Известие

Collapse
No announcement yet.

Къде е истината за TwinSpark двигателите ни?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Къде е истината за TwinSpark двигателите ни?

    Преди време много се чудех как точно се използват осемте свещи в нашите TwinSpark двигатели и така и не успях да стигна до истината, а само догадки.
    Тия дни попаднах на една тема в чужд форум и интересът ми отново се възбуди. Но сега съм още по-объркан от преди.
    ЕТО я темата, а тя от своя страна е базирана на една ДРУГА тема в друг форум.

    Накратко идеята е, че TwinSpark двигателите монтирани в 145/146 и ранните 156 са едни и същи (е има разлика в ECU-то) и са окабелени така:

    Така наречените CF2 (които са Euro2 и с един катализатор)

    На по-новите CF3 (Euro3 и са с три катализатора) двигатели монтирани в по-новите 156 окабеляването е различно и изглежда така:


    При старото окабеляване - при подаване на искра на първи цилиндър в работен такт - се пали и малката свещ на четвърти цилиндър, който тогава е в изпускателен такт. И така за всички цилиндри и "противоположните" им по такт. Така получаваме резултата, че се пали голямата свещ на работен такт и малката на изпускателен.

    При "новото" окабеляване при работен такт на всеки цилиндър се палят и двете свещи в него!

    В темата се твърди, че може да се преокабели CF2 двигателят, така-че да работи като CF3 (двете свещи да палят заедно в работен такт).

    Дотук добре. Всичко звучи логично! Нелогичното идва тук:
    Погледнете внимателно първата снимка (на окабеляването на CF2 мотора). Сега вижте тази снимка на главата на TwinSpark мотор отдолу (снимката е от 2.0 16V):


    Виждаме, че свещите са разположени последователно (като почнем от първи цилиндър) голяма-малка - голяма-малка - голяма-малка - голяма-малка !
    Според разположението на бубините видно на първата снимка - бубините на трети и четвърти цилиндър са разположени върху малките свещи!!! Така излиза, че голямата свещ на първи цилиндър би-трябвало да пали заедно с голямата свещ на четвърти цилиндър. И съответно двете малки на първи и четвърти - също са свързани към една бубина и ще палят заедно. Следователно управлението на бубините от страна на ECU - то трябва да е различно и да не позволява с просто преокабеляване да се постигне нещо!

    На всичкото отгоре разглеждайки диска с PDF-и за 145/146 открих описание и схеми на инжекционните системи използвани в 145/146, а те не са две или три Там също има интересни факти! Например за Motronik 1.5.5 (какъвто е моят и за какъвто се твърди, че работи модификацията на окабеляването) не е нарисувано кои свещи са свързани на една бубина. А на инжекциона на някои 2.0 16V си е нарисувано, че на всяка бубина има малка и голяма свещ (което пък незнам как е постигнато имайки предвид разположението на бубините отгоре на главата).

    Въобще голяма каша ми стана!
    Искам да чуя вашите коментари и заедно да си изясним кое как е и защо
    Last edited by Bodom; d.m.y г., 14:23.
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
    EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

  • #2
    Ето едно обобщение на информацията описана в диска с PDF-и:

    I.A.W. Injection system (1.3 boxer):
    две бубини. по две свещи на всяка. Имаме искра и на работен и на изпускателен такт.

    MP3.1 Injection system (1.6 boxer):
    две бубини. по две свещи на всяка. Имаме искра и на работен и на изпускателен такт.

    ROCHESTER Injection system (1.6 boxer, идва да замести MP3.1):
    отново две бубини. по две свещи на всяка. Имаме искра и на работен и на изпускателен такт.

    Пише, че на 1.7 boxer 16V е монтирана Motronic 2.10.3 но и тя е с две бубини и по две свещи на всяка.

    Motronic 2.10.3 (2.0 TwinSpark 16V незнам кои години предполагам първите):
    четири бубини. и е нарисувано, че малка и голяма свещ на противоположните по такт цилиндри са на обща бубина. Тук би-трябвало преокабеляването да има желаният ефект.

    Motronic 2.10.4 (пише, че идва да замести 2.10.3 и е монтиран в 1.4 1.6 1.8 2.0 TwinSpark 16V):
    четири бубини. и е нарисувано, че свещите са вързани по две големи и по две малки заедно (т.е. точно както го мися аз според разположението на свещите и бубините). Тук не трябва да работи преокабеляването.

    Motronic 1.5.5 (пише, че идва да замести 2.10.4 през '98 и се монтира на 1.4 1.6 1.8 2.0 TwinSpark 16V):
    четири бубини и не е нарисувано как са свързани свещите към тях!


    Това са!
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
    EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

    Comment


    • #3
      Моята е 04.99 производство CF-2 Motronic 1.5.5 и бубините и свещите са свързани като на първата снимка а подаването на искрата става пак на два такта. За уточнение ако ти върши работа.
      156 1,8 ТS 99
      Nissan Murano 2005

      Comment


      • #4
        интересна тема, ще я следя и информирам
        sigpic
        ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
        0889 636 093

        Comment


        • #5
          Моята е 27.12.1999г и е същата като описание и окабеляване,като на Novachev.
          sigpic156 1.9 jtd

          Comment


          • #6
            Re: Къде е истината за TwinSpark двигателите ни?

            Първоначално публикувано от Bodom
            ...
            дали свещите палят едновременно в един цилиндър?

            П.С.
            Какво става, ако запалят едновременно малката и голямата?
            Има ли разлика с TS 8V?

            Comment


            • #7
              Разбира се че се че подават искра едновременно (малката и голямата)иначе каква че е идеята им
              156 1,8 ТS 99
              Nissan Murano 2005

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Novachev
                Разбира се че се че подават искра едновременно (малката и голямата)иначе каква че е идеята им
                изобщо не се разбира всъщност
                т.е. не на всички мотори с две свещи е така
                Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Novachev
                  Разбира се че се че подават искра едновременно (малката и голямата)иначе каква че е идеята им
                  Тогава, всички които мислят така да се отдадат на четене и да не пишат в тази тема

                  Comment


                  • #10
                    И мойта излиза Мотроник 1.5.5. 10.99г
                    Alfa Romeo 145 1.3 boxer-ex,146 1.4 16V-ex,156 1.8TS- ex, RAV4- ex, ML270 CDI-ex 159 3.2 V6 Q4 ex,ML270 CDI-ex, Infiniti ex 30 ex. Alfa Romeo Stelvio First edition.

                    Comment


                    • #11
                      И моя е Мотроник 1.5.5 и по епера е CF2

                      Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16V 155 bhp, K&N Sport Filter, PowerFlexed, Eibach Pro Sport Kit.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от aav
                        Първоначално публикувано от Novachev
                        Разбира се че се че подават искра едновременно (малката и голямата)иначе каква че е идеята им
                        Тогава, всички които мислят така да се отдадат на четене и да не пишат в тази тема
                        Интересно ми е какво имаш предвид с горното изречение .Може би че свещите (голямата и малката)не работят заедно по едно и също време ли
                        156 1,8 ТS 99
                        Nissan Murano 2005

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от търтей
                          Първоначално публикувано от Novachev
                          Разбира се че се че подават искра едновременно (малката и голямата)иначе каква че е идеята им
                          изобщо не се разбира всъщност
                          т.е. не на всички мотори с две свещи е така
                          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                          Comment


                          • #14
                            Колеги CF3 на Алфа 145/6 има ли на бензиновите мотори, защото аз си мисля, че на евро 3 отговарят чак 156ците, а 145/6 са евро 2 без значение с кой компютър са. Така че ми се струва че на всички TS-ове без значение дали са с M2.10.4 ил с М1.5.5 запалителната система е като на първата снимка, тоест едната свещ се пали в цилиндър с противополжен такт.

                            За мен системата е така: във всеки цилиндър свещите се палят едновременно и двете, но по два пъти за един работен цикъл, т.е. едното палене е "изгубено". Сега какъв е смисъла на една бобина вторичната намотка да се затваря през две свещи, които са на различни цилиндре и в противоположен такт. За мене обяснението е следното - както знаем колкото е по-голяма компресията, толко е по-голяма плътността на средата и толко по-трудно протича искра. Т.е. много по-лесно ще се затвори веригата на вторичната намота през една свещ, която трябва да запали сместа при компресия и още една, която пали без да има компресия и да и пречи нещо, отколкото ако трябва и двете да запалят в областта на най-голяма компресия. По този начин е по-сигурно протичането на искра и съответно запалването на сместа.

                            От двете снимки се вижда че има разлика в конекторите на бобините на първата и на втората снимка и може би има и разлика в самите бобини, т. тези на втората снимка да имат по-голям коефициент на трансформация и да могат да палят по две свещи намиращи се в един и същи цилиндър. Стойностите на бобините на алфа 146 TS са известни поне в AData-та, за разлика от тези на Алфа 156, т.е. не вярвам да е възможна трансформация от едната система към другата само чрез взимане на късите кабили с лули от по-новия модел и слагането им на по-стария, без смяна на бобините.

                            Междудрегото отдвана бях чел че при wasted spark системата въпреки че е логично ако в едната свещ има проблем и не може да запали да не запали и другата да не запали, защото не се затваря веригата на вторичната намотка, че на практика не се получава така и дори с по една свещ работи такъв двигател, т.е. пак се произвежда искра.

                            Предвид горното мнение според мен на всички модели се палят едновременно двете свещи, сам при този от втората снимка вече системата просто не е wasted spark, защото за едни цикъл се палят само по веднъж свещите на съответния цилиндър и соътветно може би се намялава малко износването им.

                            Ако съм в грешка приемам критика и също ще ми е интересно да се избистри темата, въпреки че за мен нещата стоят така и не виждам нищо странно или чудно в случая с алфовите мотори.
                            Alfa Romeo 146 1.6TS '97
                            За мерси, не ме търси!

                            Comment


                            • #15
                              Приемам забележката не съм достатъчно запознат с всички мотори щях да пиша ама колегата преди мен е свършил хубава работа.
                              156 1,8 ТS 99
                              Nissan Murano 2005

                              Comment

                              Working...
                              X