Известие

Collapse
No announcement yet.

лек ъпгрейт на озвучаването в '145 - нататък как ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • лек ъпгрейт на озвучаването в '145 - нататък как ?

    единия преден говорител във вратата се прецака, единия заден и той, CD-changer-а спря да работи и се наложи да посменя някой неща...

    Знам че в пълна сила важи "За толкова пари - толкова музика" , но съм се стремял към най бюджетно ориентирано решение, и все пак малко по добре от преди.

    - Предните говорители ги замених с Magnat Edititon 162, двукомпонентни коаксиални.
    - Задните с Magnat Car Fit Style 132.
    - Касетофона Kenwood замених с един JVC KD-X220.

    Преди говорителите бяха свързани през един усилвател, ( Alpine MRP-T406, 2x40W RMS @4 ohm ) предните директно към изхода му, задните през 100 uF кондензатори.

    Сега звързах всички говорители към 4 та изхода на JVC то.
    Общо за ~ 200 лева се получи не чак толкова зле, устройва ме...

    Но... ме е хванала крастата нещо.... С яденето дойде и апетит, само да не стане лакомия

    Та, дайте съвет какво да правя ощее мъъъничко да засиля ниските, като честотен обхват, не като dB...
    В багажника си стои свързан и работещ Alpine MRP-T406, 2x40W RMS @4 ohm, 120 W RMS Bridge. JVC - то има чинчове, вграден нискочестонен настройваем филтир за субуфер.

    1. Звукоизолация в предните врати ... И замяна на предните говорители с нещо по свестно и пускането им през усилвателя ... Хич не ми се разправя със звукоизолацията, ще има ли място да се залепи зад стъклото при свалено полежение ... Тва май е наи трудния вариант.

    2. Бас каса - Бас туба. Но пък 2 туби станаха в тоя малък багажник с газовата бутилка и съвсем без багажник оставам.... Удобството е че просто се купува готова (Въпроса е каква най малка) и се свързва, а при нужда може да се извади.

    3. Изработка на кора над багажника MDF , тапицирането и с кожа или мукет и монтирането на 2 някакви midbass 16.5 или 20 см.

    Дайте някакъв съвет. Не гоня екстремизми, просто честотен обхват, неразмазан звук и динамика. Разбира се се търси най мързеливото и евтино решение
    145 1.6TS '97

  • #2
    Една идейка да ти подхвърля, до колкото разбрах искаш леко допълване на ниските, в мазда 6 тези който имат bose буфера им е много компактен и се слага там където при нас стоят крика и ключа за гумите, при резервната гума, запълват джантата. Та ще е практично и ще допълва звука.
    147 1,6 105к.с. 2002г.

    Comment


    • #3
      Напълно те разбирам и за това ето моя модел:
      За основа ми служи един усилвател, добре познатата американска Тарантула. 4х85 + 600 суббуфер. Предните ми говорители са някакви с кевларени мембрани, без всякакви обозначения, но по някой признаци бих ги определил като широколентови с мощност около 50-75 вата синус.Държат добро звуково налягане и още не са изгорели.
      Сега следва интересното:
      Плеъра беше Нео от много висок клас и само дето не гледаше деца, но звукът му беше ужасен. Като на Веф.
      Смених го с Алпайн. Старата кола отиде на боклука, а новата имаше един куп дупки по задните врати.
      Запълних ги с говорители от една уредба Сони, като суббуфера на уредбата кацна в багажника, без да имам особени очаквания, поради малкия му размер. За проба вързах говорителите само към плеъра, а баса през усилвателя. Така е и до сега. Получи се учудващо добре. Говорителите си паснаха чудесно с плеъра, което е много важно. Не всеки говорител пасва на всеки плеър. Това го запомни много добре!!! Говорителя на баса е шест ома, което изключва всякакво изкривяване.
      Моят съвет е:
      Намери си един усилвател с четири канала, плюс бас или само четириканален, като два от каналите са за задните говорители, а другите два за буфера в мостова схема. Освен това не се увличай по това, баса да дъдне, за да впечатляваш кифлите. Ако искаш качество, гледай усилвателя а е в клас АВ, а баса в Д.
      А още по-бюджетно решение е да си вземеш един усилвател от тия, дето работят с тактова честота от 350 МгХ. Те са малки, не греят и можеш да го напъхаш направо в касата. Обаче добри усилватели се намират за около стотина лева и няма смисъл да се занимаваш, ако нямаш сериозни познания.
      И още: ако слагаш усилвател, най-доброто място е зад задната седалка, залепен за газовата бутилка. Лятото се охлажда по-добре, а зимата грее бутилката. Това не е майтап, а проверено в практиката решение!

      Успех!
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #4
        Аз пък от Алпайн съм силно разочарован. Не вади ниски честоти. Имам чувството, че под 60 херца не пуска бас. Преди бях с висок клас Пайниер, въпреки, че е на 11 години модел, вади доооста по-добър звук от прехвалената марка Алпайн.
        Last edited by Bobi_33; d.m.y г., 22:06.
        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
          Аз пък от Алпайн съм силно недоволен. Не вади ниски честоти. Имам чувството, че под 60 херца не пуска бас. Преди бях с висок клас Пайниер, въпреки, че е на 11 години модел, вади доооста по-добър звук от прехвалената марка Алпайн.
          Защо бе! На какво си го връзвал и какъв модел е бил?
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
            Защо бе! На какво си го връзвал и какъв модел е бил?
            Алпайна е CDE-133BT , а Пайниера въобще не помня какъв модел е бил. Всъщност смених Пайнеира, щото е стар и няма USB, заради нищо друго.
            Пайниера беше висок клас, за да смениш диска, пада панела. Алпайна е по-нисък клас, но все пак е уж сериозна марка.
            А иначе има отзад 2 говорителя Висатон, 10 инчови. В пъти по-добри ниски вадеха с Пайниера.
            Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

            Comment

            Working...
            X