If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Гледам, че приятелите от Гарет дават да се намалява с единица стойността на относителното налягане при изчисляване на pressure rate в делител.
Няколй чел ли е как може точно да се изчисли?
Налягането в пълнителния колектор, което можеш да измериш например с манометър се нарича свръхналягане, манометрично или диференциална разлика понеже не е съпоставено с налягането на абсолютния вакуум т.е. не е “абсолютно налягане”. Абсолютното налягане можеш да го изчислиш, като добавиш барометричното налягане в момента на измерването. Например при изчислителна работа се ползва Ро = 101325 Ра, което е равно на 1атм.
При турбо-машините е много удобно да се ползват отношенията на абсолютните налягания преди и след работното колело или обратно. Ако измереното налягане в колектора е 0.5 bar, приблизителното абс. налягане е 1.5 bar от което следва че степента на повишение на налягането на компресора Пк ~ 1.5.
Колкото до масовия дебит на въздух за несвиваеми флуиди и свиваеми такива до 100м/с може да ползваш това:
Q[kg/s] = м.F.[2.r.DP]^0.5;
като:
- м е коеф. на разхода.
- F е площта [m^2] на тръба например.
- r е плътността [kg/m^3].
- DP е разликата на наляганията [Pa].
Всъщност по-добре е наистина да намериш един учебник по “Механика на флуидите” за да си свършиш работа та като хората и после да
С други думи PR= (boost + атм. налягане)/налягане във филтъра.
Да ама не. В ръководството на Гарет съветват да се намали Compression Inlet Pressure s 1 psia породено от съпротивлението на филлтъра и какво става.
PR=(10+14.7)/14.7 = 1,68 pri 10 boost в другия случай
PR=(10+14.7)/13.7 = 1,80 pri 10 boost
Като вземеш да смяташ за конкретно налялллгане се оказва, че от зацапан филтър може да излезнеш от картата на турбото. От там реших да поровя и да видя дали може да се определи за всяка кола конкретнота намаляване на налягането.
Гледам, че приятелите от Гарет дават да се намалява с единица стойността на относителното налягане при изчисляване на pressure rate в делител.
Няколй чел ли е как може точно да се изчисли?
Налягането в пълнителния колектор, което можеш да измериш например с манометър се нарича свръхналягане, манометрично или диференциална разлика понеже не е съпоставено с налягането на абсолютния вакуум т.е. не е “абсолютно налягане”. Абсолютното налягане можеш да го изчислиш, като добавиш барометричното налягане в момента на измерването. Например при изчислителна работа се ползва Ро = 101325 Ра, което е равно на 1атм.
При турбо-машините е много удобно да се ползват отношенията на абсолютните налягания преди и след работното колело или обратно. Ако измереното налягане в колектора е 0.5 bar, приблизителното абс. налягане е 1.5 bar от което следва че степента на повишение на налягането на компресора Пк ~ 1.5.
Колкото до масовия дебит на въздух за несвиваеми флуиди и свиваеми такива до 100м/с може да ползваш това:
Q[kg/s] = м.F.[2.r.DP]^0.5;
като:
- м е коеф. на разхода.
- F е площта [m^2] на тръба например.
- r е плътността [kg/m^3].
- DP е разликата на наляганията [Pa].
Всъщност по-добре е наистина да намериш един учебник по “Механика на флуидите” за да си свършиш работа та като хората и после да
Като вземеш да смяташ за конкретно налялллгане се оказва, че от зацапан филтър може да излезнеш от картата на турбото. От там реших да поровя и да видя дали може да се определи за всяка кола конкретнота намаляване на налягането.
Какво имаш в предвид че ще излезеш от картата на турбото?
Ако имаш в предвид че ще преминеш границата на помпажа, то когато я доближиш дебита прогресивно намалява от което следва и системата двигател-турбокомпресор ще отиде в друг режим на работа, такъв че винаги ще е под границата на помпажа.
Определено зависи от конкретната карта. Под карта разбирам графиката в дименсиите Pressure Rate по ОУ и Corrected Air Flow по ОХ. Pressure Rate го уточнихме, другото маса въздух в минути.
Зависи от конкретния сллучай и режим на двигателя. Това с излизането малко окрасено, по-точното е, че ще се измести в друг режим, а при определени условия неефективен.
Оснобено в случайте, в който турбината е с клизма сметната на двигателя и гони десните точки по диаграмата.
Comment