Доколкото се запознах означението на маслото тип всесезенно става с 2 цифри.(примерно 10В40) .Първата цифра е жискозитета на маслото при студен старт,а втората при загрял двигател.Колкото първата цифра е по малка толкова по лесно ще се стартира двигателя при по ниска външна температура.Какъв е смисъла тогава да се слага 10В40 или 15В40,,след като и в двата случая за двигателя ще е все едно кое от двете масла ще използва когато загрее(втората цифра е една и съща-40).Не е ли по добре да се сложи масло с по малка първа цифра?Може да не стане много студено навъън,но нали все пак е по добре да е по рядко в началото за лесно стартиране на мотора-например 0В40 или 5В40.При положение ,че целта е да се мине на по дебело масло не е ли по важна втората цифра,все пак двигателя по подразбиране работи много повече в загряло състояние. Ако минеш от 10В40 на 15В40 това не означава ли само ,че ще имаш по дебело масло само през първите няколко минути докато загрее мотора и после е все едно.Тогава защо да го правиш изобщо?не е ли по добре да минеш на 10В50 вместо 15В40 след като искаш по дебело масло?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Относно цифрите на маслото
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от wwwolfish Покажи съобщениеДоколкото се запознах означението на маслото тип всесезенно става с 2 цифри.(примерно 10В40) .Първата цифра е жискозитета на маслото при студен старт,а втората при загрял двигател.Колкото първата цифра е по малка толкова по лесно ще се стартира двигателя при по ниска външна температура.Какъв е смисъла тогава да се слага 10В40 или 15В40,,след като и в двата случая за двигателя ще е все едно кое от двете масла ще използва когато загрее(втората цифра е една и съща-40).Не е ли по добре да се сложи масло с по малка първа цифра?Може да не стане много студено навъън,но нали все пак е по добре да е по рядко в началото за лесно стартиране на мотора-например 0В40 или 5В40.При положение ,че целта е да се мине на по дебело масло не е ли по важна втората цифра,все пак двигателя по подразбиране работи много повече в загряло състояние. Ако минеш от 10В40 на 15В40 това не означава ли само ,че ще имаш по дебело масло само през първите няколко минути докато загрее мотора и после е все едно.Тогава защо да го правиш изобщо?не е ли по добре да минеш на 10В50 вместо 15В40 след като искаш по дебело масло?
най-голямото износване се получава точно при палене на двигателя. И колкото по бързо го смажеш толкова по добре.
освен това 10W-40 е полусинтетика а 15В40 не.
относно "да минеш на 10В50 вместо 15В40 "естествено че е по-добре
първата цифра която е в комбинация с W, показва течливоста (способноста да се изпомпва от масленато помпа) на маслото при ниски температуриAlfa Romeo 156 1.8 T.SPARK
Comment
Comment