Първоначално публикувано от Viktor_
Известие
Collapse
No announcement yet.
Къде е истината за TwinSpark двигателите ни?
Collapse
X
-
-
Спред мен сценариите са три.
Номер едно:
На всяка бубина са вързани по една малка и една голяма свещ от противоположни по такт цилиндри. Както е нарисувано в схемата на Motronic 2.10.3
(тук трябва да отбележа, че не съм виждал така окабелен TwinSpark. За да е така - бубините на трети и четвърти цилиндър трябва да са върху големите свещи!)
Работата на тази система зависи от оправлението на ECU-то.
Ако подава напрежение само на бубината на цилиндъра в работен такт - ще имаме голяма свещ палеща на работен такт и малка палеща на изпускателен.
Ако подава напрежение на бубините на цилиндъра в работен такт и на този в изпускателен - ще имаме работещи и двете свещи на работен и изпускателен такт, като не е задължително двете да се запалят едновременно!
Номер две:
На две от бубините са вързани по две големи свещи (на първи и втори цилиндър бубините), а на другите две са вързани по две малки свещи (съответно тези на трети и четвърти)
Ето картинката на Motronic 2.10.4
Тук единствения логичен начин на работа, който виждам аз е на работен такт да се подава напрежение на две бубини - така, че да се запалят и двете свещи в цилиндъра, който е в работен такт!
Като тук пак не е задължително това да стане едновременно и зависи от ECU-то.
Номер три:
На всяка бубина са вързани по една голяма и една малка свещ, но от един и същ цилиндър! Тук нямам схема, но визирам двигателите тип CF3
При тях двете свещи си палят едновременно при работен такт (няма как иначе). Тук вече зависи от ECU-то дали ще имаме Wasted Spark или не.. За разлика от горните варианти, където няма как да няма Wasted Spark.
Така ги виждам аз нещатаLast edited by Bodom; d.m.y г., 14:27.Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98
Comment
-
Първоначално публикувано от aav
Във форума има знаещи, от полза ще е малко да попишат. Колега, Twin Spark системата не е wasted spark. Wasted spark може да се нарече всеки известен ми инжекцион без значение колко свещи има на цилиндър. В този смисъл ТС е wasted spark, но основното на ТС е съвсем друго. И спрете с едновременното палене. Последователно се палят, иначе става т.нар. детонация.Ако през свещите не се подаваискра по едно и същовреме може да стане детонация понеже горивния фронт от едната свещ ще се е разпрострял на по голяма площ от колкото на малката свещ и ще се получи среща на силно развит горивен фронт със по-слабо разгорелия се и може да се получи взаимно гасене. И били обяснил на какво ще се дължи детонаията ако искрите и през двете свещи прескачат в един и същ момент.
156 1,8 ТS 99
Nissan Murano 2005
Comment
-
Във форума има знаещи, от полза ще е малко да попишат. Колега, Twin Spark системата не е wasted spark. Wasted spark може да се нарече всеки известен ми инжекцион без значение колко свещи има на цилиндър. В този смисъл ТС е wasted spark, но основното на ТС е съвсем друго. И спрете с едновременното палене. Последователно се палят, иначе става т.нар. детонация.
Wasted spark може да се нарече всеки известен ми инжекцион без значение колко свещи има на цилиндър.
Тук единствения логичен начин на работа, който виждам аз е на работен такт да се подава напрежение на две бубини - така, че да се запалят и двете свещи в цилиндъра, който е в работен такт!Alfa Romeo 146 1.6TS '97
За мерси, не ме търси!
Comment
-
Някой има ли снимка на TwinSpark с Motronic 2.10.3 със свален капак на двигателя ?
Трябва да кажа, че доста ми се изясниха нещата вече
А някой хвърли ли око на двете теми от чуждите форуми ?Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98
Comment
-
ТС е с цел добро изгаряне особено при бедни и богати смеси. Затова се удължава ВРЕМЕТО на искрата с втора свещ.
Какво да обсъждаме елементарни неща - палиш ли едновременно от 2 различни точки става детонация. По-просто не мога да го кажа.
Класически ТС има при 8V - 8 еднакви свещи. При 16V се гледа екология. Едната свещ само доизгаря. ЗАБЕЛЕЖЕТЕ казах едната, а не малката.
На последната смимка, кой ви каза че палят двете свещи едновременно? По кабелите ли познахте?
Относно wasted spark, колега бездистрибуторните инжекциони подават искра по двойки. Едната е колкото е безсмислена, толкова е за екология и поради конструктивно решение.
Comment
-
Първоначално публикувано от aavНа последната смимка, кой ви каза че палят двете свещи едновременно? По кабелите ли познахте?Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98
Comment
-
Първоначално публикувано от търтейи кво точно ще стане като си изясните тайната на туинспарка?
Обичам да знам нещата около мен как работят :P
Първоначално публикувано от търтейдето изобщо не е тайна всъщност
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98
Comment
-
Twin Spark name refers usually engines made after 1986 when the 164 Twin Spark was introduced. The TS series engines are all '4 cylinder inline' with twin cam (DOHC) shafts, and are developed first with 8 valves (an all alloy wet-liner engine, chain driven) and later with 16 valves (a modern iron block engine with alloy head, belt driven). All cars featuring the Twin Spark engines since the Alfa Romeo 155 (which originally also came with the 8V unit) use the 16 valve models over the 8V ones. The Twin Spark name comes from the fact that there are two spark plugs per cylinder.
The two sparks on the Alfa twin spark engines fire one after the other on the power stroke causing higher compression as the flame front travels across the combustion chamber. The second spark fires in the extra compressed mix, ensuring a cleaner burn and less unburnt fuel in the exhaust as well as a higher thermodynamic efficiency. The 8V units have 8 identical spark plugs, while the 16V ones have a larger and a smaller plug in each cylinder. On the later 16v TS there are 4 independent 8-ampere coils, connected to plugs; 1a and 4a, 1b and 4b, 2a and 3a, 2b and 3b. This arrangement facilitates the separate firing of the spark plugs in each combustion chamber, and also saves parts by utilising a "wasted spark" system, where - between the exhaust and inlet stroke of each pistons "partner" - a useless spark occurs, this may improve emissions very slightly, but the intention is to reduce cost. The common TS 16V engines, 1.6, 1.8 and 2.0, all use a 10 mm diameter and a 14 mm diameter platinum electrode spark plug per cylinder.
The spark plugs of the 8V TS Alfa Romeo engine are symmetrically located in the upper part of the chamber to the sides of the line passing from the opposing intake and exhaust valves and this allows the usage of larger intake valves due to the missing central spark. Thus the 2L version of the 8V engine uses 44mm intake valve. By firing the spark plugs at the same time and considering their location the burning lasts shorter time (faster burn) because the mixture is ignited simultaneously from 2 different locations. This allows usage of less ignition advance than when using single spark ignition.Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ
Comment
-
Значи от цитата на търтей излиза че:
By firing the spark plugs at the same time and considering their location the burning lasts shorter time (faster burn) because the mixture is ignited simultaneously from 2 different locations. This allows usage of less ignition advance than when using single spark ignition.
The two sparks on the Alfa twin spark engines fire one after the other on the power stroke causing higher compression as the flame front travels across the combustion chamber. The second spark fires in the extra compressed mix, ensuring a cleaner burn and less unburnt fuel in the exhaust as well as a higher thermodynamic efficiency.
Обаче на снимката на последния варинат където една бобина подава искра на две свещи от един и същи цилиндър не виждам как може да има разлика в момента на палене на свещите и за мен те си палят едновременно.Alfa Romeo 146 1.6TS '97
За мерси, не ме търси!
Comment
-
Много добре обяснено браво.Имам едно питане някой наясно ли е как се подава искрата в различчен момент през различните всещи на един и същ цилиндър при 16v. Интересно ми е конструкцията на бубината ли го прави или по друг начин щото ЕКУ-то няма как а го направи. Не го приемайте като заяждане интересно ми е затова питам както виждяате в дискусията се ражда истината.156 1,8 ТS 99
Nissan Murano 2005
Comment
-
Интересно значи двата извода на бобината трябва да са за различни намотки така ли излиза и на всяка по отделно да се подава сигнал.
Може и горе да е споменато в текста на английски ама не ми е много силен и ми убягват някой думи.
Сериозен съм не ми е ясно как ЕКУ-то прави това забавяне ако като се подаде сигнал към една бубина значи искрите на свещите свързани към тази бубина прескачат в различно време бубината с две отделни (високоволтови) намотки ли е или с една с двоен изход за всяка свещ. Но ако е с една мисля ном ера няма да стане остава да е с две намотки вътре бубината и тогава ако с с различни характеристики високоволтовите намотки искрите между свещите на една бубина ще прескачат с някаква разлика във времето.156 1,8 ТS 99
Nissan Murano 2005
Comment
-
колеги има един супер прост вариант да разберете дали самите бобини или есу-то допринася за не едновременното подаване на искрата от една бобина,като сравните бобините на двата вида 16v двигатели по каталожен номер,ако има разлика в каталожния номер на бобините това означава че двата модела работят по различен начин
а другото което искам да отбележа че едната свещ(голямата)е с по високо топлинно число,т.е. че предоставя по добра работа на двигателя когато е по студен и по не натоварен
а другата свещ (малката)е с по мако топлинно число което предоставя много на двигателя при добре загрят мотор и супер натоварвания
и за да се олесня и избегна много въпроси ще ви дам малко конкретни данни за двата вида свещи
голямата-(по топла свещ)т.е. на свеща и трябва малка температура за да може да се самопочиства,ако обърнете внимание на голямата средният електрод е издаден много повече от на малката-темпертатурата която е нужна за самопочистване е 500-700 градуса в зависимост от модела на свеща
малката-(по студена свещ),обикновенно е ИРИДИЕВА,на нея и трябва много по висока температура за да се самопочиства,а за да се развие висока температура двигарелят трябва да изгаря много повече гориво за еденица време и тогава в даденият цилиндър се отделя много висока темпратура вследствие на което непосредствено влияе върху свещите(по топлата свещ би прегряла ,а от там нарушава и искро подаването,за това малката свещ е ИРИДИЕВА)на иридиевите свещи им трябва по малко напрежение за да работи,а температурата на самопочистване е 2000-2500 градуса
дано съм бил от полза,ай със здраве
Comment
Comment