Колеги, нуждая се от съвет за следния проблем:
Един съсед, който след като близо две години точи лиги по моята Алфа, взе че се зарази от вируса и от около месец ме влачи по автокъщи да гледаме 156-ци. Най-накрая хареса разкошна на външен вид 2.4 JTD (внос от Германия) произведена през м. януари 2000 г. по километраж на 143х. км. (най-вероятно са доста повече). Регистрирана е в БГ през февруари 2006 г. Продава я наш добър познат, който полага сериозни грижи за колите си. Карахме я на диагностика във Ванто, в сериозен автосервиз за подробен преглед и всичко й е ОК - няма нито една дори дребна забележка.
Единственото притеснително нещо е, че понякога (не винаги) когато я стартираме при студен двигател от ауспуха излиза не особено наситен на цвят бял пушек. Понякога има и леки вибрации в двигателя (не винаги съпроводени с пушек), които се усещат и във волана, но те изчезват окончателно при първото подаване на газ дори и при празен ход. Пушекът обаче не изчезва при форсиране на двигателя на празен ход. След като потегли колата, дори и да се е движила само 20 метра, пушекът изчезва, а двигателят започва да работи като швейцарски часовник дори и на празен ход. А иначе колата си върви както трябва - като самолет
. Само за уточнение - не харчи масло и охладителна течност. Малко вероятно е да е конденз (пушекът щеше да е по-блед) или бедна горивна смес (макар, че не е изключено). Моите притеснения са, че може да се е прецакала гарнитурата на главата или да има някакъв механичен проблем вътре в двигателя, който може да се установи само, ако се отвори. В понеделник сме решили да й мерим компресията и да я надуем със сгъстен въздух, за да видим дали изпуска отнякъде, но не знам дали ще излезе нещо.
Ще ви бъда много благодарен, ако споделите някакви предположения относно възможните причини за този пушек.
Един съсед, който след като близо две години точи лиги по моята Алфа, взе че се зарази от вируса и от около месец ме влачи по автокъщи да гледаме 156-ци. Най-накрая хареса разкошна на външен вид 2.4 JTD (внос от Германия) произведена през м. януари 2000 г. по километраж на 143х. км. (най-вероятно са доста повече). Регистрирана е в БГ през февруари 2006 г. Продава я наш добър познат, който полага сериозни грижи за колите си. Карахме я на диагностика във Ванто, в сериозен автосервиз за подробен преглед и всичко й е ОК - няма нито една дори дребна забележка.
Единственото притеснително нещо е, че понякога (не винаги) когато я стартираме при студен двигател от ауспуха излиза не особено наситен на цвят бял пушек. Понякога има и леки вибрации в двигателя (не винаги съпроводени с пушек), които се усещат и във волана, но те изчезват окончателно при първото подаване на газ дори и при празен ход. Пушекът обаче не изчезва при форсиране на двигателя на празен ход. След като потегли колата, дори и да се е движила само 20 метра, пушекът изчезва, а двигателят започва да работи като швейцарски часовник дори и на празен ход. А иначе колата си върви както трябва - като самолет

Ще ви бъда много благодарен, ако споделите някакви предположения относно възможните причини за този пушек.
Comment