Известие

Collapse
No announcement yet.

Развали се турбо на 2.4ЖТД

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Развали се турбо на 2.4ЖТД

    След махане на катализатора на Ланчия Капа 1999 на мой приятел и след няколко изрязвания на колата турбото се развали и отказа напълно колата започна да пуши супер много той каза,че е влязло масло във въздушният филтър.Пуснах подобна тема и във раздел "Купува" пускам я и тук за да попитам дали може да се ремонтира и има ли смисъл да се ремонтира или трябва да купува ново.Благодаря предварително.Съжелявам ако съм нарушил някое правило с пускането на 2 теми.
    Un Amore Grande!
    Alfa Romeo 147t.s. 2002sigpic
    Skoda Favorit 94 с АГУ (ама не инж. )
    http://www.bokota.snimka.bg/album.ph...=6687668&lp=30

  • #2
    Може да се ремонтира, но трябва да го види майстор, за да прецени. МОже и да не става за рециклаж.
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #3
      Не разбирам какво общо имат... махането на катализатора и капута на турбото
      Аз на мойта печка също съм го махнал. Вече година си перкам без него.
      Като гледам и при другите марки няма грижи.

      http://audibg.com/index.php?showtopic=32950

      http://www.bmwpower-bg.net/forums/vi...f14e8a258bda1c

      Ся ако специялно пък ЖТД-та се прецакват така... това е друго.
      Не мисля обаче.
      По скоро му е дошло времето и при това, по-сериозно изрязване е станал инсулта.
      Last edited by Nasko_77; d.m.y г., 22:56.
      ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
      sigpic
      ROVER 200 RF 2.0TDI

      Comment


      • #4
        След махането на катализатора,който беше мнооого задръстен въздуха е започнал да излиза доста по-лесно и тогава турбината е успяла да се развърти на МАХ и или наистина е била за смяна или се е развъртяла прекалено мнооого.Той каза,че след махането на катализатора имало голяма ама много голяма разлика в поведението на колата станала много по-пъргава(ама не за дълго) Та според него причината е в това,че въздуха е дошъл в повече и турбината не е издържала.
        Un Amore Grande!
        Alfa Romeo 147t.s. 2002sigpic
        Skoda Favorit 94 с АГУ (ама не инж. )
        http://www.bokota.snimka.bg/album.ph...=6687668&lp=30

        Comment


        • #5
          Абе той няма как да и дойде в повече ... Според мен е била починала още преди това , и след махането на катализатора се е строшила случайно , или случайно сте я бутнали в гроба . Свалете турбината , и огледайте перката . Витлата изкривени ли са , счупени ли са , здрави ли са .. ? Турбото подлежи на рециклаж , освен ако не е изтрещяло мъжката
          145 1.6 ТС '97 ех.
          145 1.9 JTD '00
          307 CC 2.0 '04

          Comment


          • #6
            Мда.. май точно тоз, толкова много запушен катализатор е ебал мамата на турбинката, доста преди това а не... липсата му.
            ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
            sigpic
            ROVER 200 RF 2.0TDI

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от bokota Покажи съобщение
              След махането на катализатора,който беше мнооого задръстен въздуха е започнал да излиза доста по-лесно ...
              Катализаторът е на пътя на газовете А въздухът (и по-точно неговото налагане) си се регулира от клапан, който пак няма общо с катализатора. А ако турбините се развъртаха прекалено бързо след махане на катализатор в следствие на безпроблемното преминаване на изгорелите газове, то 80% от дизелите в тоя форум щяха да са сменяли турбинка.
              _______
              146 JTD - ex
              Renault Megane II 1.5 dci - ex

              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                Катализаторът е на пътя на газовете А въздухът (и по-точно неговото налагане) си се регулира от клапан, който пак няма общо с катализатора. А ако турбините се развъртаха прекалено бързо след махане на катализатор в следствие на безпроблемното преминаване на изгорелите газове, то 80% от дизелите в тоя форум щяха да са сменяли турбинка.
                Значи най-вероятно просто си му е дошло времето.Ама пък след махането колата е била мнооого бърза .Сега само да попитам яко някой е съживявал турбо горе-долу какви пари или трябва първо да се провери.
                Un Amore Grande!
                Alfa Romeo 147t.s. 2002sigpic
                Skoda Favorit 94 с АГУ (ама не инж. )
                http://www.bokota.snimka.bg/album.ph...=6687668&lp=30

                Comment


                • #9
                  Турбината представлява една ос която в двата края има по една турбина.Когато се свали турбото то трябва да се върти леко на ръка и да няма луфт нито аксиален нито радиален.Почти всички се ремонтират но ремонта може да излезне и до 1000 лева .В град СТамболийски до Пловдив има един майстор който ги ремонтира .Аз лично съм разглобявал турбото на ситроен хм но там проблема беше в сегментите които уплътняват смазването на оста на турбината.Според мен можеш да си го оправиш стига да не е по сериозен проблема като задрала ос или счупени втулки.

                  Comment


                  • #10
                    Турбина по метода 'домашен майстор' не се прави. Най-много да се отвори и да се провери на ръка за луфт на оста, но и това няма да помогне много. Не виждам смисъл ти да гледаш каквото и да било. Има си специализирани сервизи (читавите, от които, не са много като цяло), където турбината се слага на стенд и се проверява. Може видимо да няма никакви следи, но под товар да не може да задържи надува. Затова са тея специалисти. В зависимост от това, колко е заминала, се решава дали да се ремонтира или ще трбва нова, рециклирана и т.н.
                    Варненския турбо-сервиз е един от добрите в България.
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #11
                      Очаква да я свалят днес и да се разбере колко зле е,защото май не е само луфт,защото се чувало много тракане може да се е потрошила некоя лопатка или перка.Дано да може да се рециклира,че днес попитахме в Алфа Ромео Хасково за цената на турбината хората я предалгат "само" за 5000лв. нема грешка 5000лв.
                      Un Amore Grande!
                      Alfa Romeo 147t.s. 2002sigpic
                      Skoda Favorit 94 с АГУ (ама не инж. )
                      http://www.bokota.snimka.bg/album.ph...=6687668&lp=30

                      Comment

                      Working...
                      X