Известие

Collapse
No announcement yet.

Вариатор?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Вариатор?

    Колеги, искам да питам какво точно трака в този вариатор за промяна на фазите на гърбичния вал на смукателните клапани?
    Разглеждах устройството му и мисля, че си изясних как всъщност работи, но останах озадачен! Коя част по-точно трака във вариатора и какво точно се износва?
    Повидгам тази тема-дискусия защото обичам да съм наясно как работят нещата и какви са причините за проблемите. Предполагам, че доста хора са разглобявали този възел и ми е интересно да чуя мнение на по опитни Алфисти.
    Предварително благодаря.
    Have A Nice Day
    o/_______\o
    (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
    []=о===о=[]

  • #2
    Във вариатора има една пластмасова пластинка и една пружина които се сменят ремонтен комплект за вариатора е съставен от тази пластмасова пластинка и от една пружина нещото което трака е точно тази пластинка която се износва с времето и трябва да се замени с нова и тракането спира.
    EX 156 1.6 TS

    Comment


    • #3
      Интересно защо не са я направили от метал, за да не се износва?
      156 1.8 TS '98

      Comment


      • #4
        Благодаря намерих една по обширна тема за "тракалото"
        Все обаче не мога да се начудя как се износват шлиците на малкото зъбното колело... вариаторът не сработа ли само при преминаване през 2800 оборота когато ЕCU то по даде сигнал на соленоида... което съгласете се не е толкова често. Дали пък защото остават без смазване тези части не се получава тоя проблем? И защо на по старите вариатори го няма тоя проблем?
        Have A Nice Day
        o/_______\o
        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
        []=о===о=[]

        Comment


        • #5
          ...при обороти над 1300 и натоварване над 30% на ДВГ'то, ЕКЪ'то подава сигнал към соленоида за задействане на вариатора. Всяко последващо отпускане на педала на газта, връща вариатора в изходна позиция. Сега вече може да предположиш колко пъти натискаш и отпускаш педала на газта (респектовно - вкл. и изкл. вариатора), докато стигнеш от дома си до службата
          AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
          Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

          Comment


          • #6
            Дори така да е колега (мисля обаче, че четох някъде, че при 2800 оборота сработва вариатора относно натоварването на двигателя...не искам да споря)... това е пренебрежимо малко в сравнение да кажем с шлиците на един карданов вал. Няма да коментирам колко пък е голям и пулсиращ момента при кардановия вал. Затова ми изглежда нещо нереално да се износват шлиците затова и питам. Може би имаме по-скоро лошо смазване там и затова се получава износване. И един друг симптом също ми е малко странен. Защо това тракане започва в началото като 3-4 сек при старт, а след това постепенно се увеличава с течение на времето докато прерастне в постоянно тракане. Не е ли нелогично? Ако има някакво износване то ще се появи просто в един "хубав" момент... ще кажете - термични разширения... може би... Знам ли?
            Никой не спомена къде се слага плсмасовата шайба която е от ремонтния комплект? Аз имам предположение, но... ми се ще да разбера защо тя се износва... пък в края на крайщата има различни материали... може да се ползва композит бронз-тефлон и тогава проблема с тази шайба да се реши за по-дълго време.
            Накрая искам да уточня, че повдигам този въпрос не защото ми се спори просто ми се ще да дагностицираме този проблем с общи усилия!
            Have A Nice Day
            o/_______\o
            (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
            []=о===о=[]

            Comment


            • #7
              фиат са дебили и правят боклучи
              е те това е обяснението
              що на алфета примерно не се разваля вариатора м?
              Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от dyni
                Интересно защо не са я направили от метал, за да не се износва?
                За да можем да си ги купуваме дадените ремонтни комплекти и вариатори предлолагам
                Grande Punto 1.9 Sporт
                98 Alfa 145 1.6 16V TS-bivshata

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от fade
                  Накрая искам да уточня, че повдигам този въпрос не защото ми се спори просто ми се ще да дагностицираме този проблем с общи усилия!
                  Ако имаш, дай поне една скица или снимка в разрез на въпросния вариатор, та да има над какво по-конкретно да разсъждаваме. В момента всичко се базира само на догатки и темата съвсем лесно може да прерастне в "празни приказки"
                  А относно момента на включване на вариатора - виж прикрепения jpeg, взет от менюала за ремонт на 155 . Мога да постна и чертеж в разрез на вариатора, но точно този тип вариатори за сега мисля, че не са създавали ядове на собствениците си
                  AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                  Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                  Comment


                  • #10
                    Ето схема на вариатора:
                    Have A Nice Day
                    o/_______\o
                    (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                    []=о===о=[]

                    Comment


                    • #11
                      Айде да не цапам форума ще ползвам на колегата темата предстои ми смяна на кит на вариатора но разбирам че има някакви особености при сглобяването. Моля ако някой има някакви снимки или схеми на самия вариатор ( на карантията ) и описание на процедурата по подмяна на самия кит нека да сподели.
                      Това че се сваля всмукателния вал и че трябва да се центрова двигателя е ясно става въпрос за самата подмяна на пружината и втулката и особеностите.
                      Благодаря предварително на отзовалите се с адекватен отговор.
                      156 1,8 ТS 99
                      Nissan Murano 2005

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от fade
                        Ето схема на вариатора:
                        ...мисля, че това е схема на вариатора на 8 клапановия TS, който всъщност си е доста читав и не проявява типичните слабости за побратима си от 16 кл. туйнспарк - т.е. не трака. Май проблемния тип вариатор е с друга конструкция, но нека все пак накой по-осведомен да каже, за да не говорим наизуст!
                        AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                        Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                        Comment


                        • #13
                          Тази схема беше дадена в един сайт на който обясняваха как се сменя вариатора и ангренажните ремъци на 2.0 TS и двигателя си беше 16 вентила.
                          То и аз така гадая по неща които намирам тук там... в дисковете за ремонт на 156 има само общи схеми... нищо конкретно

                          Верно ако някой има схема да постне иначе мога да сложа няколко снимки на разглобен вариатор от 145, но незнам дали вариатора е същия
                          http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=6998
                          Have A Nice Day
                          o/_______\o
                          (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                          []=о===о=[]

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от fade
                            .....но незнам дали вариатора е същия
                            http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=6998
                            Същия е
                            97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

                            .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

                            Comment


                            • #15
                              Айде бе капацитетите къде са в тоя форум айде дайте напътствия как се сглобява вариатора как се зацепват колелата имали нещо особено дето може да се допусне грешка , там белези по колелата на вариатора и прочие.
                              156 1,8 ТS 99
                              Nissan Murano 2005

                              Comment

                              Working...
                              X