Известие

Collapse
No announcement yet.

Разяснения за турбо.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Разяснения за турбо.

    Колеги, исках да разбера точно какъв модел е турбото на Либрата и се изненадах за нещо.
    Та турбото е IHI RHF5.
    Този модел RHF се води със сачмено лагеруване.
    От малката ми представа за турбини знам, че тези турбини със сачмено лагеруване са много скъпи, съответно и много по-издържливи от тези, които са с плъзгащи лагери.
    Това ме изненада главно, как на такава кола са сложили турбина със сачмени лагери.
    Някой от вас ако може да обясни по-добре и разбираемо предимствата и недостатъците, така както и защо е използвана такъв вид турбо, със сачмени лагери, при този модел бих бил много щастлив.
    И като обща представа за турбините на ИХИ някаква информация да се поднесе, ще бъде много полезна.
    Благодаря ви.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

  • #2
    http://www.turbobygarrett.com

    Търси там та може и да наметиш каквото ти трябва.
    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
    Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

    Comment


    • #3
      що се учудваш и на пунтото е лагерно ихи ( беше ИХИ ) и за това се развърта толкова вързо , като пипнеш перката на едната и на другия вид ще видиш каква инерция лагерните
      Volvo S80 2.0 T5 180hp
      Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
      Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от WhitePower
        що се учудваш и на пунтото е лагерно ихи ( беше ИХИ ) и за това се развърта толкова вързо , като пипнеш перката на едната и на другия вид ще видиш каква инерция лагерните
        Сигурен ли си, че не се заблуждаваш от факта, че при липса на налягане на маслото, триенето в плъзгащия лагер е по-високо?
        Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

        Comment


        • #5
          по принцип е така но и другата турбина е без маско )
          факта е факт според мене
          Volvo S80 2.0 T5 180hp
          Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
          Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от WhitePower
            по принцип е така но и другата турбина е без маско )
            факта е факт според мене
            Абсолютно съгласен, това което казвам е, че при плъзгащия лагер има съществена разлика в коефициента на триене в номинален режим т.е. наличие на налягане на маслото и честота на въртене и режими, при които честотата на въртене или налягането съществено се отличават от номиналния. Дори и при наличие на достатъчно налягане при ниски честоти на въртене триенето е гранично, а не е течно.
            Може да се добави, че тези особености на плъзгащите лагери обуславят голямо износване в режими на “старт” и “стоп” на машините. За сметка на това имат проста конструкция, евтини за производство, устойчиво работят при наличие на вибрации (заради масления клин) и могат да работят при много високи честоти на въртене.

            От друга страна търкалящите лагери нямат проблеми с граничното триене и затова преобладават там където честотите на въртене са малки и е трудно или нежелателно осигуряването на мазане под налягане. Но пък те са по-скъпи, тежки, не работят добре при високи честоти на въртене и при наличието на вибрации и ударно натоварване.
            Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

            Comment

            Working...
            X