Известие

Collapse
No announcement yet.

Сериозна питанка към майсторите в този форум!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
    Давай , колега ти на там,защото явно е решил да сложи тъпите болтове.Обясни му и какво ще стане,като не му стигне резбата и той си мисли,че затяга.Кажи му и за твърдостта и какво означава това с твоя речник.Иначе е пич,но е за с тия болтове.Въпреки,че като няма друго , какво да прави човека.За това,като не можем да му помогнем - нека не му пречим и да видиме какво ще стане.Между другото какви са точно болтовете?
    Болтовете са на Wurth. Взех нови на 12.9 - 50 мм дължина. с 5 мм близо по-дълги от оригиналните. Стегнах ги на 14Nm, което е достатъчно за лагерите на валовете и ги залепих с лепило пак на Wurth. Не съм рязал резби на главата. Нищо. Просто ги навих. Трябва да е добре.

    Болтовете на капака на клапаните смених също с по дълги. Много по дълги. И тях лепих. Всичко е сменено по мотора от към консумативи. Надявам се да се отвори пак чак след 50 000 км.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
      ...и да видиме какво ще стане..
      Сеирджия Нямя ли за теб Биг Брадър
      Сори ама не се сдържах
      166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от PEPI-2ALFA Покажи съобщение
        Сеирджия Нямя ли за теб Биг Брадър
        Сори ама не се сдържах
        няма лошо.Изпусни парата.Не се извинявай.Всички знаеме какво става и правиме същите простотии,но се опитвам да ти спестя някои разочарования.Ако сполучиш,ще се радвам,добре,но бях длъжен да ти кажа и капаните дето те очакват.В крайна сметка ти решаваш и никой не може да ти каже какво да правиш.Избора си е твой.А на нас ни е позволено да пи

        шеме всичко и не трябва да мрънкаш.Нали за това си отворил темата.
        съжалявам,но не видях,че не е от ОЕМ,а отПЕПИ-2АЛФА.Отговора е подобем
        Last edited by mordohy; d.m.y г., 01:46. Основание: кьоравост
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • #19
          Абе кво ме метнахте по върбите тука. Сложих много яки болтове а нямаше нужда. Сега може да стане проблем. Шот нали трябва да се разширяват като загрее мотора. Оригиналните болтове на Алфата са с твърдост 8.8

          Да ви слушам и аз компетентните мнения. Даже не знаете сигурно колко мм са.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #20
            ОЕМ, намери си болтове с клас на якост 10.9 и забрави за 8.8. И не се лъжи да струговаш болтове и да им нарязваш резба. При болтовете резбата е валцована. Резба нарязана с метчик има много по-ниска товароносимост.
            И още нещо - това което е споменато по-горе за дължината на резбата спрямо диаметъра не е глупост, а просто нещо което не знаеш. Ако искаш и три пъти по-дълъг болт сложи - якостта на съединението няма да се повиши.

            p.s. 8.8 е клас на якост, а не твърдост. И разлика в разширението и респективно удължението на болт с клас на якост 8.8 и такъв с клас 10.9 няма.
            Last edited by joro_d; d.m.y г., 22:47.
            Alfa 156 1.8 TS
            FIAT Tipo 2.0 i.e. GT

            Comment


            • #21
              Не да се повиши якоста. Просто на долу има още резба. Отварял съм алфа на която имаше съшите болтове 2 на брой които бяха по дълги и бяха 8.8
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
                ...и е доказано, че при всички скрепителни резби, първите 6 витки поемат цялото натоварване. От там нататък, всички останали навивки от резбата остават ненапрегнати.
                А относно колко по-дълъг болт може да се сложи в сравнение с оригиналния - не вярвам да можеш да сложиш по-дълъг болт, защото в повечето случаи никой не прави резбови отвори по-дълбоки от нужното, а имено - около 1,5 пъти диаметъра на резбата.
                И още нещо - първите 3 навивки на резбата носят 70% от цялото натоварване. Също така е доказано, че след 10-та е просто загуба на материал. За това и никога няма да видиш в машина повече от 10 навивки във винтово съединение.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                  Болтовете са на Wurth. Стегнах ги на 14Nm, ............. и ги залепих с лепило пак на Wurth.
                  Дано не ти се налага да ги отвиваш пак. Не знам дали ще можеш да ги отвиеш без да съсипеш резбата.
                  Защото ти самия си казвал че резбите там са гадни
                  Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от joro_d Покажи съобщение
                    ОЕМ, намери си болтове с клас на якост 10.9 и забрави за 8.8. И не се лъжи да струговаш болтове и да им нарязваш резба. При болтовете резбата е валцована. Резба нарязана с метчик има много по-ниска товароносимост.
                    И още нещо - това което е споменато по-горе за дължината на резбата спрямо диаметъра не е глупост, а просто нещо което не знаеш. Ако искаш и три пъти по-дълъг болт сложи - якостта на съединението няма да се повиши.

                    p.s. 8.8 е клас на якост, а не твърдост. И разлика в разширението и респективно удължението на болт с клас на якост 8.8 и такъв с клас 10.9 няма.
                    с метчик се нарязва резба в отвор колега,а на болт се пренарязва или нарязва резба с плашка.а плашка е-"инструмент за ръчно или машинно нарязване, калиброване или валцоване на външни резби".
                    ALFA ROMEO-156;1.8;16v;TS;1998g
                    FIAT TIPO-DGT 1.4ie

                    Comment


                    • #25
                      E*ал съм го. Колата сега върви и е напълно обслужена. Като му дойде времето да се отваря пак може и от нея кола да не става вече. Няма какво да го мисля повече.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                        E*ал съм го. Колата сега върви и е напълно обслужена. Като му дойде времето да се отваря пак може и от нея кола да не става вече. Няма какво да го мисля повече.
                        Колега не с този арогантен тон ако обичате!
                        Тъй като виждам, че в тази тема са ви изнесли синтезирана лекция по машинни елементи мисля, че трябва да благодарите на колегите, а не да си придавате важности. Виждам, че се опитвате да бъдете силно компетентен в много области, но от доста места прозира, че фундамента Ви от знания е доста слаб. Не знам какво е образованието Ви, но според мен сте пропуснали доста уроци. Затова, съвсем добронамерено Ви съветвам да смекчите "уекинко" тона! Мисля, че Ви го бях казал преди време на лично съобщение, но явно не Ви е направило впечатление, затова го правя публично за да хване "дикиш" както казваше баба ми. Въпреки, че се силно се съмнявам! Жалко е защото виждам, че сте мислещ млад човек (рядко срещано явление напоследък), а понякога се държите като...

                        P.S. Спестете, забележките относно "моралистичния" ми постинг защото нямам намерение да продължа дискусията.
                        Have A Nice Day
                        o/_______\o
                        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                        []=о===о=[]

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                          Колега не с този арогантен тон ако обичате!
                          Тъй като виждам, че в тази тема са ви изнесли синтезирана лекция по машинни елементи мисля, че трябва да благодарите на колегите, а не да си придавате важности. Виждам, че се опитвате да бъдете силно компетентен в много области, но от доста места прозира, че фундамента Ви от знания е доста слаб. Не знам какво е образованието Ви, но според мен сте пропуснали доста уроци. Затова, съвсем добронамерено Ви съветвам да смекчите "уекинко" тона! Мисля, че Ви го бях казал преди време на лично съобщение, но явно не Ви е направило впечатление, затова го правя публично за да хване "дикиш" както казваше баба ми. Въпреки, че се силно се съмнявам! Жалко е защото виждам, че сте мислещ млад човек (рядко срещано явление напоследък), а понякога се държите като...

                          P.S. Спестете, забележките относно "моралистичния" ми постинг защото нямам намерение да продължа дискусията.
                          Абе пич. Не съм обидил никого в този форум. Имах питане и никой не ми отговори на въпрос. Теории много се развиха. Колата беше пред мен и аз виждам, че има резба на долу. Намерих по-дълги болтове сложих ги и се завиха идеално. Оригиналните бяха със степен на якост 8.8, а тук ме накараха да сложа по яки. Проблема с болтовете дефакто няма. Има проблем с резбата на главата.

                          Аз благодаря все пак на всички които се изказаха.

                          Целта ми все пак не беше да повишавам якоста на съединението, а просто да има съединение.

                          Отностно образованието ми: средтно техническо (автомобили и кари - ДВГ), висше, техническо - машиностроене и уредостроене (хидравлика и пневматика).
                          Last edited by oem; d.m.y г., 10:37.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Абе пич. Не съм обидил никого в този форум.
                            Току що го направи! И то е защото употребяваш думи значението на които не знаеш! Позволявам си да ти говоря на ТИ, тъй като явно въпреки "образованието" ти ще трябва да те "светна", че човек трябва да се образова и в някой по-ранни години от живота си!
                            И пак добронамерен съвет:
                            Не употребявай думата ПИЧ пред някой турско говорещ човек, защото е доста обидна и може да си вкараш сериозен автогол!
                            Или ако обобщим специално за теб... употребата на думи и термини значението на които всъщност не знаеш е силно рисково! Риска е да се изложиш и да съсипеш авторитета който може да си градил да кажем няколко месеца (или да кажем с над 1000 постинга)!
                            Have A Nice Day
                            o/_______\o
                            (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                            []=о===о=[]

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                              Току що го направи! И то е защото употребяваш думи значението на които не знаеш! Позволявам си да ти говоря на ТИ, тъй като явно въпреки "образованието" ти ще трябва да те "светна", че човек трябва да се образова и в някой по-ранни години от живота си!
                              И пак добронамерен съвет:
                              Не употребявай думата ПИЧ пред някой турско говорещ човек, защото е доста обидна и може да си вкараш сериозен автогол!
                              Или ако обобщим специално за теб... употребата на думи и термини значението на които всъщност не знаеш е силно рисково! Риска е да се изложиш и да съсипеш авторитета който може да си градил да кажем няколко месеца (или да кажем с над 1000 постинга)!
                              Аз не съм длъжен да знам какво означава на турски. За мен значението на "пич" е съвсем от добрата страна на нещата. То и на български много чужди думи означават лоши неща, но незнанието на събеседника ми не трябва да ме обижда. Ти сега се заяждаш нещо, незнайно защо. Тук пишем на български. Не на турски. Ти ако искаш да ти говорят на турски бегом обратно в Турция. Тук сме България и говорим на български. А ти със сигурност знаеш какво е значението на "пич" в България. Така, че ще си позволя тоя път да бъда груб наистина, така както ти се отнасяш към мен. Като не ти харесва как пиша и се правиш на по-умен зашо не си мълчиш а тръгваш да се заяждаш?
                              Last edited by oem; d.m.y г., 13:45.
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                                Току що го направи! И то е защото употребяваш думи значението на които не знаеш! Позволявам си да ти говоря на ТИ, тъй като явно въпреки "образованието" ти ще трябва да те "светна", че човек трябва да се образова и в някой по-ранни години от живота си!
                                И пак добронамерен съвет:
                                Не употребявай думата ПИЧ пред някой турско говорещ човек, защото е доста обидна и може да си вкараш сериозен автогол!
                                Или ако обобщим специално за теб... употребата на думи и термини значението на които всъщност не знаеш е силно рисково! Риска е да се изложиш и да съсипеш авторитета който може да си градил да кажем няколко месеца (или да кажем с над 1000 постинга)!
                                Абе какви са тези отклонения от темата няма ли да се намеси някой. Това е технически раздел не морално-етичен чат на ортодоксални възпитаници на елитни младежки гимназии. Много ми дреме на някой турчин какво ще му стане като му кажа ПИЧ. Аз не бих се обидил от това независимо, че добре знам, какво означава. Давайте за болтовете, защото ми стана интересно.
                                Last edited by Susscrofa; d.m.y г., 16:56.
                                "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
                                К.М.

                                Comment

                                Working...
                                X