Известие

Collapse
No announcement yet.

тестване на ABS

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • тестване на ABS

    Колеги, може ли някой да ми каже как да проверя работата на ABS-а?! Или ако не това, поне ми обяснете как точно трябва да спира автомобила. Питам, защото вече на няколко пъти ми се наложи да спирам екстремно и ми се струва, че нещо системата не си върши добре работата... Верно, няма преплъзване на гумите, но усещам как колата спира много бързо до момента в който се включи АBS-а - тогавя сякаш се пързалям с кънки на лед (почва да спира по-бавно)...
    Моля, дайте и вашето мнение...
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

  • #2
    Re: тестване на ABS

    Първоначално публикувано от Z:)m
    ... Верно, няма преплъзване на гумите, но усещам как колата спира много бързо до момента в който се включи АBS-а - тогавя сякаш се пързалям с кънки на лед (почва да спира по-бавно)...
    ...
    Ми така е
    Идеята на "а бе се"-то е да работи от момента в който ако го нямаш гумите започват да се търкат по настилката. Ако ти се е случвало да стане така, когато караш кола без АБС в момента на блокирането на гумите колата пак почва да спира по-бавно и съответно има по-дълъг спирачен път. Разликата обаче е, че като имаш АБС и когато се включи можеш на всичкото отгоре и да завиваш и да направляваш колата . Ако гумите се тътрят по земята забрави да завиеш- тя се движи по посока на инерционните сили.
    Най-късият спирачен път се постига тогава, когато натискаш оптимално педала на спирачката до момента на сработване на АБС (или до търкане на гуми,ако нямаш АБС).
    Те тва е случката.

    Comment


    • #3
      Та извода е:
      Намираш удобно място, засилваш се скромно и педала на спирачката го натискаш колкото може. После ако се съмняваш дали е зацепил АБС-а си виж дали имаш следи от гумите по асфалта. Освен това самия педал се усеща как прищраква, като освобождава гумите.
      Alfa Romeo 156 2.0 T. Spark
      2003 Honda CBR 954 RR

      Comment


      • #4
        Така, както ми го обяснявате ми звучи като - "всичко е ОК".
        Е, при това положение остава само да Й се доверявам малко повечко на моята белисима
        Благодаря за отговорите!
        AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
        Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

        Comment


        • #5
          усещането като се активира АБС е като ритане от спирачния педал...
          но колата пази пълна управляемост, аз съм го изпитвал няколко пъти тоя номер , и ме е вадил от големи неприятности ....

          пресен пример е оня дето се бях паркирал в канавката.... ако нямах АБС щях да съм инициатор на верижна катастрофа.....
          '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
          '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
          '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

          Comment


          • #6
            ако нямах АБС щях да съм инициатор на верижна катастрофа.....
            Ае глупости сега......това, че не си предизвикал верижна катастрофа и си се паркирал там е в резултат на сериозни рацерски умения......

            П.С. Не бъди скромен
            98` Alfa Romeo 145 1.4i 16V Twin Spark 103 mad italian horses...

            Comment


            • #7
              Re: тестване на ABS

              [quote=нидобърски]
              Първоначално публикувано от "Z:)m":3ey8mzgq
              ... Верно, няма преплъзване на гумите, но усещам как колата спира много бързо до момента в който се включи АBS-а - тогавя сякаш се пързалям с кънки на лед (почва да спира по-бавно)...
              ...
              Ми така е
              Идеята на "а бе се"-то е да работи от момента в който ако го нямаш гумите започват да се търкат по настилката. Ако ти се е случвало да стане така, когато караш кола без АБС в момента на блокирането на гумите колата пак почва да спира по-бавно и съответно има по-дълъг спирачен път. Разликата обаче е, че като имаш АБС и когато се включи можеш на всичкото отгоре и да завиваш и да направляваш колата . Ако гумите се тътрят по земята забрави да завиеш- тя се движи по посока на инерционните сили.
              Най-късият спирачен път се постига тогава, когато натискаш оптимално педала на спирачката до момента на сработване на АБС (или до търкане на гуми,ако нямаш АБС).
              Те тва е случката.[/quote:3ey8mzgq]
              Братле, не си наясно с ABS системата. Голяма част от написаното са глупости. Извинявай, ама .... като не разбираш, не пиши
              Alfa 33S16V Permanent 4

              Comment


              • #8
                Значи моя горчив опит показа че АБС-а от удар не спасява, за да си сигурен ти трябват хубави гуми , с мойте Ласси АБС сработи много рано и от 100 в час свалих някъде докъм 50-60 и хоп 2 коли събрани пред мен. А идеята на АБС-а е спирачките да продължават да действат но с намалено усилие , което не им дава да блокират, още преди да са блокирали, затова ти се струва че си като на кънки, но пък държиш правата посока.

                Comment


                • #9
                  Братле, не си наясно с ABS системата. Голяма част от написаното са глупости. Извинявай, ама .... като не разбираш, не пиши
                  А пък ти като разбираш мислиш ли че някой го интересува какво пишеш

                  Comment


                  • #10
                    Проверката на АБС системата се извършва на стенд...и се гледа работата на всеки спирачен апарат....има коли на които АБС е "само" на предните две колела

                    В БГ не знам къде имат такив стенд...по нормалните държави такива стендове се там където се прави годишния технически преглед.
                    sigpic
                    Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
                    " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
                    "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

                    Comment


                    • #11
                      здр

                      здравеите някои може ли да ми каже на какво се дължи постоянното светене на лампата за АБС на таблото
                      http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
                      www.ico83.snimka.bg/[/url]

                      Comment


                      • #12
                        Re: здр

                        Първоначално публикувано от ico83
                        здравеите някои може ли да ми каже на какво се дължи постоянното светене на лампата за АБС на таблото
                        На проблем в АБС-системата Иначе може да е някой датчик по колелата, както и самата АБС-централа. Последното струвало бая лев, съм чувал. Една диагностика би трябвало да покаже къде е проблемът
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #13
                          Re: здр

                          ок ще я закарам да я видят защото ме дразни тая лампа а има и едно друго нещо като дам на контакт ми светжа и лампата за коланите но като запаля тя вече е огаснала а колана не е сложен
                          http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net
                          www.ico83.snimka.bg/[/url]

                          Comment


                          • #14
                            Лампата на АБС може да ти свети от прекъснат или оголен кабел на някой датчик/огледай ги/,а за лампата на колана така е нормално.
                            2011 Giulietta MA-ex
                            1995 155 1.8 TS 8V
                            2005 GT JTD-ex,1998 156 1.8 TS-ex,1993 155 2.5V6-ex

                            Comment


                            • #15
                              Здравейте! И при мен лампата свети (АВС не работи) , но по някога за кратко изгасва и веднага се усеща по педала на спирачките. На задно дясно колело ми е спукан датчика , но като ми я закачаха на компютър даваше грешка в предно ляво колело. При замерване с мултицет на предните датчици , показваха че са здрави. Казаха ми да си купя заден датчик , но аз не съм убеден че е повреден , защото понякога АВС заработва. Някой може ли да каже къде са куплунзите на задните датчици? С регулиране на разстоянието между датчиците и гребените възможно ли е да заработи АВС-а? Благодаря предварително!
                              Alfa 164 2.0TS Super -ex. Alfa 145 1,6 Boxer- ex.Alfa 155 2.5 V6 - ex.Alfa 156 2.5 V6 24V - ex.
                              Alfa 164 2.0 TS Super - ex.
                              Alfa 166 2.4 JTD 2003г.

                              Comment

                              Working...
                              X