която купих се оказа че не е широкоъгълна, а снима в реални пропорции и затова реших да не дупча бронята, а да я монтирам под нея. Стана лесно като си направих една метална планка, завих камерата на нея и я закрепих с винта, който държи точно в средата, отдолу задната броня.
    Просто не уцелих правилната камера, но по-нататък може и да я сменя.
    Видео връзката направих с коаксиален кабел(естествено не като за кабелната ), като прекарах кабела под праговете и мокета, което си е доста занимавка, ама крайния резултат е кабела не се вижда никъде! Захранването за камерата взех от задните светлини, което комбинирано с факта че навигацията минава автоматично на режим видео, с подаването на видео сигнал(при включване за задна скорост), ми осигурява веднага картина на екрана, какво се случва зад колата ми! Естествено, кабела е скрит и не се вижда никъде. Даже има и педпазител, за всеки случай!
    Та резултата е, че при паркиране, като ми се скрие номера на колата отзад, имам една педя до нея. Виждам рзни колчета, камъни и всякакви други ниски кофти неща, които биха могли да ти направят беля ако не ги видиш. Не че милиони хора не си паркират и без камери, ама реших да се изглезя и да си сложа една.
    Лошото е, че не е инфраред и нощно време почти не се вижда, но има време, просто ще сменя камерата(евентуално).

    Слагам и две клипчета за нагледно представяне на резултата от камерата.
    КЛИП1
    КЛИП2
    Attached Files
    Last edited by Kamen666; d.m.y г., 10:05.
    ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
    ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
    ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

  • #2
    Евала
    Last edited by Kamen666; d.m.y г., 10:03.
    164 td-1989,164 td-1993,166 2.4 jtd 20V-2004,ibiza 1.0i-2000,DELTA INTEGRALE 2.0 16V Turbo-1991

    Comment


    • #3
      Пич ти направо ме уби! Евала за ентусиазма,БРАВО! При 156 си е направо необходимост камерката.
      156 2.0TS 155hp; Suzuki GSX-R600

      Comment


      • #4
        мале братко ти си нечовек. Много е пинизлийско.
        In God we trust, all others pay cash.
        Alfa Romeo 145 1.3 Boxer - Ex-car
        Оpel Vectra C 2.2i '08 Elegance

        Comment


        • #5
          Колега евала за труда и крайният резултат !!
          Понеже и аз имам подобна идея , но мойта е да вкарам екрана в таблото а кръглите прибори да отидат встрани на гредата , но с твойта идея ме вкара в размисъл , само не разбрах къде се крие навигацията надолу има ли място къде да слезе , в самият въздуховод ли седи и ако да ,не и ли става нещо от жегата или студа от вентилатора ?
          156 sportvagon 1.9jtd

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от speеdddddd Покажи съобщение
            Колега евала за труда и крайният резултат !!
            Понеже и аз имам подобна идея , но мойта е да вкарам екрана в таблото а кръглите прибори да отидат встрани на гредата , но с твойта идея ме вкара в размисъл , само не разбрах къде се крие навигацията надолу има ли място къде да слезе , в самият въздуховод ли седи и ако да ,не и ли става нещо от жегата или студа от вентилатора ?
            Аз бях писал за това мисля, но имаше малко проблеми с темата и се е затрило.
            Надолу има поне 20 см. място. Механизма слиза надолу и спира преди клапите за въздух, които си работят без проблем. Ако навигацията не е извадена не ползвам директното насочване на въздуха от челните отвори, за да не я прецакам нещо от студа или жегата.
            Между другото, още работи.
            ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
            ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
            ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
            ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

            Comment


            • #7
              Колега я да питам как реши проблема със случайното затваряне (от вибрации или влизане в дупка примерно), щото като го натиснеш би трябвало да тръгне само да се прибира?
              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
              Горе главата, нищо че е празна...

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                Колега я да питам как реши проблема със случайното затваряне (от вибрации или влизане в дупка примерно), щото като го натиснеш би трябвало да тръгне само да се прибира?
                Плъзгачите на шейната вече се движат в метални планки за по-голяма устойчивост срещу вибрации. Монтирах и едно миниатюрно ключе, което прекъсва подаването на напрежение към мотора при крайно горно положение на шейната. За да тръгне да се прибира трябва да натисна бутона за прибиране, който е с отделно захранване.

                ключето:
                Attached Files
                ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                Comment


                • #9
                  Браво колега ти си невероятен ентусиаст аз мисля да направа това от 3 години без камера само навигация на 155 по много по лесен начин но все отлагам моята идея беше да интегрирам навито в сенника на шофьора тук продават една супер тънка навигация която е 1.5 сантиметра дебела и пак ме мързи ти си невероятен
                  155 2.0 16v МY95 Sport

                  Comment


                  • #10
                    Поздравления за идеята и реализацията колега ...... Не спираи с идеите .....
                    sigpicAlfa Romeo 146 JTD "2001

                    Comment


                    • #11
                      Браво колега мн добре се е получило
                      Alfa Romeo 156 04" 2.4 20v M-Jet Progression

                      Comment


                      • #12
                        евала мом4е.много се радвам като виждам такива упорити и къдърни мом4ета.браво....

                        Comment


                        • #13
                          Страхотно изглежда, браво за положения труд!
                          Nissan Xtrail T30 2003, 2.5 - 165hp

                          Ex - Alfa Romeo 164 2.0 T.S. '91

                          Comment


                          • #14
                            Браво!!!!

                            Comment

                            Working...
                            X