Известие

Collapse
No announcement yet.

Малко проблеми с Алфата

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Малко проблеми с Алфата

    Наскоро забелязах няколко проблема (малки, но дразнещи) с Алфата (147)

    1. При изключване от скорост в движение над 100 км/ч, ако реша примерно с 120 да включа 5-та предавка, то тя не влиза нормално...Чува се едно стържене ("хрррр") все едно не съм уцелил предавката...Това в 95% от случаите....

    2.Температурата на охл. течност ми играе....Странното е, че когато карам примерно със някаква скорост над 80 км/ч...температурата е около 82 градуса, а като я засиля по инерция температурата се покачва до 90 градуса и си седи така, докато пак не включа на скорост и съответно тя пак пада до 82 градуса?!?!?!?
    82 градуса не е ли малко? Имам чувството че така ми гори повече бензин!!

    3. Среден разход от 7л/100км ( София - Слънчев Бряг - София - 905км общо) нормален ли е? отчетох го по борд комп. и по метода пълно-празно-пълно едновременно (демек няма грешка)...Карал съм според ограниченията без много изпреварвания, по магистралата съм си позволявал малко волности от сорта на 170-180км/ч, но за кратко. Бяхме 2 ма човека с два средни куфара багаж. На отиване карах на климатик, на връщане без (беше дъждовно).

    Мерси предварително
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

  • #2
    Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
    Наскоро забелязах няколко проблема (малки, но дразнещи) с Алфата (147)

    1. При изключване от скорост в движение над 100 км/ч, ако реша примерно с 120 да включа 5-та предавка, то тя не влиза нормално...Чува се едно стържене ("хрррр") все едно не съм уцелил предавката...Това в 95% от случаите....
    Ако подадеш междинна газ до около 3500оборота преди да включиш сигурно няма да ти стърже. А иначе маже би синхронизатора е заминал.
    Alfa 155 1.8 92g. - Винаги в сърцето ми.
    Alfa 166 2.0 T.S. 2000g. - Перфектната кола!
    "If the sun refused to shine, I would still be loving you.
    When mountains crumble to the sea, there will still be you and me."

    Comment


    • #3
      С температурата това става така, защото когато си на скорост водната помпа се върти по-бързо и циркулира течноста също по-бързо от колкото на празен ход. Струята въздух охлажда радиатора много бързо, особено при хладно време. Като се пуснеш по инерция обаче, помпата се върти по-бавно и течноста също циркулира бавно. Термостата трябва да затвори кръга на 84 градуса обаче и с това температурата да се повиши (като се има предвид, че той не е електроклапан и отварянето и затварянето не става моментално). Но ако охлаждащата струя въздух е толкова силна и с ниска температура е логично да не може да стигне 90 градуса.

      За горенето няма как да ти гори повече понеже ЕКУ-то влиза в нормален режим още при 50 градуса температура. Така, че дали при 80 или 90 градуса горивната смес е еднакво обогатена.

      При мен е същото. Термостата ми е на 2 месеца. Когато карам извън града в прохладно време или нощем на 5-та със около 90 - 100 км и при мен стрелката е под 90 градуса. Но като настъпя по баир или с по-висока скорост си застава на 90.

      Кофти е ако пада под 70 градуса или да се качва над 110 градуса.

      Относно 5-та предавка. Провери маслото в скоростната кутия и го подмени с ново. Tutela 75 Synth. Ако и тогава не се оправи хъркането то синхронизатора на 5-тата е износен. Но принципно трудно се износва този синхронизатор. Той се ползва най-рядко и по-вероятно да е паднало нивото на маслото или просто да е за смяна.
      Last edited by oem; d.m.y г., 09:34.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        Всъщност как разбра, че е 82 градуса (извини ме, но не помня уредите на 147- ца как бяха) ? За разхода- поздравления!
        Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
        Lancia Kappa JTD '98 -

        Comment


        • #5
          Благодаря колеги за отговорите

          И аз се замислих за маслото в ск.кутия. Ще го проверя него на първо време

          За температурата колегата оем перфектно ми е обяснил, за което благодаря

          За колегата, който попита как определям 82 градуса...ами определям на око...съвсем малко над 80 градуса беше стрелката. В 147 едно деление отговаря на 10 градуса...

          За разхода да спомена, че колата беше с нови свещи, и махнат катализатор...преди тези 2 интервенции разхода ми беше около 1,5-2л по-висок....

          В задръстванията в София, обаче стрелката за бензина доста бързичко пада За последните 3 дни съм със среден разход 12,6/100.
          Маршрута ми всеки ден е жк. Надежда - Орлов Мост - УНСС и обратно, демек минавам през най-големия Ад в центъра Не знам да се радвам ли или да плача при такъв разход от почти 13/100. Опитвам се да карам максимално икономично....

          Точно това ме обърква...доста нисък разход на дълъг път и леко високичък в града....
          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

          FIAT Coupe 16VT
          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

          Comment


          • #6
            къде в Надежда си колега, развай се на колата, това за температурата и при мен е така
            sigpic
            ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
            0889 636 093

            Comment


            • #7
              Здр

              Надежда 2 до кръглия магазин
              Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 00:16.
              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

              FIAT Coupe 16VT
              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

              Comment


              • #8
                Италианските термостати по принцип са така. Повечето коли от италия (не само италианските) в северните страни държат по-малко от 90 градуса. Аз съм с чисто нов термостат на 2 месеца. В големите жеги седи на 90. Сега като захладня седи около 80. В италия се правят и продават термостати за тяхния климатичен пояс и е нормално. Ако искаш термостат който да ти държи зимата 90 купуваш си немски.

                Мерил съм го с инрачервения пистолет. И на 84 градуса си отваря и затваря, но в хладно време като не се юрка колата седи на около 80.

                П.С. Разхода ти е с такива граници понеже ти е слаб мотора. Градско при тръгване и спиране даваш повечко газчицаи за това. А това, че е по малък като обем предразаполага за по-нисък разход извън града.
                Last edited by oem; d.m.y г., 09:30.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  И не топлят мамицата им зимата пея песента "Почувствай камбаните как звънят" В някои коли на 5-та минута духа топло в Алфата на 15-та . .
                  sigpic
                  156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                  "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                  Comment

                  Working...
                  X