Известие

Collapse
No announcement yet.

Сериозна питанка към майсторите в този форум!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Сериозна питанка към майсторите в този форум!

    Търся да науча дължината на болтовете на лагерите на разпределителните валове на твин спарка. Както и дълбочината на леглото на болта. Целта ми е да разбера колко най-дълъг болт мога да сложа.

    Също някой ако знае какви точно болтове се слагат там да сподели. Предстои ми съживяване на една глава и съм намерил високо-якостни болтове от оксидирана стомана със степен на якост 8.8. Мисля, че ще ми свършат работа, но нямам възможност сега да измеря.

    Ако някой ги е мерил някога и е сменявал и слагал по дълги моля да сподели.

    Благодарско предварително
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

  • #2
    Колега,при цялото ми уважение,нещо са те излъгали. 8.8 са средно яки болтове,тоест стандарт за якост.Когато не е упомената твърдоста изрично на болта се приема,че е 8.8.За глави и основни и биелни лагери се използват 12.8 и в много редки случаи 11.8,само за главите.8.8 притягат добре,но с течение на времето се удължават и отпускат и само ще ти създадат проблеми и труда ще ти отиде на вятъра.За другото не мога да ти помогна,защото нямам информация.В твоя случай може и да ти свършат работа,но потърси поне 10.9
    Last edited by mordohy; d.m.y г., 13:35.
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

    Comment


    • #3
      Хм... 12.8 казваш. Е такова нещо тука по магазините няма да го ева.

      Всъщност той стардарта 12.9 а преди него е 10.9 или поне аз за такива знам.
      Last edited by oem; d.m.y г., 13:36.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        Прав си 12.9 е
        Last edited by mordohy; d.m.y г., 16:28. Основание: Виж най-отдолу
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • #5
          Какъв туин спарк е това? Щото на стария петите на разпределителните валове са на шпилки с гайки (нормално за алуминиеви глави). А и там рядко се стяга много.
          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
          Lancia Kappa JTD '98 -

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
            Какъв туин спарк е това? Щото на стария петите на разпределителните валове са на шпилки с гайки (нормално за алуминиеви глави). А и там рядко се стяга много.
            От след 97-ма. Стягат се от 13 до 16 Nm. Специално за 146 1.4 ТС става въпрос. И те май са със ситна резба. И такива не мога да намеря да го еба. На Wurth мисля, че трябва да има, но трябва по поръчка. Няма налични точно такива. А аз искам както си трябва да стане. Със шестостенни глави с вградена шайба, оксидирани с цяла разба и максимално дълги. Понеже на 2 лагера горната част от резбата я няма. И ако не намеря такива болтове ще трябва да стържа специални. И да ги направя на 7 мм.
            Last edited by oem; d.m.y г., 14:32.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #7
              колега недей слага тези болтове.а това,4е са оксидирани незначи нищо,оксидацията е само едно покритие което се прави да не раждяса болта,и с нищо не помага за здравината му.ако можеш си вземи болтове от руски автомобил и си ги струговай на размер.а на преебаните резби се слагат резбови втулки.примерно преебаният отвор е с резба 8мм,разпробива се с свредло 8мм,нарязва му се резба със специален метчик и се навива резбовата втулка.това е наи-просто казано
              Last edited by jivko76; d.m.y г., 21:36.
              ALFA ROMEO-156;1.8;16v;TS;1998g
              FIAT TIPO-DGT 1.4ie

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от jivko76 Покажи съобщение
                колега недей слага тези болтове.а това,4е са оксидирани незначи нищо,оксидацията е само едно покритие което се прави да не раждяса болта,и с нищо не помага за здравината му.ако можеш си вземи болтове от руски автомобил и си ги струговай на размер.а на преебаните резби се слагат резбови втулки.примерно преебаният отвор е с резба 8мм,разпробива се с свредло 8мм,нарязва му се резба със специален метчик и се навива резбовата втулка.това е наи-просто казано
                Втулките ги има стандартни и много удобни в каталога на Вюртц.Голяма простотийка са.Лесни за работа и не дават отклонения,като самоделките
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                  Втулките ги има стандартни и много удобни в каталога на Вюртц.Голяма простотийка са.Лесни за работа и не дават отклонения,като самоделките
                  Аз оксидация знам какво е. Но понеже оригиналните са оксидирани искам да сложа такива за да изглеждат оригинални.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    ...и е доказано, че при всички скрепителни резби, първите 6 витки поемат цялото натоварване. От там нататък, всички останали навивки от резбата остават ненапрегнати.
                    А относно колко по-дълъг болт може да се сложи в сравнение с оригиналния - не вярвам да можеш да сложиш по-дълъг болт, защото в повечето случаи никой не прави резбови отвори по-дълбоки от нужното, а имено - около 1,5 пъти диаметъра на резбата.
                    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
                      ...и е доказано, че при всички скрепителни резби, първите 6 витки поемат цялото натоварване. От там нататък, всички останали навивки от резбата остават ненапрегнати.
                      А относно колко по-дълъг болт може да се сложи в сравнение с оригиналния - не вярвам да можеш да сложиш по-дълъг болт, защото в повечето случаи никой не прави резбови отвори по-дълбоки от нужното, а имено - около 1,5 пъти диаметъра на резбата.
                      Е това беше голяма глупост. Аз мерих, но не си записах тогава. Имаше няколко милипетра на долу още място за по дълъг болт. Даже съм виждал на други мотори слагаи по-дълги болтове и то не с малко, а нещо прилизително от 5 мм до 7 мм по-дълъг (така на око изглежда).

                      Но как да е. Тази неделя ще отварям една 156-ца и ше измеря.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        това воабще не глупост,а е така.питай някой който се занимава с машиностроене,да те светни.а резбовите отвори мойе да са с 5-7мм по дълбоки.а самата резба колко е?ако са нарязвани с комбиниран метчик тези 5-7мм нямат резба.и трябва да ги пренарежиш със скусен метчик.
                        ALFA ROMEO-156;1.8;16v;TS;1998g
                        FIAT TIPO-DGT 1.4ie

                        Comment


                        • #13
                          Тц. Резбата е цяла и е до долу.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
                            ...и е доказано, че при всички скрепителни резби, първите 6 витки поемат цялото натоварване. От там нататък, всички останали навивки от резбата остават ненапрегнати.
                            А относно колко по-дълъг болт може да се сложи в сравнение с оригиналния - не вярвам да можеш да сложиш по-дълъг болт, защото в повечето случаи никой не прави резбови отвори по-дълбоки от нужното, а имено - около 1,5 пъти диаметъра на резбата.
                            Давай , колега ти на там,защото явно е решил да сложи тъпите болтове.Обясни му и какво ще стане,като не му стигне резбата и той си мисли,че затяга.Кажи му и за твърдостта и какво означава това с твоя речник.Иначе е пич,но е за с тия болтове.Въпреки,че като няма друго , какво да прави човека.За това,като не можем да му помогнем - нека не му пречим и да видиме какво ще стане.Между другото какви са точно болтовете?
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
                              ...и е доказано, че при всички скрепителни резби, първите 6 витки поемат цялото натоварване. От там нататък, всички останали навивки от резбата остават ненапрегнати.
                              А относно колко по-дълъг болт може да се сложи в сравнение с оригиналния - не вярвам да можеш да сложиш по-дълъг болт, защото в повечето случаи никой не прави резбови отвори по-дълбоки от нужното, а имено - около 1,5 пъти диаметъра на резбата.
                              Насила можеш да вземеш, ама не можеш да дадеш насила.
                              Alfa Romeo 155 1.7 TS '94

                              Comment

                              Working...
                              X