Известие

Collapse
No announcement yet.

За инерцията

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • За инерцията

    Това нещо от едно известно време ме гложди..
    Значи за мен има 2 вида инерции:
    - на скорост;
    - не на скорост.

    Когато е на скорост, компютъра показва че колата не харчи гориво, но пък спъва инерцията.
    Когато не е на скорост, компютъра показва, че харчи колкото на празен ход.

    Чувал съм разни по-стари шофьори да казват, че коли на изключена скорост, такива като наще пълни с електроника и хидравлики не се били карали, щото изгаснели ли - лоша работа.

    .., обаче аз полудявам ако имам мегдан за дълга инерция и оставя колата на скорост - тя просто спира :>
    ‘96 155 2.0 16v ts 150 bhp sport - чукнато, продъъ се на части

  • #2
    155 имат една функция ако не се лъжа се казваше офсет, дето като и отнемеш газта когато е на скорост спира притока на гориво......аз лично моята я пускам по инерция доста често, особено когато съм кът с горивото
    ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
    ALFA ROMEO 33 1.5 TI

    Comment


    • #3
      Daмм колега така е и мен ме дразни. Значи нашите красавици ако ги караш по инерция и оборотите са над 1500 компа спира подаването на гориво към двигателя. Еньо и Търтея така ми го обясниха. Така че като си на скорост по инерция разхода е нулев ама и скоростта доста трудно може да стигне над 100 . Т.е голям наклон трябва.
      Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
      ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

      Comment


      • #4
        абе колко харчи на празен ход бре.. кат запалка. иначе тва борд компютъра лъже колкото си иска...
        пс функцията май се казва SOFF - от shut off
        '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
        '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Kostadin
          155 имат една функция ако не се лъжа се казваше офсет, дето като и отнемеш газта когато е на скорост спира притока на гориво......аз лично моята я пускам по инерция доста често, особено когато съм кът с горивото
          Това го имат не само 155-ците а абсолютно всички инжекциони и някои по-модерни карбуратори
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #6
            Re: За инерцията

            Чувал съм разни по-стари шофьори да казват, че коли на изключена скорост, такива като наще пълни с електроника и хидравлики не се били карали, щото изгаснели ли - лоша работа.

            И аз я пускам с изключена скорост на големи и то прави / без завои/ наклони , но винаги имам 1 наум , ако загасне става лошо волана блокирва и не можеш да завиваш . Винаги съм готов да скоча на спирачките и да натисна съединителя за да включа на 4 или 5 та с леко и внимателно отпускане на съединителя после за да запали на скорост.
            Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
            Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

            Comment


            • #7
              на пета ако се пуска, тя доволно си върви колата, кво мислите
              155 1.7 TS

              Comment


              • #8
                Re: За инерцията

                Първоначално публикувано от kris11
                Чувал съм разни по-стари шофьори да казват, че коли на изключена скорост, такива като наще пълни с електроника и хидравлики не се били карали, щото изгаснели ли - лоша работа.

                И аз я пускам с изключена скорост на големи и то прави / без завои/ наклони , но винаги имам 1 наум , ако загасне става лошо волана блокирва и не можеш да завиваш . Винаги съм готов да скоча на спирачките и да натисна съединителя за да включа на 4 или 5 та с леко и внимателно отпускане на съединителя после за да запали на скорост.
                Аз не съм убеден, че воланът блокира. С предишната ми кола ми се е случвало няколко пъти да изгасне при над 100 км/ч (имах проблеми с комутатора), но волана си се въртеше нормално и съм спирал без никакъв проблем. Друг е въпроса, че беше ситроен и там сервото на волана е вързано към хидравличното окачване. Алфата слава богу не ми е гаснала
                Alfa Romeo 156, 2.4 JTD, 99

                Comment


                • #9
                  Абе и при мен на Орела като е загасен нямаше проблем караш и си ОК
                  само внимаваш със спирачките, ама на Алфето като не работи двигателя не мож да завартиш волана на тая пущина
                  1995 Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - ex
                  2000 Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136cv - ex
                  1995 Alfa Romeo 164 Q4 3.0 V6 24V 232cv

                  Comment


                  • #10
                    когато една кола се движи по инерция(със работещ двигател) нема как да се заключи волана, дори и двигателят да изгасне помислете защо
                    ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
                    ALFA ROMEO 33 1.5 TI

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Kostadin
                      когато една кола се движи по инерция(със работещ двигател) нема как да се заключи волана, дори и двигателят да изгасне помислете защо
                      aaa може бе - жена ти в мензис пък ти не спираш и оп ключовете през прозореца
                      '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
                      '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от LuckyMan
                        на Алфето като не работи двигателя не мож да завартиш волана на тая пущина
                        и защо не
                        може да е по-трудно понеже хидравликата неработи, но волана си се върти без никакви грижи......страшното става когато ключа не е на мястото си(в цапката)
                        ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
                        ALFA ROMEO 33 1.5 TI

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Kostadin
                          Първоначално публикувано от LuckyMan
                          на Алфето като не работи двигателя не мож да завартиш волана на тая пущина
                          и защо не
                          може да е по-трудно понеже хидравликата неработи, но волана си се върти без никакви грижи......страшното става когато ключа не е на мястото си(в цапката)
                          Е да де може ама много трудно в сравнение с колите без хидравлика
                          1995 Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - ex
                          2000 Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136cv - ex
                          1995 Alfa Romeo 164 Q4 3.0 V6 24V 232cv

                          Comment


                          • #14
                            Е понеже много приказки изприказвахте, пък аз съм привърженик на емпиричния метод, днес си проведох следния тест:
                            1. Избрах си празен , широк път.
                            2. Умишлено загасих двигателя при 50, 80 и 100 км.
                            3.Изпробвах спирачките.
                            4. Изпробвах управлението.
                            5. Ключа не е ваден от от гнездото /още ми се живее/

                            Изводи:
                            1. Колата всеки път спираше почти нормално /разбира се спирачния път беше малко по-дълъг от нормално - 20-30%/
                            2. Управлението при 50 км. беше малко по-тежко от нормално, но не толкова че да изтървеш колата от контрол.
                            3. При 80 и 100 км. колата се управляваше така както и със сервото.
                            4. Малко по-трудно /за жена/ ще е ако при тази ситуация се опиташ да заобиколиш препятствие на пътя и едновременно натиснеш, спирачката, но всеки що годе нормално здрав мъж / не става въпрос за мен, аз съм 182см. 90 кг. / ще се справи безпоблемно със ситуацията.
                            Не се притеснявайте от загасването на ДВГ - не е страшно! Доказано.
                            Mitsubishi Outlander
                            Mitsubishi Space Star
                            Daihatsu Terios

                            Comment


                            • #15
                              А защо си мислите , че колите ви на празен ход харчат по-малко ???
                              AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                              Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X