Известие

Collapse
No announcement yet.

Лоша връзка? БОСЕ + радио антена

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Лоша връзка? БОСЕ + радио антена

    Здравейте колеги, някой сблъсквал ли се е с този проблем: от много месеци насам предна лява спира да свири. Когато я изолирам от настройките да свири само тя, се чува и леко предна дясна. При увеличаване на звука доста, изведнъж се отпушва и започва да си свири само лявата. Връщам настройките да свирят всички и след няколко часа или минути - същата работа. Адски е изнервящо

    Преди дни в момент в който се получи проблема и я бях изолирал, точно преди да увеличава звука доста, направих остър десен завой с леко пропадане в лявата му част и изведнъж колонката просвири. Съвпадение или не, реших да го споделя. Размърдах проводниците на меката връзка във вратата, от радиото посока усилвателя и куплунга на самия усилвател, но без резултат.

    Къде да се насоча? Радиото е заводско на Алфа (Travel Pilot). Към него, към усилвателя или проводниците? Ясно ми е как се процедира, но ще се радвам някой да е минал по този път.

    ---

    Вторият проблем е че този Travel Pilot лови слабо радио станциите. На моменти пръщи доста, а когато пусна отоплението на задния прозорец - съвсем започва да пръщи. Зная че антената е в последните два реотана и съм я прозвънил. Антенният усилвател също... всичко изглеждаше да е добре. Що за смущения са това? Радиото ли е причината или антената и концепцията й? Мога ли по някакъв начин да използвам антената на ГПС-а.

    благодаря много

  • #2
    По въпроса за колоната - или прекъсва някой от гъвкавите проводници към мембраната или има студена спойка в усилвателя. Първото можеш лесно да го провериш, като когато спре да свири, откачиш говорителя и премериш съпротивлението на намотката му или като просто почукнеш по мембраната.

    За смущенията, провери захранването на антенния усилвател и по-конкретно връзката му към шаси.

    GPS антената е неподходяща за целта, но ако на същата основа има и пръчка (антена за GSM), би могъл да ползваш нея.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Какво ще рече "на същата основа да има пръчка"? Антената за GPS-а е на резба и може да се развие. Самата тя е гъвкава.

      Относно колонката - преди около 2 месеца отварях вратите за профилактика на кори, щипки и т.н. и не видях нищо съмнително, тъйкато специално пусках говорителя на друг усилвател. Целта беше да се намери една дразнеща вибрация, която се оказа от самата кора, но това е друга тема. По-скоро се насочвам към усилвателя. Когато лявата не работи, защо тогава дясната се чува леко? Нещо се омазват каналите.

      На шега на майтап, днес завих на ляво и прекъсна. Преди няколко дена, както споменах, беше прекъснала и след завой на дясно се отпуши...

      И още нещо, днес натоварих багажника до горе с някакви електроники (без батерии) и железа и централното спря да работи. При запалване на автомобила от колоните започнаха да се чуват извънземни звуци. Загасих колата, разместих кочината в багажника и всичко се оправи.

      Странни неща се случват под нула градуса...
      Last edited by DMS; d.m.y г., 20:55.

      Comment


      • #4
        ...
        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 21:26.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от DMS Покажи съобщение
          Какво ще рече "на същата основа да има пръчка"? Антената за GPS-а е на резба и може да се развие. Самата тя е гъвкава.

          Относно колонката - преди около 2 месеца отварях вратите за профилактика на кори, щипки и т.н. и не видях нищо съмнително, тъйкато специално пусках говорителя на друг усилвател. Целта беше да се намери една дразнеща вибрация, която се оказа от самата кора, но това е друга тема. По-скоро се насочвам към усилвателя. Когато лявата не работи, защо тогава дясната се чува леко? Нещо се омазват каналите.

          На шега на майтап, днес завих на ляво и прекъсна. Преди няколко дена, както споменах, беше прекъснала и след завой на дясно се отпуши...

          И още нещо, днес натоварих багажника до горе с някакви електроники (без батерии) и железа и централното спря да работи. При запалване на автомобила от колоните започнаха да се чуват извънземни звуци. Загасих колата, разместих кочината в багажника и всичко се оправи.

          Странни неща се случват под нула градуса...
          GPS антената се намира в основата на пръчката. Самата пръчка е антена за телефон. Респективно до тази основа вървят и 2 отделни коаксиални кабела.



          Гайдаров, когато няма, какво да кажеш по дадена тема (както обикновено), стой до цветята и си трай.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            ...
            Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 21:27.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение

              Ех, Алфисте-идеалист, Алфисте-идеалист!
              Все още не си запомнил, въпреки многократните ми напомняния, че отглеждам декоративни растения, а не цветя. Разбира се, нямам нищо против цветята, дори напротив...
              А и да се върнем на темата - покрай толкова много стрелки, които си дал, може ли да дадеш и една стрелка към пръчката?
              Ех, Гайдаров.....

              Не снимката е написано "контактна пластина за основата с резбата". От друга страна се говори за пръчка, която се навива на резба.

              Умните хора събират 2 и 2 и се ориентират.

              Но специално за теб, мога да извадя и цветните моливи.



              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                ...
                Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 21:28.

                Comment


                • #9
                  В пластмасовата капачка на основата на антената е залят метален детайл с вътрешна резба в която се навива пръчката. Долният край на въпросния детайл допира до означената на снимката пластина, когато капачката е на мястото си.

                  Още ли не е ясно, Гайдаров?


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    ...
                    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 21:29.

                    Comment


                    • #11
                      Не знаех, че в основата антените са две. Винаги съм смятал, че тази на GSM-а е за GPS.

                      Каква е връзката между Travel Pilot RNS4 и GSM? Изненадан съм че има такова нещо в моята кола. Как би следвало да работи тази функция?

                      Ако съм разбрал правилно, златистия куплунг, който дълго време не бях включвал е точно за GSM, а розавия (CAN L, CAN H) за GPS. По какво се различават трите вида антени и кои са параметрите доближаващи GSM и радио антената? Ще се радвам на кратко описани, бързо ще схвана.



                      По темата с прекъсването - отворих и радиото и усилвателя. Повторих огромно количество спойки, но не видях нищо криминално. В усилвателя имаше доста конденз, който подсуших. В момента всичко свири и сигнала е добре, но крайният резултат ще е ясен след дни.

                      Comment


                      • #12
                        ...
                        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 21:29.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от DMS Покажи съобщение
                          Не знаех, че в основата антените са две. Винаги съм смятал, че тази на GSM-а е за GPS.

                          Каква е връзката между Travel Pilot RNS4 и GSM? Изненадан съм че има такова нещо в моята кола. Как би следвало да работи тази функция?

                          Ако съм разбрал правилно, златистия куплунг, който дълго време не бях включвал е точно за GSM, а розавия (CAN L, CAN H) за GPS. По какво се различават трите вида антени и кои са параметрите доближаващи GSM и радио антената? Ще се радвам на кратко описани, бързо ще схвана.



                          По темата с прекъсването - отворих и радиото и усилвателя. Повторих огромно количество спойки, но не видях нищо криминално. В усилвателя имаше доста конденз, който подсуших. В момента всичко свири и сигнала е добре, но крайният резултат ще е ясен след дни.
                          За радиото най-добрата антена е тази с горните писти на стъклото.

                          В случай, че тя е неизползваема по някаква причина, GSM антената би могла да се ползва за целта.

                          Най неподходяща е GPS антената най-вече заради съществената разлика в поляризацията на сигнала.

                          Въпросната GSM антена успешно я ползвам за приемане на цифрова телевизия, като съм и шунтирал съгласуващия трептящ кръг на платката:

                          http://clubalfaromeo.com/forum/showp...7&postcount=74

                          PS:

                          Най-вероятно проблемът с колоната се е дължал на влагата.
                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:14.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            В интерес на истината проблема с прекъсването зачести точно след минусовите температури. Надявам се конденза е причината, въпреки че платките на усилвателя забелязах са залети с лак (поне от страната на спойките).

                            Неоснователно или параноично, лятото се прояви проблема за момент и при натискане на меката връзка се оправи. Миналите дни с тези завои надясно/наляво, респективно отпушването/прекъсването на колонката вкарах някаква логика с усукване на купе и лоши връзки, нарушена изолация на проводниците на предната лява. Дано греша... колко пък да е това усукване ... че и разпънка имам...

                            Ако мога да попитам, какво прави варианта с антена на задното стъкло най-удачен? Доста "по-класическо" ми се вижда изпълнението с традиционната стърчаща антена. Как бих могъл да установя използваема ли е заводската антена. Какъв параметър трябва да й се премери? Съпротивление? Истина ли е това с прекъсването? До колкото помня преди година измерих напрежението на антенния усилвател и всичко изглеждаше добре. Но какво трябва да влиза и излиза от него - нямам идея.

                            Нещо по-специално трябва ли да се вземе в предвид при евентуално свързване на ГСМ антената като радио?

                            благодаря, извинявам се за глупавите въпроси
                            Last edited by DMS; d.m.y г., 01:24.

                            Comment


                            • #15
                              ..,
                              Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 21:32.

                              Comment

                              Working...
                              X