Известие

Collapse
No announcement yet.

Дебитомери

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Да, за час. Такава е вярната дименсия в MES. Казвам "вярната" щото пак там тя е сбъркана за някои двигатели. Писано е кг/час а всъщност е мг/такт.
    Дообърка ме! Мг/такт и кг/час е доста различно. Едното е доста относително, другото подхожда на уред мерещ реално моментният дебит(каквито са му претенциите).
    Объркването ми идва от фактът че дебитомерът реално мери обем, не тегло.
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

    Comment


    • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
      Дообърка ме! Мг/такт и кг/час е доста различно. Едното е доста относително, другото подхожда на уред мерещ реално моментният дебит(каквито са му претенциите).
      Объркването ми идва от фактът че дебитомерът реално мери обем, не тегло.
      Ами този, който е писал софтуера за диагностика се е объркал, защото на едно място е посочил кг/час, което е реално (променя се с оборотите) а на друго място - за друг вид мотор е писал същото, но виждаш, че то почти не се променя с оборотите. Причината е, че в този случай мерната единица не е кг/час а мг./такт.

      PS:
      Дебитомерът мери тегло на въздуха а не обем. "Mass Air Flow sensor"


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Ами този, който е писал софтуера за диагностика се е объркал,..."
        Mисля че трябва да приложим скрийншот, за да разбере колегата за какво говорим.

        Колата не е при мен обаче в момента и не мога да направя снимка. Ти ако имаш някоя налична може да качиш, за да стане по-ясно.
        156 2.0TS

        Comment


        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          PS:
          Дебитомерът мери тегло на въздуха а не обем. "Mass Air Flow sensor"
          Да, трябваше да се замисля обаче.
          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

          Comment


          • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
            Mисля че трябва да приложим скрийншот, за да разбере колегата за какво говорим.

            Колата не е при мен обаче в момента и не мога да направя снимка. Ти ако имаш някоя налична може да качиш, за да стане по-ясно.
            Точно този колега и без SS ще разбере , но наистина е добре да се знае, щото много хора се чудят. Иначе това е говорено неведнъж.

            ---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:31 ----------

            Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
            Да, трябваше да се замисля обаче.
            Дори като се абстрахираме от съкращението......

            Ако охлаждаме едно тяло в 2 варианта с един и същи, като обем поток въздух, но иначе с различни плътности - и в двата случая ли тялото ще се охлажда по един и същи начин (с еднакъв температурен градиент) ?

            Е реално дискутираният дебитомер не е нищо много по-различно от един термометър.

            Изводът е, че мерим маса а не обем.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Точно този колега и без SS ще разбере , но наистина е добре да се знае, щото много хора се чудят. Иначе това е говорено неведнъж.

              ---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:31 ----------



              Дори като се абстрахираме от съкращението......

              Ако охлаждаме едно тяло в 2 варианта с един и същи, като обем поток въздух, но иначе с различни плътности - и в двата случая ли тялото ще се охлажда по един и същи начин (с еднакъв температурен градиент) ?

              Е реално дискутираният дебитомер не е нищо много по-различно от един термометър.

              Изводът е, че мерим маса а не обем.
              Съгласих се бе. Има и механични дебиломери, но и там е същото - мери маса. Не се бях замислял.
              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

              Comment


              • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                Съгласих се бе. Има и механични дебиломери, но и там е същото - мери маса. Не се бях замислял.
                Не, механичните (с клапата) мерят обем, не маса


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Не, механичните (с клапата) мерят обем, не маса
                  Хайде сега ти се замисли.
                  Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                    Хайде сега ти се замисли.
                    Не знаеш ли, че съм шоп?

                    При механичния дебитомер клапата се отклонява от теглителната сила на потока въздух и като така, нейното отклонение е пропорционално на нея.

                    Въпросната сила има следния израз:

                    F = (d.C.A.v^2)/2

                    където d e плътността на въздуха, v e скоростта му, C и A са константи, които в случая не са интересни.

                    Както е видно силата зависи и от плътността, но зависи квадратично от скоростта.

                    Поради това е правилно да се каже, че такъв дебитомер не мери адекватно масата на въздуха.

                    Извинявам се, ако съм внесал объркване с предишния си пост.
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 23:41.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Обем, маса, налягане, и т.н. Все са свързани и ако знаеш едни, ще получиш другите. Моята 33 нямаше датчик за атмосферно налягане. Но по-рядък въздух, по-малко отклонение. Ненапразно съпротивителния слой вътре има корективни писти за получаване на някаква приблизително правилна зависимост

                      ---------- Post added at 09:11 ---------- Previous post was at 09:06 ----------

                      Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                      408кг въздух и 4.37 - 4.39 волта нормални показания ли са ?

                      Нов филтър и чистен дебитомер. 156 2.0тс 98г.

                      Съмнява ме дали не трябва да стига до 4.5 волта?
                      Трябва горе-долу да стига до там

                      Comment


                      • Да питам - МАФ от 2.4 175 става ли на 115?
                        Вчера ми пристигна един от немския ибей, но явно е чайна майна и няма никакъв номер на него.
                        Сложих го за проба и колата върви добре "уж малко по-добре".
                        Направих и лог на 3-та с пълна газ.

                        Как ви изглежда?

                        Преди това стария маф стигаше само до 4.1V, но имах скъсан маркуч след МАФ-а, а и вчера видях че едно от вакум маркучлатата(между ел.клапана и тръбичката под кората на двигателя) е напукан и го смених, та може и от това да е давал такива стойности стария.
                        Attached Files
                        '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
                        EGR off, cat off, remap, BMC inbox

                        Comment


                        • Според eper са еднакви за 1.9 8v cf3 и 2.4 20v cf3. За напрежението не мога да помогна, чел съм из форума,че трябва да прави над 4.5v при газ до долу, но дали е така, и дали тези 4.7 дето са при теб е нормално не мога да кажа.
                          Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                          Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                          Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                          Comment


                          • Щом ги дават че са еднакви и си върви колата ще карам с него.
                            Някой ден ако имам време ще закача "оригиналния"(всъщност ми остана от стилото, че като я взех дебитомера беше тотално заминал) и ще видя дали дава голяма разлика в показанията.
                            '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
                            EGR off, cat off, remap, BMC inbox

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                              408кг въздух и 4.37 - 4.39 волта нормални показания ли са ?

                              Нов филтър и чистен дебитомер. 156 2.0тс 98г.

                              Съмнява ме дали не трябва да стига до 4.5 волта?

                              След толкова време, успях да намеря нужната информация.

                              Дебитомер бош 280218019 от 2.0тс цф2 трябва да постига максимум от 4,4578 волта и 480кг/ч. Последното не го показва всеки софтуер, МЕС е ограничен до 408кг/ч , така че гледайте напрежението.
                              156 2.0TS

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Мисля, че е наред. Или поне има още живот в него.


                                Не е много, Ванка.

                                Ако приемем, че един мотор с работен обем от 2 л. работи на 3000 об./мин, за 1 минута ще излапа 6000 л. въздух, което са 6 куб. м. - демек 7,74 кг. (относителното тегло на въздуха е 1,29 кг / м. куб.)

                                За 1 час - 464,4 кг.

                                Това, разбира се e при идеализирано пълнене. Реалното ще е по-малко, но не много по-малко.
                                Колега не забравяй че двигателя (на повечето алфи) е 4-тактов тоест цилиндъра се пълни с въздух през оборот 2л. двигател на 3000 обр/мин => 2х1500=3000л/мин "демек" 3.87кг/мин. Извинявам се ако аз греша нещо предварително.

                                Comment

                                Working...
                                X