Известие

Collapse
No announcement yet.

Кой управлява пускането на вентилатора за охлаждане на водния радиатор.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Кой управлява пускането на вентилатора за охлаждане на водния радиатор.

    Въпроса ми е следния кой управлява пускането на вентилатора за охлаждане на радиатора. Предполагам че го пуска ЕКУ-то като взима стойността отчетена от датчика на термостата, но ми се иска да не е така или сигнала е от другаде. Искам да мога да включвам когато пожелая съпротивления 2К ома и Еку-то да мисля че двигателя е суден и да подава по богата смес, за повече Повер. Но ме притеснява това че ако се върже такова съпротивление и се включи ако температурата на двигателя стане висока няма кой да включи вентилатора за да охлади радиатора, ако се включва от еку-то.
    156 1,8 ТS 99
    Nissan Murano 2005

  • #2
    Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
    Предполагам че го пуска ЕКУ-то като взима стойността отчетена от датчика на термостата, но ми се иска да не е така . .
    За съжаление е така. Щом можеш да го включваш и изключваш /предполагам, че няма да караш постоянно така/ няма да е проблем и да си следиш температурата. Като почне да отива към 100гр го изкл. и така. Зимата според мен изобщо няма да има проблем с температурата. Обаче сега ми идва друго наум - двг си има обратна връзка - ламбда?! Богата смес - корекция.

    пп чипосваш а? по-тънкия начин.
    Last edited by code; d.m.y г., 20:43.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      То по този път съм минал вече но искам още. Обратна връзка има но като е студена колата сякаш върви повече отколкото като загрее ако Екуто казва че двигателя е студен сместа си става по богата и ламбдата не я намаля защото уж двигателя е студен. А за гледането на температурата е ясно но датчика в купето не е от няй верните примерно двигателя е на 90 градуса а на датчика отчита малко след 80 няколко алфи съм закачал до сега и на всички е така. За съжаление ще трябва да съм наблюдателен и то доста проблема е че по някога при разни гонки може и да се заплесне човек и за едната глупост да се свари чайника.
      156 1,8 ТS 99
      Nissan Murano 2005

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
        То по този път съм минал вече но искам още. Обратна връзка има но като е студена колата сякаш върви повече отколкото като загрее ако Екуто казва че двигателя е студен сместа си става по богата и ламбдата не я намаля защото уж двигателя е студен. А за гледането на температурата е ясно но датчика в купето не е от няй верните примерно двигателя е на 90 градуса а на датчика отчита малко след 80 няколко алфи съм закачал до сега и на всички е така. За съжаление ще трябва да съм наблюдателен и то доста проблема е че по някога при разни гонки може и да се заплесне човек и за едната глупост да се свари чайника.
        Прав си, направих го по-умен отколкото е иначе за температурата като си знаеш къде стои стрелката по принцип прави впечатление като почне да катери. Може и да си вържеш копчето за съпротивлението успоредно със 1-ва степен на вентилатора.
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #5
          пускането на перката при 155 е от датчика на радиатора водния. На 156 няма ли такъв датчик? Отделно датчика на термостата е за компа да смени режима на двигателя след като мине определена температура и отива към нормален темп. диапазон на работа!


          Даването на газ, води до пристрастяване!
          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
          Volvo V50 2.0D by RuBig

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
            Прав си, направих го по-умен отколкото е иначе за температурата като си знаеш къде стои стрелката по принцип прави впечатление като почне да катери. Може и да си вържеш копчето за съпротивлението успоредно със 1-ва степен на вентилатора.
            Ами ако се пусне вентилатора може и да се изгуби смисъла от обогатяването на сместа защото все пак е консуматор на ток т.е. двигателя ще се натовари.

            пускането на перката при 155 е от датчика на радиатора водния. На 156 няма ли такъв датчик?
            Аз да ти кажа не знам как е и затова питам дали няма датчик щот не съм виждал но не съм и търсил.
            156 1,8 ТS 99
            Nissan Murano 2005

            Comment


            • #7
              На моята са ми пускали вентилатора от закачен лаптоп, което идва да покаже ..? На 156 предполагам е същото.
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                Въпроса ми е следния кой управлява пускането на вентилатора за охлаждане на радиатора?
                Ей тези двамата с червено - РЕЛЕ и РЕЗИСТОР
                Attached Files
                156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                  На моята са ми пускали вентилатора от закачен лаптоп, което идва да покаже ..? На 156 предполагам е същото.
                  И аз си го пускам през алфадиага, само се чудя този ресистор за какво е релето ясно
                  156 1,8 ТS 99
                  Nissan Murano 2005

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
                    Ей тези двамата с червено - РЕЛЕ и РЕЗИСТОР
                    Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                    И аз си го пускам през алфадиага, само се чудя този ресистор за какво е релето ясно
                    Резисторът променя съпротивлението си според температурата на радиатора и от него зависи дали перката на радиатора ще завърти или не. Според температурата/съпротивлението се вкл I степен.
                    Last edited by Pepo; d.m.y г., 10:07. Основание: Корекция
                    156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                    Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                    Comment


                    • #11
                      перката се пуска от компа и демек взима инфо от датчика на темостата
                      Ако искаш да си пускаш перката принудително може да го правиш от релетата пред акумолатора обаче запаметява грешка в ЕКУ-то
                      А резистора е за първа степен и релетата са две
                      Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
                        Резисторът променя съпротивлението си според температурата на радиатора и от него зависи дали перката на радиатора ще завърти или не. Според температурата/съпротивлението се вкл I и II степен.
                        Колегата е с Motronic 1.5.5 и там не е така както си го описал
                        Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                          И аз си го пускам през алфадиага, само се чудя този ресистор за какво е релето ясно
                          Пак ми се струва че се занимавате с безмислици,кви са тия тунинги бресложете си по един чип,проходна генерация,филтърче и тва е,повече тунинг на атмосферка само с валове,ма там е скъпичко
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                            Пак ми се струва че се занимавате с безмислици,кви са тия тунинги бресложете си по един чип,проходна генерация,филтърче и тва е,повече тунинг на атмосферка само с валове,ма там е скъпичко
                            е това са нещата... тия кокошкарси работи и аз съм ги пробвал - кой знае какъв ефект няма, даже дебитомерите си отварям, но само реално влошаваш работния режим на мотора... не си струва играта! Мурджев го е казал горе!


                            Даването на газ, води до пристрастяване!
                            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                            Volvo V50 2.0D by RuBig

                            Comment


                            • #15
                              Еми ми остават валовете значи и не са скъпи много искат ми 200 паунда без доставката и монтажа а паунда е 2лв доставката около 100-150лв и монтажа с чипа към 700лв. Но ме притеснява това че колата отново ще умре в ниските обороти което ме разубешдава малко, а по принцип валовете които съм харесал са с най лекичките и има дават работен диапазаон от 1500-6500.
                              А съпротивлението мисля да го включвам когато реша да го направя да се включва с бутон от купето ,а за ефекта ще стане ясно като се сложи пробва и засече с някоя друга кола, ще я видя на алфадиага какви стойности дава с какъв аванс работи дебитомера отчита ли си килограмите и разни такива работи.
                              Очаквам мнения на колеги които са пробвали въпросното нещо
                              Last edited by Novachev; d.m.y г., 14:10.
                              156 1,8 ТS 99
                              Nissan Murano 2005

                              Comment

                              Working...
                              X