Известие

Collapse
No announcement yet.

Относно цифрите на маслото

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Относно цифрите на маслото

    Доколкото се запознах означението на маслото тип всесезенно става с 2 цифри.(примерно 10В40) .Първата цифра е жискозитета на маслото при студен старт,а втората при загрял двигател.Колкото първата цифра е по малка толкова по лесно ще се стартира двигателя при по ниска външна температура.Какъв е смисъла тогава да се слага 10В40 или 15В40,,след като и в двата случая за двигателя ще е все едно кое от двете масла ще използва когато загрее(втората цифра е една и съща-40).Не е ли по добре да се сложи масло с по малка първа цифра?Може да не стане много студено навъън,но нали все пак е по добре да е по рядко в началото за лесно стартиране на мотора-например 0В40 или 5В40.При положение ,че целта е да се мине на по дебело масло не е ли по важна втората цифра,все пак двигателя по подразбиране работи много повече в загряло състояние. Ако минеш от 10В40 на 15В40 това не означава ли само ,че ще имаш по дебело масло само през първите няколко минути докато загрее мотора и после е все едно.Тогава защо да го правиш изобщо?не е ли по добре да минеш на 10В50 вместо 15В40 след като искаш по дебело масло?

  • #2
    Най добре е да спазваш препоръката на производителя на двигателя .Марката е без значение.
    sigpicAlfa 155 2.0 16v

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от wwwolfish Покажи съобщение
      Доколкото се запознах означението на маслото тип всесезенно става с 2 цифри.(примерно 10В40) .Първата цифра е жискозитета на маслото при студен старт,а втората при загрял двигател.Колкото първата цифра е по малка толкова по лесно ще се стартира двигателя при по ниска външна температура.Какъв е смисъла тогава да се слага 10В40 или 15В40,,след като и в двата случая за двигателя ще е все едно кое от двете масла ще използва когато загрее(втората цифра е една и съща-40).Не е ли по добре да се сложи масло с по малка първа цифра?Може да не стане много студено навъън,но нали все пак е по добре да е по рядко в началото за лесно стартиране на мотора-например 0В40 или 5В40.При положение ,че целта е да се мине на по дебело масло не е ли по важна втората цифра,все пак двигателя по подразбиране работи много повече в загряло състояние. Ако минеш от 10В40 на 15В40 това не означава ли само ,че ще имаш по дебело масло само през първите няколко минути докато загрее мотора и после е все едно.Тогава защо да го правиш изобщо?не е ли по добре да минеш на 10В50 вместо 15В40 след като искаш по дебело масло?
      Пропускаш една малка но много важна подробност
      най-голямото износване се получава точно при палене на двигателя. И колкото по бързо го смажеш толкова по добре.
      освен това 10W-40 е полусинтетика а 15В40 не.
      относно "да минеш на 10В50 вместо 15В40 "естествено че е по-добре
      първата цифра която е в комбинация с W, показва течливоста (способноста да се изпомпва от масленато помпа) на маслото при ниски температури
      Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

      Comment


      • #4
        още по добре мини на 10w60 директно тъй като е по добро при върхови натоварвания но и цената е по добра от 10w40
        sigpicAlfa 155 2.0 16v

        Comment

        Working...
        X