Известие

Collapse
No announcement yet.

Кога и защо блокират сегментите!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Кога и защо блокират сегментите!?

    Запитах се кога блокират тея "пущини" сегментите...
    Имам няколко двигателя (на коли, мотори и тн) които не се палят с месеци, което е предпоставка да се случи въпросното нещо.
    Какво обаче освен времето може да доведе до тоя проблем и как да го избегна!?
    Аз за мене си имам някакво обяснение, но искам да да чуя/прочета и други мнения по въпроса.
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

  • #2
    От нагар и отлагания в каналите. Може и от калпаво гориво да се получи.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      От нагар и отлагания в каналите. Може и от калпаво гориво да се получи.
      Преди няколко години разглабях един двигател от Костенурка (боксер въздухар)... Всичко му беше в добро състояние, но сегментите направо бяха заварени в буталата. Нагар по-скоро нямаше никакъв... Шантава работа...
      sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

      Comment


      • #4
        Костенурката просто е била с менташки сегменти .
        Според мен когато се износи мотора остава повече масло над най-долния сегмент и когато почнат да преминават и по големи количества изгорели газове покраи буталото маслото се пали и нагара който се отлага ги спича.
        Тези които ги ползваш рядко може да им слагаш по два- три грама нафта с моторно масло(1:1) през дупките на свещите през няколко месеца и да ги врътваш без свещи да не ръждясват.
        Last edited by 546; d.m.y г., 01:32.

        Comment


        • #5
          При движение с малко натоварване се образува нагар, както знаете, той запича пръстените в каналите. Лечението е магистрала и газ. Може и механично, но ако се получат драскотини нагара вече се лепи по-бързо и повече. Друга причина е загуба на еластичност или най-често коксуване в канала на буталото от изгорялото масло.
          Това са причините, други няма. Периодично каране с по-високо натоварване, това е решението за избягване.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
            При движение с малко натоварване се образува нагар, както знаете, той запича пръстените в каналите. Лечението е магистрала и газ. Може и механично, но ако се получат драскотини нагара вече се лепи по-бързо и повече. Друга причина е загуба на еластичност или най-често коксуване в канала на буталото от изгорялото масло.
            Това са причините, други няма. Периодично каране с по-високо натоварване, това е решението за избягване.
            Абсолютно вярно. Отварял съм мотор, който беше с много нагар по буталата, след затваряне, колата претърпя няколко десетки старта на драг(любителски) и след може би 1000-2000 километра се отвори пак и нямаше и следа от нагара. При периодично почиване на двигателя цилиндъра се пълни с малко масло и буталата се разкарват 2-3 пъти да го намажат по стените на цилиндъра. Даже имам един менюъл на Ямаха в който япончетата са си го написали да се прави при всяко зазимяване на мотора

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
              Запитах се кога блокират тея "пущини" сегментите...
              Имам няколко двигателя (на коли, мотори и тн) които не се палят с месеци, което е предпоставка да се случи въпросното нещо.
              Какво обаче освен времето може да доведе до тоя проблем и как да го избегна!?
              Аз за мене си имам някакво обяснение, но искам да да чуя/прочета и други мнения по въпроса.
              Мимо, моят фиат ("лятна кола") не се пали от октомври-ноември до към края на март, когато го отзимявам по принцип. За 7 години такава употреба - не са ми спичали сегментите
              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

              FIAT Coupe 16VT
              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                Мимо, моят фиат ("лятна кола") не се пали от октомври-ноември до към края на март, когато го отзимявам по принцип. За 7 години такава употреба - не са ми спичали сегментите
                Явно има нещо общо и с ползването на самия двигател, както казаха по-горе.

                Отварял съм двигател които след престои от 7-8 месеца така си беше заварил сегментите че нее истина!? Ползвателя му го кара само пенсионерски.
                Паркира возилото в работещ изряден вид, след време го подкарва и почти веднага почват пушилки.
                Отварям, и вътре констатирам запекли сегменти, другото беше видимо наред и се зачудих дали и с моите неща няма да стане нещо такова, за това и темата пуснах.
                (конкретния двигател е мотоциклетен, едноцилиндров четритактов)

                Сега замисляйки се, последните няколко агрегата които съм отварял бяха със запекли сегменти...
                Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 12:38.
                sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                  Явно има нещо общо и с ползването на самия двигател, както казаха по-горе.

                  Отварял съм двигател които след престои от 7-8 месеца така си беше заварил сегментите че нее истина!? Ползвателя му го кара само пенсионерски.
                  Паркира возилото в работещ изряден вид, след време го подкарва и почти веднага почват пушилки.
                  Отварям, и вътре констатирам запекли сегменти, другото беше видимо наред и се зачудих дали и с моите неща няма да стане нещо такова, за това и темата пуснах.
                  (конкретния двигател е мотоциклетен, едноцилиндров четритактов)

                  Сега замисляйки се, последните няколко агрегата които съм отварял бяха със запекли сегменти...
                  Според мен няма зависимост. На мен ми се е случвало на един двигетел на нисан, който докато се караше беше само на ръчка, тоест никаква предпоставка за нагар. След престояване около година навън, такова спичане на маслени сегменти направо не е истина

                  Comment


                  • #10
                    Блокират от нагар които може да е от няколко неща-недобро изгаряне,лошо гориво,разход на масло и най-важното от ниско-качаствени масла на който симпатизират 95% от потребителите защото са евтини.
                    АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от BillyBoy` Покажи съобщение
                      най-важното от ниско-качаствени масла на който симпатизират 95% от потребителите защото са евтини.
                      най-важното от ниско-качаствени масла на който симпатизират 95% от потребителите защото са евтини.
                      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                        най-важното от ниско-качаствени масла на който симпатизират 95% от потребителите защото са евтини.
                        От теми като тая, малко или много някои може да "прихване" нещо и да започне да си обгрижва по-добре возилото...

                        Иначе почва да се изяснява какво причинява проблема.
                        (пак един вид немърливост на собственика)
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • #13
                          Сегментите запичат от маслото. Това е банален факт, но поражда правилните въпроси.
                          Как се е явило това масло там и поради каква причина е изгоряло?!
                          Първата очевидна причина, неподходящито масло, просто не искам да я разглеждам, защото каквото и да е маслото, щом прониква през сегментите, то то ще изгори и ще ги спече.
                          Няколко са причините и ще ги разгледам подред:
                          Втората е износване на цилиндъра. Тое е огледално гладък, няма бразди, натискът на сегментите върху цилиндъра са огромни и те загряват до много високи температури. Освен това липсват проточните газове между сегментите и цилиндъра и в определени тактове маслото свива сегментите и маслото безпрепятствено се влива в цилиндъра. Ако сте чували за мотори, които без видима причина започват да пушат обилно, а след като ги изключиш и запалиш пак си работят свястно, да знаете, че точно това се е получило. Класика!
                          Втората причина, която е предизвиквала много спорове и подигравки са свещите. Пропускайки тактове, маслото вместо да се "издуха" се просмуква между сегментите, защото те действуват като помпен елемент.
                          И на трето място са надраните цилиндри от.... ами главно от първата причина. Лошо масло.
                          Тука не разглеждаме алуминиево-силициевите говна, защото те по принцип си задират между 50-200 000 км.
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #14
                            Миии малко не съм съгласен.Принципно описаното е така,но това е следствие.Маслото(каквото и да е)няма как да проникне в цилиндъра,защото има маслообиращ сегмент,ако той не си върши работата коректно,тогава опраме до качеството на маслото,от което зависи колко и кога ще прониква в цилиндъра.Т.е. на нов мотор,при спазване на допуските на изработка,не трябва да има разход на масло,в изключение на случаите когато е заложено конструктивно.Вече когато този маслообиращ сегмент е на х-километри,на неизвестен брой цикли (загряване-изстиване),прегряван мотор и т.н.,вече е друг въпрос.
                            alfa 159 1,8 mpi/lpg

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от МИТАКА1654 Покажи съобщение
                              Миии малко не съм съгласен.Принципно описаното е така,но това е следствие.Маслото(каквото и да е)няма как да проникне в цилиндъра,защото има маслообиращ сегмент,ако той не си върши работата коректно,тогава опраме до качеството на маслото,от което зависи колко и кога ще прониква в цилиндъра.Т.е. на нов мотор,при спазване на допуските на изработка,не трябва да има разход на масло,в изключение на случаите когато е заложено конструктивно.Вече когато този маслообиращ сегмент е на х-километри,на неизвестен брой цикли (загряване-изстиване),прегряван мотор и т.н.,вече е друг въпрос.
                              Учудващо е, как в няколко реда успя да си противоречиш на всяка теза.
                              От една страна имаме маслообиращ сегмент, а от друга качеството на маслото.... допуските на изработка....а когато пък и работи е вече съвсем друга бира.
                              Колега, тука е общ технически раздел, а не общи приказки.
                              Порови се в понятията : "хонинг", "ключ на сегмента", износване на леглото на сегмента, картерни газове, помпен момент на сегментите, коксообразуване.....
                              Има и още, но за сега ти стигат. Когато си изясништия неща ще разбереш, че дори запалителната система е виновна за запичането.
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment

                              Working...
                              X