Известие

Collapse
No announcement yet.

Механичен дебитомер - поглед отвътре

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Механичен дебитомер - поглед отвътре

    Така... има си потенциометър, на който подвижната част се мести в зависимост потока въздух към мотора. Има си датчик за температура на въздуха. Вътре до колкото виждам може да се мести началната стойност на съпротивлението му, като се премества подвижната част. Отделно може да се промени силата с която пружината се опитва да държи затворен въздуховода на дебитомер-а! Дайте идея за оптимизация


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

  • #2
    Аз съм бъзикал такъв дебитомер,ма на Голф 2 ГТИ,не помня точно кое беше дали се охлабваше или натягаше пружината,с прехвърляне на зъбчета,но колата вървеше коренно повече,но и разхода беше в небесата Пробвай,премести 2-3 зъбчета колелото и в двете посоки,да разбереш накъде е правилната,но задължително отбележи къде е сега колелото,за да може после да си го върнеш
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

    Comment


    • #3
      да ма като се бъзикне да върви изчезва празния ход
      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от търтей
        да ма като се бъзикне да върви изчезва празния ход
        И аз това си мислех... дали на празен ход пластината бива премстена от потока който минава към мотора? Дали е толкова голям че да я мести? На единия си дебитомер пластината е по-завита и има процеп. На другия дето ми на колата - има отвор малък и пластината е по-плътно затворена!


        Даването на газ, води до пристрастяване!
        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
        Volvo V50 2.0D by RuBig

        Comment


        • #5
          При тези дебитомери паразния ход изчезва от друго,пистата се износва там където търка писеца
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #6
            муржев да не бех бъзикал на г2 гти дебиломера да не знам ко става с празния ход
            а има и друго тънък момент 20/100 в икономичен режим

            обаче яко върви де
            тука спор нема
            Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Mury
              При тези дебитомери паразния ход изчезва от друго,пистата се износва там където търка писеца
              При тоя разгобения ми има такова нещо май....ама не влияее на прзния ход... на крайно затворено положение дава около 80 ома, при плавно натискане минава през 50 ома и чак после започва да повишава и минава 1кОм... обаче в началото ако леко притисна подвижната част и почва да мери както си трябва от 50 ома


              Даването на газ, води до пристрастяване!
              Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
              Volvo V50 2.0D by RuBig

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от търтей
                муржев да не бех бъзикал на г2 гти дебиломера да не знам ко става с празния ход
                а има и друго тънък момент 20/100 в икономичен режим

                обаче яко върви де
                тука спор нема
                Нема спорим,иначе за другото си е така
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #9
                  Колега, дай един дебиломер за проба
                  А и МПХ ако ти се намира.

                  Спам!!!
                  Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                  ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                  Comment


                  • #10
                    STAGE2 - Сложих дебитомер с преместена(отхлабена) пружина. Преместването е две зъбчета! Още незнам дали си внушавам, но сякаш мотора започна да се форсира на място по-бързо и започна да отговаря на педала по-акуратно(не че иначе не е )! Сега следва в режим на движение да разбера как ще се промени ускорението и съответно разхода на бензин.
                    Друго което ми направи впечатление е че дори и на празех ход мотора държи клапата на дебитомер-а леко отворена - не е затворен изцяло. Даже си поиграх оптино като я бутна с пръст малко на празен ход и колата глъхнеше и ако го направиш за по-дълго време може и да угасне .
                    Празния ход не създава засега проблеми, но реално компютъра сега ще започне да се донастройва към тоя дебитомер и това до колкото съм забелязал отнема ден-два каране на колата.
                    Това е засега - ще пиша за следващи положителни или отрицателни явления от намесата ми.

                    П.П. тя май тая тема е за "тунинг и рацинг"


                    Даването на газ, води до пристрастяване!
                    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                    Volvo V50 2.0D by RuBig

                    Comment


                    • #11
                      Отново пускам снимките на вътрешността му:
                      http://sirakoff.com/Pictures_My/ALIM0198.JPG
                      http://sirakoff.com/Pictures_My/ALIM0199.JPG



                      Даването на газ, води до пристрастяване!
                      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                      Volvo V50 2.0D by RuBig

                      Comment


                      • #12
                        Така...сега започнаха тестовете с малко натегната с 2 зъба пружина! Идеята е да се стигне идеалната смес дето да дава пъргавина! Преди това бях отхлабил пружината 2 зъба, но особен ефект май нямаше! Сега да видим с по-стегната малко пружина...


                        Даването на газ, води до пристрастяване!
                        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                        Volvo V50 2.0D by RuBig

                        Comment


                        • #13
                          това на каква кола е. ако има ламбда, не правиш нищо.
                          точка

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                            това на каква кола е. ако има ламбда, не правиш нищо.
                            има ламбда, ама оказва влияние! мотора е 1.8 8клапана


                            Даването на газ, води до пристрастяване!
                            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                            Volvo V50 2.0D by RuBig

                            Comment


                            • #15
                              ламбдата е обратната връзка на инжекционната система. тя следи какво става на изхода и компенсира "грешката" от останалите датчици. ако тя е изправна разликата ще е съвсем минимална, само ще ти гори като ламя докато е студена. това може да се види на газ анализатор. за да променяш така съотношението на горивната смес можеби ще стане с ламбда емулатор.
                              точка

                              Comment

                              Working...
                              X