Известие

Collapse
No announcement yet.

Връзка м/у окт.ч. на бензина и компресията

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Връзка м/у окт.ч. на бензина и компресията

    Въпросът ми е следния:
    При условие, че караме доста старички автомобили и компресията на двигателите ни вече не е 10:1 а по-скоро 8:1, какъв ще е ефекта от ползването на бензин с по-голямо октаново число - примерно OMV100?!
    Съмненията ми за това са продиктувани от теорията, че възпламеняването на бензин с по-високо октаново число става при по-високо налягане. При това положение, няма ли да се получи обратния ефект?! А пък и с въпросния бензин OMV100 ми се получи по-висок разход, а очаквах обратното...
    Къде според вас е обърката?!
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

  • #2
    в бензиностанцията
    '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
    '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

    Comment


    • #3
      По принцип зависимостта е между степента на сгъстяване и октановото число на бензина! Вече от степента на сгъстяване може да се изчисли колко трябва да ти е компресията, и обратното. Иначе колкото по-голяма степен на сгъстяване има един двг толкова по-високооктанов трябва да е бензина, с който се кара, за да не се самозапалва преди момента на подаване на искрата.
      Alfa Romeo 75 24V

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Venci
        По принцип зависимостта е между степента на сгъстяване и октановото число на бензина! Вече от степента на сгъстяване може да се изчисли колко трябва да ти е компресията, и обратното. Иначе колкото по-голяма степен на сгъстяване има един двг толкова по-високооктанов трябва да е бензина, с който се кара, за да не се самозапалва преди момента на подаване на искрата.
        Точно заради тези факти ви питам, с тези наши сдухани ДВГ'та има ли смисъл да им сипваме 100?!
        AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
        Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

        Comment


        • #5
          Ами на теб колко ти е компресията? Толкова ли ти е издухан мотора? Ако, чак толкова е паднала по-добре си направи един ремонт на мотора. Мен, ако питаш в конкретния случай просто си сипал кофти бензин. В България нито бензините са с обявеното октаново число, нито ти сипват толкова колкото плащаш. Не дей да задълбаваш толкова. Може да отидеш и на диагностика.
          Alfa Romeo 75 24V

          Comment


          • #6
            Ако си направил засичането при еднакви условия и с по-високо октонов бензин имаш по-голям разход - отговора е в аванса. Например Астрите имат един джъмпер който се сменя, ако решиш да промениш октана на бензина. При твойта алфа всичко е атоматично има един сензор който следи за детонации и той подсказва колко да е аванса.

            Comment


            • #7
              На мен със супер 100 разходът ми пада осезателно, както вече съм споделял. Обаче има и друг момент, споменат от Алф - бензионостанцията! При последното зареждане момчето на колонката (OMV Мусагеница) ме предупреди, че има оплаквания от последната партида Супер 100 и ми препоръча да сипя за момента 95.

              Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
              Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

              Comment


              • #8
                Еееее е и ОМВ ли почнаха със селските номера да ги е..... аз последно сипах на ОМВ100 на тунела на Люлин и ис беше добре
                98` Alfa Romeo 145 1.4i 16V Twin Spark 103 mad italian horses...

                Comment


                • #9
                  Ами поне имаха доблестта да ме предупредят за издънката
                  Не знам дали е заслуга на веригата или неочакван приятелски акт от страна на младежа, но в резултат не съм си развалил мнението за тях...
                  (и тука приключвам с офтопика за бензионостанцията)

                  Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
                  Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от aav
                    Ако си направил засичането при еднакви условия и с по-високо октонов бензин имаш по-голям разход - отговора е в аванса. Например Астрите имат един джъмпер който се сменя, ако решиш да промениш октана на бензина. При твойта алфа всичко е атоматично има един сензор който следи за детонации и той подсказва колко да е аванса.
                    А къде се намира въпросния сензор и как мога да проверя дали функционира правилно?
                    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Z:)m
                      ...
                      по-схеми можеш да видиш точно къде се намира, но по-важно е какво точно прави. По принцип 1,7 са орязани, но все пак погледни какво точно пише в тех.док. Може да е фиксирано 93-95 октана, а може и да не е. Мисля,че по-скоро е първото.

                      Comment


                      • #12
                        Олелеее, тая тема много много сте я объркали . Просто проблема е , че не се усеща разликата между степен на сгъстяване и компресия.
                        AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                        Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от stelt
                          Олелеее, тая тема много много сте я объркали . Просто проблема е , че не се усеща разликата между степен на сгъстяване и компресия.
                          ма колко са се оплели не е истина а колкото до алфите ви слагаите им 95 тои им стига на тез бабки

                          Comment


                          • #14
                            ТС-а няма проблеми с бензина по принцип с читави свещи може да се кара и 92 ... ТС е по нечувствителен от другите двг на октановото число обаче стария ТС 8в... 16 клапановите са малко ташак в това отношение бтв има разлика и бензиностанциите .. аз карам само ЛУК

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от stelt
                              Олелеее, тая тема много много сте я объркали . Просто проблема е , че не се усеща разликата между степен на сгъстяване и компресия.
                              Ами хайде осветлете ни малко де... Нали точно затова поствам това мнение тук, за да потърся мнението на по-информираните "колеги"...
                              Thanks in advance!!!
                              AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                              Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                              Comment

                              Working...
                              X