Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос: AFM to MAF - някой правил ли е конверсия?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос: AFM to MAF - някой правил ли е конверсия?

    Има ли начин дебитомер-а с клапа да бъде заменен с такъв с нажежаем проводник?
    Идеята е че този с клапата е не малка спирачка на входния поток въздух, а с MAF сензор нещата са малко по-различни и като поток и като данни които отиват към мотроника!
    Ясно е че само с презакачане на провдници няма да стане.
    Другото е че дебитомер-а с клапа кара доста повече км от другия вид, но това няма да е водещо при избора .


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

  • #2
    може да сложиш и MAP с MAF емулатор.
    точка

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
      може да сложиш и MAP с MAF емулатор.
      какво точно ще ми мери тоя МАП на атмосферна кола....


      Даването на газ, води до пристрастяване!
      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
      Volvo V50 2.0D by RuBig

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
        какво точно ще ми мери тоя МАП на атмосферна кола....
        Абсолютното налягане след дроселовата клапа.
        Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от JJJ Покажи съобщение
          Абсолютното налягане след дроселовата клапа.
          някой с опит по темата? хванах идеята, но нямам си и представа как изглежда тоя датчик с емулация на МАФ и подробности за него?!


          Даването на газ, води до пристрастяване!
          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
          Volvo V50 2.0D by RuBig

          Comment


          • #6
            значи на еку-то му трябва да знае масата на постъпващия въздух.
            първия сензор-този с пружината принципно трябва да мери обема на въздуха, температурата му и атмосферното налягане за да изчисли масата
            маф сензора мери въздушния поток който охлажда проводник в сензора.това охлаждане е правопропорционално на масата на постъпващия въздух и за да го сметне еку-то му трябва само още температурата на въздуха
            мап сензора мери вакума в колектора. за да изчисли еку-то масата на въздуха, му трябват още оборотите на двигателя и температурата на въздуха.

            на теория маф-а трябва да е най-точен но ......
            точка

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
              значи на еку-то му трябва да знае масата на постъпващия въздух.
              първия сензор-този с пружината принципно трябва да мери обема на въздуха, температурата му и атмосферното налягане за да изчисли масата
              маф сензора мери въздушния поток който охлажда проводник в сензора.това охлаждане е правопропорционално на масата на постъпващия въздух и за да го сметне еку-то му трябва само още температурата на въздуха
              мап сензора мери вакума в колектора. за да изчисли еку-то масата на въздуха, му трябват още оборотите на двигателя и температурата на въздуха.

              на теория маф-а трябва да е най-точен но ......
              ...с една дума - трябва да се смени управляващата електроника на мотора?
              AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
              Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

              Comment


              • #8
                Такава конверсия не съм чувал нито виждал, но признавам че ми е идвала на ум стотици пъти. Имаше тема, в която един колега беше правил борд компютър с моментен разход и т.н. Такъв човек може би би могъл да се справи с такава конверсия. ОБАЧЕ аз лично съм фен на МАП сензора. Фиата ми е с такъв и бях забравил , защото няма нито чистене, нито колебаене в оборотите - нищо. Просто си седи там отзад захванат към коша, един шлаух отива към смукателния колектор иии толкова. Просто забравяш за него.
                Alfa Romeo 75 24V

                Comment


                • #9
                  и аз съм фен на МАП-а.
                  или с нова електроника или с някакъв емулатор. ако се притеснявате, че механичния дебитомер възпрепятства въздушния поток, не е съвсем така. когато двигателя дърпа много въздух, на практика тая клапа е отворена и не пречи на въздушния поток.
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Venci Покажи съобщение
                    Такава конверсия не съм чувал нито виждал, но признавам че ми е идвала на ум стотици пъти. Имаше тема, в която един колега беше правил борд компютър с моментен разход и т.н. Такъв човек може би би могъл да се справи с такава конверсия. ОБАЧЕ аз лично съм фен на МАП сензора. Фиата ми е с такъв и бях забравил , защото няма нито чистене, нито колебаене в оборотите - нищо. Просто си седи там отзад захванат към коша, един шлаух отива към смукателния колектор иии толкова. Просто забравяш за него.
                    Такава конверсия гледах из нета, основно на Е30 на бмв-та са ги правили! Обаче електрониката което преобразува нещата от единия тип датчик към другия я продават от 600-900 долара .
                    Това МАП нали няма печатна грешка - за налягане ли е? Я разкажи какъв е този датчик и какво мери?

                    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                    и аз съм фен на МАП-а.
                    или с нова електроника или с някакъв емулатор. ако се притеснявате, че механичния дебитомер възпрепятства въздушния поток, не е съвсем така. когато двигателя дърпа много въздух, на практика тая клапа е отворена и не пречи на въздушния поток.
                    Не то е ясно че е тогворена, но самия профил е малък като цяло... затова е цялата работа всъщност. А те така като са го посввили са вдигнали скоростта на потока и по-бързата реакция на промяната на дебита.
                    Last edited by Furious 155; d.m.y г., 13:43.


                    Даването на газ, води до пристрастяване!
                    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                    Volvo V50 2.0D by RuBig

                    Comment


                    • #11
                      По-старите дебили (дебитомери) като цяло имат малък отвор през който минава въздуха. Чел съм за конверсии от алфов бош дебил към друг бош дебил който бил за БМВ, но с по голям отвор. Хората казват, че дори звука се променя, нооо ползват Мегаскуирт.
                      Alfa Romeo 75 24V

                      Comment


                      • #12
                        Ето нещо за МАП сензора, на който му се чете на английски.

                        http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor

                        За другите МАП означава manifold absolute pressure sensor, т.е. датчик за абсолютното налягане в смукателния колектор. По-горе вече споменахме, че за да работи ЕКУ-то с МАП му трябват и температура на въздуха и обороти на двигателя.
                        Alfa Romeo 75 24V

                        Comment

                        Working...
                        X