Известие

Collapse
No announcement yet.

DOHC - два вала от 1913г.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • DOHC - два вала от 1913г.

    Търся мнения по въпроса: Alfa Romeo ли са първите коли с Два разпределителни вала..... Защото напоследък много се рекламира от концерна Фолксваген, че най-после правят коли с два вала, 4 клапана. Това намерих като информация.
    ЗА ТС също ме интересува от коя година, имам един стар бр."Авто труд" - там пише 1914г.-две свещи на цилиндър.

    40-60 HP
    ГОДИНА НА ПРОИЗВОДСТВО: 1913-1922
    ДВИГАТЕЛ: 4 цилиндров редови, чугунен блок от две части
    РАБОТЕН ОБЕМ: 6082 куб.см.
    МАКСИМАЛНА МОЩНОСТ: 70 конски сили при 2200 об/мин. (шосейни автомобили)
    73 конски сили при 2200 об/мин. (състезателни версии 1913-1914)
    82 конски сили при 2400 об/мин. (състезателни версии 1920-1922)
    МАКСИМАЛНА СКОРОСТ: 125 км/ч (състезателни версии : 150км/ч)

    Автентичен спортен автомобил.
    40-60 HP от 1913г., с работен обем над 6 литра, горни клапани и два разпределителни вала разположени в блока, осигурява отлична мощност при ниска консумация на гориво. Автомобилът определено не е разочарование: на дебюта си през 1913г. на ралито Парма-Берчето е първи в класа си, както и през двугодишния период 1920-1921г. печели на пистата Mugello. Неговото последно надбягване е на Grand Prix през есента на 1922г: Campari е принудено да се оттегли поради механичен проблем след като записва най-бърза обиколка със средна скорост 141.6 км/ч. Произведени са 27 екземпляра, включително и един с каросерия Castagna за Count Ricotti, който има зашеметяваща максимална скорост от 139 км/ч.



    Grand Prix от 1914г.
    ГОДИНА НА ПРОИЗВОДСТВО: 1914-1921г.
    ДВИГАТЕЛ: цилиндров редови, чугунен блок
    РАБОТЕН ОБЕМ: 4490 куб.см.
    МАКСИМАЛНА МОЩНОСТ: 88 конски сили при 2950 об/мин. (1914г.)
    102 конски сили при 3000 об/мин. (1921г.)
    МАКСИМАЛНА СКОРОСТ: 125 км/ч. (състезателна версия: 150км/ч.)

    "International"
    През 1914г. Merosi разработва Alfa Grand Prix, автомобил вдъхновен от новите изисквания за състезанията, автомобилите да имат работен обем до 4,5 литра и максимално тегло 1100 кг. За двигателя са направени различните технически нововъведения, с използването на двойни наклонени горни клапани, управлявани директно от два горни разпределителни вала. Целта трябва да се утвърди позицията на Alfa в международните състезания - и сред световната публика - но избухването на Първата Световна война слага край на всякакви спортни дейности. До 1919 автомобила стои в очакване в производствените халета. През 1921г. мощността на двигателя му е увеличена от 88 на 102 конски сили. На Gentleman G..P.. в Brescia през 1921г., Campari, който ръководи надбягването от 11-та до 24-та обиколка, се налага да се оттегли точно преди финала поради течащ радиатор. От този модел е произведен само един екземпляр.
    Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

  • #2
    алфа НЯМАТ двигател с един вал
    е освен в6
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3
      Като най-ранен двигател с два горно разположени разпределителни вала се споменава двигателя на Peugeot GP 1912/13г.

      Giuseppe Merosi прави първия двигател на АЛФА с два РВ и по две свещи на цилиндър. Но не успях да намеря достоверна информация, кой първи в света прави двигател с по две свещи на цилиндър.
      Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

      Comment


      • #4
        за двете свещи
        що не ползвате търсачката :P
        цък
        Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от търтей
          за двете свещи
          що не ползвате търсачката :P
          цък
          “То го пише, ама няма кой да чете”
          Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

          Comment


          • #6
            Благодаря JJJ, тази информация за Peugeot GP 1912/13г. ми е убягнала...
            Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

            Comment


            • #7
              това пежо е "революция" за времето си. Всички започват да го копират

              Comment

              Working...
              X