Известие

Collapse
No announcement yet.

За колегите с дизелови коли и чиптунинга!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • За колегите с дизелови коли и чиптунинга!

    Без коментар от моя страна, дори не знам откъде е материала само COPY/PASTE:

    Цитат:

    Чиптунинга е съблазнителен, защото е прост и семпъл: 35 конски сили повече
    за 300 до 700 евро. Едно изкушение без последствия?. И освен това:може ли
    филтъра за сажди на нови Евро4 мотори да се справи с всичко това? Нашия тест
    с 8 различни тунинг-чипа предизвиква поява на съмнения.
    Опитната постановка: слагаме мотора на един голф 4 2.0 TDI (140 PS) на
    акредитирания тестов стенд на отдела за разработка на дизелови двигатели на
    VW и му слагаме различни чипове на B&B, H&P, Koch, KW-Systems, MTM, SJK, SKN
    и Wettertauer. Мерим увеличена мощност, разход, температура на изгорелите
    газове, обороти на въртенето на турбото и количество на сажди в отработените
    газове. Щети, които биха могли да бъдат измерени, не изкочиха при нашия
    тест, но резултатите наистина ни карат да се замислим. Защото само един
    единствен чип (SKN) успя да постигне обещаната допълнителна мощност. За това
    пък всички увеличиха значително количеството на сажди и то между 18
    (KW-Systems) и повече от 100 процента (B&B). И точно в това се корени
    проблема, казва разработчика на дизелови двигатели при VW, Dr. Jens Hadler:
    "Чиптунинг всъщност представлява увеличаване на впръсканото количество".
    Последствия: неизгорели водородни частици се струпват във филтъра. Освен
    това продължава шефа на дизеловия отдел: "Дизелови мотори с чип произвеждат
    до три пъти повече сажди, отколкото ние сме предвидили".
    Hadler и неговия екип са събрали истинска стая на ужасите от счупени части -
    доказуема собственост на клиенти с чип-тунинг. Според техния опит
    чип-тунинга предизвиква следното в дизели с такъв вид филтър: мотора работи
    постоянно в режим на регенерация и се опитва постоянно с впръскване на
    допълнително гориво да изчисти филтъра. Но това не може да стане, защото
    заради увеличенето количество на саждите няма никакъв кислород. И тъй като
    тази тапа не може да се изчисти чрез изгаряне целия филтър се пълни със
    сажди и неизгоряло гориво. Когато по някое време водача си дръпне крака от
    газ-та, изведнъж се появява кислород в огромни количества. Адския коктейл от
    сажди и неизгорели водороди се пали във филтъра. Температури над 1000
    градуса топят керамичното ядро на филтъра.
    Не само филтъра за твърди частици трябва да се бори с високата температура:
    6 от 8-те тествани чипа предизвикват прекалено горещ въздух да достигне то
    турбината, отколкото тя е била изчислена да поеме. Чиповете на B&B и
    Wetterauer подгряли изгорелите газове до 950 градуса. Турбината обаче е
    сметната за максимум 850 градуса. Факта, че издъжра до края на теста говори
    само и единствено за качеството на тази част, произведена от BorgWarner. В
    ръцете на клиентите са съжаление турбото не държи толкова време - виж
    снимките в дясно.
    Какво могат да причинят термичните натоварвания в следствие на чип-тунинга
    на бутала и цилиндри показват счупените части от стаята на ужасите на тези
    страници. Увеличаващата употреба на филтри за твърди частици и сажди правят
    чиптунинга все по-опасен.
    ...
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

  • #2
    Тва тряяя да го прочетат ъгловатите с летящите дизеляци
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

    Comment


    • #3


      Е да ама летящите ъгловати отдавна са ги махнали тези филтри (не че им пука колко пари дават за кола). Пък в нашите стари дами изобщо не са слагани.
      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
      Peugeot 508 RXH 02.2013

      Comment


      • #4
        Че то има ли въобще във форума кола, която да е била с ФАП?
        _______
        146 JTD - ex
        Renault Megane II 1.5 dci - ex

        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

        Comment


        • #5
          Какъв е извода - махаме катализаторите,слагаме по голям кулер(както Петко) и нямаме проблем да охлажда
          2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
          CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

          Comment


          • #6
            Кулерът охлажда въздуха, а тук се говори за повишена температура на изгорелите газове
            _______
            146 JTD - ex
            Renault Megane II 1.5 dci - ex

            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

            Comment


            • #7
              Тия първо пишат, че щети не изкочили по време на теста, НО резултатите ги карали да се замислят

              Аз съм карал 100 000км с чип с двата си катализатора на мястото им и двата катализатора бяха в ПЕРФЕКТНО състояние


              НО от огромно значение коя фирма ви е правила чипа...защото с некадърно направен чип, този ДПФ филтър за твърди частици се запушва точно за 300км..и то с чип който повишава конете само с 10кс на 2.0ТДИ с 170коня...тоест става 180коня за кратко и от там колата влиза в сервизен режим и след това е за нов филтър.

              Чип на друга фирма го прави 210коня този мотор и той си кара 70 000км без нито един проблем за сега и продължава да се кара.


              Скоро ще се опитам да намеря копие от книжката за употреба на мерцедес блу-тек...където изрично се споменава колата да се кара САМО С ЕКО-ЕЛДА дизел и със СКъпия дизел на ОМВ...нито един друг дизел на нашия пазар не им е покрил изискванията.
              sigpic
              Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
              " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
              "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

              Comment


              • #8
                За съжаление пазара е пълен с такива чипове че даже и некви самозвани вносители има дето идея си нямат какво слагат и как работи Има и многооо ама многооо дето обещавата мнооогооо коне а реално получавате не добре балансиран чип на коне като един истински Трявба да отбележа че статията прдимно се отнася за колите след 2004 година и за тях 100 важи проблема с филтъра за твърди частици - свястните чипове за ЕДЦ16 имат специални корекции по дебитомер и мап така че да се подобри горенето а не да се вдига нафтата и толкова - както правят 90% от ламерите

                При по старите модели като тази на Петко например(Евро3) филтъра за твърди частици е доста "либерален" и може да понесе доста сажди Обаче при Евро4 кфти чип е само въпрос на време да доведе до светене на инжекционна вдигане на разхода и естественно вървенето никога не е толкова колкото пишат
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  Евро 3 и филтър за твърди частици
                  sigpic
                  Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
                  " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
                  "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от KGB
                    Евро 3 и филтър за твърди частици
                    пежо слагат филтър още на 607 през далечната 2000 година когато едва ли е имало евро 4

                    Comment


                    • #11
                      Тука говориме за моята....и за доста други....ма както и да е

                      пс:при тях още ли струва около 2 000лв. смяната на филтъра заедно с те4носта?
                      sigpic
                      Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
                      " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
                      "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от KGB
                        Тука говориме за моята....и за доста други....ма както и да е

                        пс:при тях още ли струва около 2 000лв. смяната на филтъра заедно с те4носта?
                        Петко ти катализатор ли имаш и ако да ми разкажи какво катализира?

                        http://www.facebook.com/VenturaGarage
                        Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

                        Comment

                        Working...
                        X