Известие

Collapse
No announcement yet.

За и против чип тунинга

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • За и против чип тунинга

    Доста постове има по въпроса във форума.Повечето са от сорта: "Колата хвръкна,лети и всичко е на 6."Определено и мен ме блазни идеята да си чипосам алфичката,но от опит знам,че няма безплатен обяд.Понеже не съм специалист в тази област,бих искал колегите,които са в час,да изкажат мнение за отрицателните ефекти от чип тунинга(за ползите доста се изписа).
    Alfa Romeo 156 1.8 TS '2003
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm '2008

  • #2
    Първоначално публикувано от KLM Покажи съобщение
    Доста постове има по въпроса във форума.Повечето са от сорта: "Колата хвръкна,лети и всичко е на 6."Определено и мен ме блазни идеята да си чипосам алфичката,но от опит знам,че няма безплатен обяд.Понеже не съм специалист в тази област,бих искал колегите,които са в час,да изкажат мнение за отрицателните ефекти от чип тунинга(за ползите доста се изписа).
    Ти колко мислиш да я караш тая кола? Тя сега на 10 години. Още 10 ли ще я търкаляш? Тя без ламарини ще остане, но от чипа за това време няма да се счупи. Тъй, че прави си кефа. Колата е или да ти върши работа или да ти прави кефа. Ти си избираш за какво да я ползваш.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
      Ти колко мислиш да я караш тая кола? Тя сега на 10 години. Още 10 ли ще я търкаляш? Тя без ламарини ще остане, но от чипа за това време няма да се счупи. Тъй, че прави си кефа. Колата е или да ти върши работа или да ти прави кефа. Ти си избираш за какво да я ползваш.
      Ами,първо ако четеш внимателно ще разбереш,че колата ми не е на 10 години.А колкото за карането...за мен не е важно колко ще я карам,а дали ще я карам безпроблемно.Не искам да влизам в спорове,но мисля,че се изказа неподготвен.
      Alfa Romeo 156 1.8 TS '2003
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm '2008

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от KLM Покажи съобщение
        Ами,първо ако четеш внимателно ще разбереш,че колата ми не е на 10 години.А колкото за карането...за мен не е важно колко ще я карам,а дали ще я карам безпроблемно.Не искам да влизам в спорове,но мисля,че се изказа неподготвен.
        Ако си се поинтересувал, въобще нямаше да я пускаш тая тема. Ако знаеш къде и кой да ти сложи чип-а, няма да имаш грижи- напротив! А специално за Т.С. силно се препоръчва да се сложи чип за да се пази двигателя, не само да го форсираш и подобриш характеристиките!
        145 QV ex.
        146 Boxer TOTAL ex.
        147 T.S. Sele top

        Lancia Dedra 2000 16

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от zdravio Покажи съобщение
          Ако си се поинтересувал, въобще нямаше да я пускаш тая тема. Ако знаеш къде и кой да ти сложи чип-а, няма да имаш грижи- напротив! А специално за Т.С. силно се препоръчва да се сложи чип за да се пази двигателя, не само да го форсираш и подобриш характеристиките!
          Силно се съмнявам,че чип се слага за да се пази двигателя.
          Alfa Romeo 156 1.8 TS '2003
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDm '2008

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от KLM Покажи съобщение
            Ами,първо ако четеш внимателно ще разбереш,че колата ми не е на 10 години.А колкото за карането...за мен не е важно колко ще я карам,а дали ще я карам безпроблемно.Не искам да влизам в спорове,но мисля,че се изказа неподготвен.
            Ти защо питаш? Искаш отговори нали? Дадох ли ти отговор? Какво се кикериш? Аз съм доволен от чипа. Теб като те е страх не си слагай.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #7
              Няма какво да се съмняваш, баш така си е !
              BUSHON RACING SERVICE

              Comment


              • #8
                чип тунинг се прави при лизенцирани български компании, аман от български майстори.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от KLM Покажи съобщение
                  Силно се съмнявам,че чип се слага за да се пази двигателя.
                  специално за ТС е така ако искаш да си караш колата бързо без да имаш проблеми попрочети малко има изписано много по тая тема- не си първия който се съмнава
                  Alfa Romeo 147 "Selespeed"
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Важното при чип тунинга е този който ти го прави да може да ти каже какво е променил по софтуера, как и с колко. Кое какво е било и как е станало.

                    Е на тези въпроси никой няма да ти отговори дефакто защото всъщност всеки казва "Аз го пиша софтуера бе", а то съвсем не е така. Не ти ли отговорят на тези въпроси да знаеш, че нищо хубаво няма да ти доведе чипа.

                    Щом не ти отговорят на въпросите си тръгваш.

                    По принцип при тунерите които знаят какво правят има специален софтуер който разчита горивните карти и показва точно кое какво е. А не само хексове които никои не може да разчете и да каже кое какво значи.

                    Тунер който няма такъв софтуер пипа всичко на сляпо като вдига всичко някакви проценти и само тест с колата на дъно може да покаже имали ефект или няма. И самия той не знае какво е променил.

                    Сотуера който се позлва за тези неща е изключително скъп и едва ли и 90% от тунерите в българия разполагат с такъв. Само такива хора могат да кажат точно какво са променили. За това е много важно да им се зададат въпросите по-горе. Щом не ти отговорят никакво плащане и по искаш по възможност ако могат да ти върнат оригиналния софтуер! и си тръгваш.

                    Аз така бих направил. Не получа ли отговор на въпросите си никакви пари!

                    Повечето тунери в страната препродават готови чипове/файлове на други фирми по номера на ЕКУ-то. В интернет се продават цели колекции от файлове. Например 30 000 файла за 50$. Тези файлове са направени да чупят колите на хората. За да може човека със счупената вече кола да разбере, че чипа се плаща. И трябва да се прави от компететни хора.

                    За това много е важно!!! Да се знае кой прави чипа, как го прави и да се обоснове с точни цифри за промените и защо ги е правил.

                    Лично аз до сега съм сменил 6 файла. Вземал съм ги от 4 различни тунери. И никой от тях не ми отговори на тези въпроси! Всеки казва "Абе тестван е чипа, не се притеснивай. Слагали сме го на много коли и няма ядове." И клиента доволен вече в заблуда, че ма качествен чип и в един момент се запознава с реалноста: претоварен съединител, скорости, счупена турбина, прегряване на мотора, счупени бутала и прочее.

                    Ето пример на горивна карта. Това което виждате дали някой ще ви го разчете какво означава?
                    Attached Files
                    Last edited by oem; d.m.y г., 18:24.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #11
                      oem...10х за последния пост.Това имах предвид като пуснах темата,а не ежене и перчене кой го вади по-голям.
                      Alfa Romeo 156 1.8 TS '2003
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm '2008

                      Comment


                      • #12
                        Мегата е по добро, решение според мен, но излиза малко дебело.....
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                          Мегата е по добро, решение според мен, но излиза малко дебело.....
                          мегата е точно като линукса при компютрите... понякога е единственият избор, но тогава промените по желязото на колата са толкова много че оригиналната електроника няма как да си върши работата. Иначе си ползваш windows настроен за твоята кола и си 6. За мегаскуирт има колкото хубаво, толкова и лошо написано! Всичко опира до това колко и кое ще променяш!


                          Даването на газ, води до пристрастяване!
                          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                          Volvo V50 2.0D by RuBig

                          Comment


                          • #14
                            от добрия чип ползата е -удоволствието от карането. От кофтия чип ползата е -Учим се от грешките си.
                            145 1,9 JTD [6:06:37 AM] emigranta_de каза: a JTD varvat mnogo . Печка POWER

                            Comment


                            • #15
                              Добре аз пак да попитам един въпрос на който не съм получил еднозначен отговор...На кола с ГИ чип тунинга върши ли някаква полезна работа, когато колата се кара на газ или си работи само когато е превключена на Бенз..???
                              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                              FIAT Coupe 16VT
                              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                              Comment

                              Working...
                              X