Известие

Collapse
No announcement yet.

Q2?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Q2?

    Колеги, интересува ме една подробност.
    Знаете ли до каква степен се заключва Q2 диференциала?
    Та примерно за зимата, ако едната гума стъпне на лед а другата на асфалт, пак ли ще започне само едната да боксува или се заключва и ще издрапа колата. Та интересува ме точно по този въпрос конкретно да го сложа а не, че ще ходя на състезания или подобни.
    Благодаря предварително.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

  • #2
    При неравномерно натоварване в завой максималната степен на блокиране на предния диференциал при Q2 е 25 процента, при свръхнатоварване при рязко ускорение - до 30 процента. "На живо" поне за мен ефектът от системата е поразителен спрямо версия със стандартно предно предаване - на първо място се намалява и дори почти елиминира недозавиването в граничен режим, а освен това и сцеплението става много по-добро (пробвал съм такъв автомобил на дъжд).
    Когато си тъп, обикновено е за цял живот...
    _________________________________________________
    Alfa Romeo 33 1.5 IE`1991 - Трента тре
    Suzuki Alto 1.0 GL`1998 - Тамагочко

    Comment


    • #3
      Re: Q2?

      Първоначално публикувано от bo
      Колеги, интересува ме една подробност.
      Знаете ли до каква степен се заключва Q2 диференциала?
      Та примерно за зимата, ако едната гума стъпне на лед а другата на асфалт, пак ли ще започне само едната да боксува или се заключва и ще издрапа колата. Та интересува ме точно по този въпрос конкретно да го сложа а не, че ще ходя на състезания или подобни.
      Благодаря предварително.
      Не знам точните технически данни, но според немските форуми съотношението на прехвърляне е ~30:70 до 25:75. Все пак това е Торсен (Torque Sensitive) диференциал, а не самоблокиращ, както често бива наричан съвършено неправилно. Тоест диференциалът не е LSD (Limited Slip или с повишено вътрешно триене) и не блокира (в една или друга степен, като при БМВ напр., когато при 100% блокиране връзката между двете колела става твърда), а даже напротив - към колелото с по-добро сцепление се пренасочват до 70-75% от мощността, а за превъртащото колело остават максимум 25-30%. При нормален самоблокиращ на 100% диференциал вдяка гума може да получи максимум 50% от мощността (логично).

      Абе перфектно е, а пък за чипосан 2,4 жтд си е направо задължително. И на мокро, и на сухо, и на сняг съм го пробвал - струва си всеки лев.

      Иначе най-големите предимства са при бързо каране по завои и на писта - ускоряването на излизането от виража е невероятно - с обикновен диференциал разтовареното вътрешно на завоя колело се врътка, колата недозавива зверски, пък и не може да ускори хубаво. Колата остава невероятно стабилна и даже и при рязко подаване на газ в завой не се опитва да ти изскубне волана от ръцете.

      С Q2 такива работи няма - е, не става баш като кола със задно, но в 99% от случаите забравяш за проблемите.

      П. П. Конкретно на твоя въпрос за една гума на лед и другата на асфалт - точно в тоя случай Q2 ще пренасочи до 75% от цялата мощност към гумата, която е на асфалт и 25% ще останат за тази, която е на леда. При нормален шпер-диференциал имаш 50:50, и то ако диференциала блокира твърдо (100% шпер).
      Volvo XC90 D5 '06
      Alfa Romeo Spider 2.0 '90
      Lancia Ypsilon 1.2 '00



      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
      ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
      ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

      Comment


      • #4
        Re: Q2?

        Първоначално публикувано от pinko
        Първоначално публикувано от bo
        Колеги, интересува ме една подробност.
        Знаете ли до каква степен се заключва Q2 диференциала?
        Та примерно за зимата, ако едната гума стъпне на лед а другата на асфалт, пак ли ще започне само едната да боксува или се заключва и ще издрапа колата. Та интересува ме точно по този въпрос конкретно да го сложа а не, че ще ходя на състезания или подобни.
        Благодаря предварително.
        Не знам точните технически данни, но според немските форуми съотношението на прехвърляне е ~30:70 до 25:75. Все пак това е Торсен (Torque Sensitive) диференциал, а не самоблокиращ, както често бива наричан съвършено неправилно. Тоест диференциалът не е LSD (Limited Slip или с повишено вътрешно триене) и не блокира (в една или друга степен, като при БМВ напр., когато при 100% блокиране връзката между двете колела става твърда), а даже напротив - към колелото с по-добро сцепление се пренасочват до 70-75% от мощността, а за превъртащото колело остават максимум 25-30%. При нормален самоблокиращ на 100% диференциал вдяка гума може да получи максимум 50% от мощността (логично).

        Абе перфектно е, а пък за чипосан 2,4 жтд си е направо задължително. И на мокро, и на сухо, и на сняг съм го пробвал - струва си всеки лев.

        Иначе най-големите предимства са при бързо каране по завои и на писта - ускоряването на излизането от виража е невероятно - с обикновен диференциал разтовареното вътрешно на завоя колело се врътка, колата недозавива зверски, пък и не може да ускори хубаво. Колата остава невероятно стабилна и даже и при рязко подаване на газ в завой не се опитва да ти изскубне волана от ръцете.

        С Q2 такива работи няма - е, не става баш като кола със задно, но в 99% от случаите забравяш за проблемите.

        П. П. Конкретно на твоя въпрос за една гума на лед и другата на асфалт - точно в тоя случай Q2 ще пренасочи до 75% от цялата мощност към гумата, която е на асфалт и 25% ще останат за тази, която е на леда. При нормален шпер-диференциал имаш 50:50, и то ако диференциала блокира твърдо (100% шпер).
        Поправям си неточността - диференциалът на Q2 действително е от типа Торсен, тоест няма блокировка в приетия смисъл на думата, а преразпределя въртящия момент между колелата. Но както виждаш и двамата споменаваме за едни и същи цифри, така че в случая говорим за едно и също, въпреки леката неточност в моя пост
        Когато си тъп, обикновено е за цял живот...
        _________________________________________________
        Alfa Romeo 33 1.5 IE`1991 - Трента тре
        Suzuki Alto 1.0 GL`1998 - Тамагочко

        Comment


        • #5
          А на кои модели се поставя това Q2?
          Welcome to the real world

          Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

          Comment


          • #6
            Заводски модификации Q2 засега се предлагат за 147 и GT.
            Когато си тъп, обикновено е за цял живот...
            _________________________________________________
            Alfa Romeo 33 1.5 IE`1991 - Трента тре
            Suzuki Alto 1.0 GL`1998 - Тамагочко

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от morfius
              А на кои модели се поставя това Q2?

              На 5 и 6 степенните скоростни кутии на ЖТД Q2 диференциал се монтира допълнително без никви проблеми.

              Диференциала струва около 650 лева с ДДТ в България, монтажа във Ванто излиза средно 170-180 лева.

              За бензинките не знам, ама те и нямат нужда от такъв диференциал, щото им е мижав въртящия момент.
              Volvo XC90 D5 '06
              Alfa Romeo Spider 2.0 '90
              Lancia Ypsilon 1.2 '00



              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
              ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
              ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

              Comment


              • #8
                А на първите 1.9-ки, които са без променлива геометрия, става ли?
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от trustworthy
                  А на първите 1.9-ки, които са без променлива геометрия, става ли?
                  не трябва да си смениш мотора и кутията
                  ех. AR 166 FL 2.0 TS еx. AR 164 2.5 TD Super ex. AR 75 2.0 TS ex. AR 146 BOXER

                  Comment


                  • #10
                    Добре де, в крайна сметка какъв е отговора.
                    Че се пренасочват ХХ процента към еди кое си колело и ХХ към другото какъв е отговора на въпроса ми?
                    Ако едното колело е стъпнало на 50 градуса асфалт, а другото на чист -20 градуса полиран лед и наклона ми е 10% да речем, то пак ли ще боксува само едното колело на 100% а другото ще стои безучастно и подиграващо се?
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #11
                      Колелото, което е стъпило на леда ще боксува, но другото няма да стои безучастно, а ще тегли със 70% от прилагания въртящ момент.
                      Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1992

                      Comment


                      • #12
                        Re: Q2?

                        Първоначално публикувано от pinko

                        П. П. Конкретно на твоя въпрос за една гума на лед и другата на асфалт - точно в тоя случай Q2 ще пренасочи до 75% от цялата мощност към гумата, която е на асфалт и 25% ще останат за тази, която е на леда. При нормален шпер-диференциал имаш 50:50, и то ако диференциала блокира твърдо (100% шпер).
                        http://luchi.bg/ Парапети

                        Comment


                        • #13
                          пинкоооооооооо мижава ти е онаааааа работа

                          Comment


                          • #14
                            Колеги, бих искал да попитам на 159, 1.9 JTDм монтира ли се Q2 диференциал, има ли смисал (говориме след чипосване) и какви парички е? Благодаря предварително.
                            Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
                            Fiat Uno 1.1 F.I.R.E.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
                              ... Диференциала струва около 650 лева с ДДТ в България, монтажа във Ванто излиза средно 170-180 лева...
                              Pinko, само от Ванто ли може да се поръча Диференциала... и дали мога да го сложат в друг сервиз?
                              Alfa Romeo 156 2.4JTD '02, Fiat Punto 1.2 16V '00, Alfa Romeo 155 2.0 16V - ex, Сузуки Бандит 400 VC '94 - ex, Дукати S4 '02

                              Comment

                              Working...
                              X