Известие

Collapse
No announcement yet.

Коригиране на абсолютното налягане

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Коригиране на абсолютното налягане

    Гледам, че приятелите от Гарет дават да се намалява с единица стойността на относителното налягане при изчисляване на pressure rate в делител.

    Няколй чел ли е как може точно да се изчисли?


  • #2
    В тоя ред на мисли как се изчилява поток от въздух, например ХХ кг/мин. по какъв диаметър трябва да се пуснат при налялгане У.

    Comment


    • #3
      механика и динамика на флуидите ти се учи май ?
      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

      Comment


      • #4
        Re: Коригиране на абсолютното налягане

        Първоначално публикувано от Nikiboy
        Гледам, че приятелите от Гарет дават да се намалява с единица стойността на относителното налягане при изчисляване на pressure rate в делител.

        Няколй чел ли е как може точно да се изчисли?
        Налягането в пълнителния колектор, което можеш да измериш например с манометър се нарича свръхналягане, манометрично или диференциална разлика понеже не е съпоставено с налягането на абсолютния вакуум т.е. не е “абсолютно налягане”. Абсолютното налягане можеш да го изчислиш, като добавиш барометричното налягане в момента на измерването. Например при изчислителна работа се ползва Ро = 101325 Ра, което е равно на 1атм.
        При турбо-машините е много удобно да се ползват отношенията на абсолютните налягания преди и след работното колело или обратно. Ако измереното налягане в колектора е 0.5 bar, приблизителното абс. налягане е 1.5 bar от което следва че степента на повишение на налягането на компресора Пк ~ 1.5.
        Колкото до масовия дебит на въздух за несвиваеми флуиди и свиваеми такива до 100м/с може да ползваш това:

        Q[kg/s] = м.F.[2.r.DP]^0.5;

        като:
        - м е коеф. на разхода.
        - F е площта [m^2] на тръба например.
        - r е плътността [kg/m^3].
        - DP е разликата на наляганията [Pa].
        Всъщност по-добре е наистина да намериш един учебник по “Механика на флуидите” за да си свършиш работа та като хората и после да
        Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

        Comment


        • #5
          pressure rate = Compressor Discharge Rate / Compression Inlet Pressure.

          С други думи PR= (boost + атм. налягане)/налягане във филтъра.

          Да ама не. В ръководството на Гарет съветват да се намали Compression Inlet Pressure s 1 psia породено от съпротивлението на филлтъра и какво става.

          PR=(10+14.7)/14.7 = 1,68 pri 10 boost в другия случай

          PR=(10+14.7)/13.7 = 1,80 pri 10 boost

          Като вземеш да смяташ за конкретно налялллгане се оказва, че от зацапан филтър може да излезнеш от картата на турбото. От там реших да поровя и да видя дали може да се определи за всяка кола конкретнота намаляване на налягането.

          Comment


          • #6
            Re: Коригиране на абсолютното налягане

            Първоначално публикувано от JJJ
            Първоначално публикувано от Nikiboy
            Гледам, че приятелите от Гарет дават да се намалява с единица стойността на относителното налягане при изчисляване на pressure rate в делител.

            Няколй чел ли е как може точно да се изчисли?
            Налягането в пълнителния колектор, което можеш да измериш например с манометър се нарича свръхналягане, манометрично или диференциална разлика понеже не е съпоставено с налягането на абсолютния вакуум т.е. не е “абсолютно налягане”. Абсолютното налягане можеш да го изчислиш, като добавиш барометричното налягане в момента на измерването. Например при изчислителна работа се ползва Ро = 101325 Ра, което е равно на 1атм.
            При турбо-машините е много удобно да се ползват отношенията на абсолютните налягания преди и след работното колело или обратно. Ако измереното налягане в колектора е 0.5 bar, приблизителното абс. налягане е 1.5 bar от което следва че степента на повишение на налягането на компресора Пк ~ 1.5.
            Колкото до масовия дебит на въздух за несвиваеми флуиди и свиваеми такива до 100м/с може да ползваш това:

            Q[kg/s] = м.F.[2.r.DP]^0.5;

            като:
            - м е коеф. на разхода.
            - F е площта [m^2] на тръба например.
            - r е плътността [kg/m^3].
            - DP е разликата на наляганията [Pa].
            Всъщност по-добре е наистина да намериш един учебник по “Механика на флуидите” за да си свършиш работа та като хората и после да


            М от къде го взимаш

            Comment


            • #7
              Re: Коригиране на абсолютното налягане

              Първоначално публикувано от Nikiboy

              М от къде го взимаш
              Като цяло коефициента на разхода се движи в границите ~ 0.5-0.95 (силно зависи от конкретния случай).
              Пример за дифузори м = 0.8-0.92.
              Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Nikiboy
                Като вземеш да смяташ за конкретно налялллгане се оказва, че от зацапан филтър може да излезнеш от картата на турбото. От там реших да поровя и да видя дали може да се определи за всяка кола конкретнота намаляване на налягането.
                Какво имаш в предвид че ще излезеш от картата на турбото?
                Ако имаш в предвид че ще преминеш границата на помпажа, то когато я доближиш дебита прогресивно намалява от което следва и системата двигател-турбокомпресор ще отиде в друг режим на работа, такъв че винаги ще е под границата на помпажа.
                Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

                Comment


                • #9
                  Определено зависи от конкретната карта. Под карта разбирам графиката в дименсиите Pressure Rate по ОУ и Corrected Air Flow по ОХ. Pressure Rate го уточнихме, другото маса въздух в минути.

                  Зависи от конкретния сллучай и режим на двигателя. Това с излизането малко окрасено, по-точното е, че ще се измести в друг режим, а при определени условия неефективен.

                  Оснобено в случайте, в който турбината е с клизма сметната на двигателя и гони десните точки по диаграмата.

                  Comment

                  Working...
                  X