Известие

Collapse
No announcement yet.

Няколко въпроса относно поставяне на ксенон…

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Няколко въпроса относно поставяне на ксенон…

    Пускам темата и в този форум, защото виждам, че има няколко човека доста навътре в електротехниката. Реших да си слагам ксенонови светлини (на късите). Обаче изникнаха някои въпроси. Електронен блок следи консумацията на светлините. За да не даде съобщение за изгоряла лампа за къса светлина е ясно, че ще се използват т.нар. „стоп ерор” кабели, които лъжат, компютъра (как го лъжат, не ми е ясно, но няма значение в случая). По-сериозният ми проблем е, че късите светлини при мен не минават през реле, а се комутират от ключа на таблото (става въпрос за Опел). Притеснява ме, дали големият пусков ток (10А на фар) няма да ми повреди ключа в купето (честно казано не ми се вярва да е оразмерен за 20А). Ще кажете – ми сложи релета и реши проблема. Така е, но ако сложа релета, ще реша проблема с тока, но тогава борд-компютъра ще даде грешка, защото ще отчита консумацията през намотката на релето… Ако някой се сеща за изход от положението ще съм благодарен. Аз засега нямам идея.
    Лудия

  • #2
    Първоначално публикувано от Двигателист Покажи съобщение
    Пускам темата и в този форум, защото виждам, че има няколко човека доста навътре в електротехниката. Реших да си слагам ксенонови светлини (на късите). Обаче изникнаха някои въпроси. Електронен блок следи консумацията на светлините. За да не даде съобщение за изгоряла лампа за къса светлина е ясно, че ще се използват т.нар. „стоп ерор” кабели, които лъжат, компютъра (как го лъжат, не ми е ясно, но няма значение в случая). По-сериозният ми проблем е, че късите светлини при мен не минават през реле, а се комутират от ключа на таблото (става въпрос за Опел). Притеснява ме, дали големият пусков ток (10А на фар) няма да ми повреди ключа в купето (честно казано не ми се вярва да е оразмерен за 20А). Ще кажете – ми сложи релета и реши проблема. Така е, но ако сложа релета, ще реша проблема с тока, но тогава борд-компютъра ще даде грешка, защото ще отчита консумацията през намотката на релето… Ако някой се сеща за изход от положението ще съм благодарен. Аз засега нямам идея.
    Читавите баласти не дават грешки
    Колкото до ключа, не мисля че ще има някакъв проблем.
    sigpic

    Comment


    • #3
      С ключа ще има проблем. Сложи си две реленца и няма да имаш грижи. Аз въпреки, че нямах нужда от тях си сложих понеже ми падаше напрежението по пригиналния кабел при превключване къси дълги и ми гасеше баластите и си сложих реленца + кондензатор да държи напрежение и няма грижи.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        във форума на фиат има схема и обяснение как да сложиш релета.определено е по-добре с тях. за лампата на таблото може да потърсиш кит с баласти които няма да я включват или ако си с евтини баласти - да си сложиш такова устройство или просто да махнеш лампата.
        точка

        Comment


        • #5
          Не ми се рискува ключа - около 400 лева е. Релета не мога да сложа, защото не става въпрос за лампа а за дисплей, на който се изписват проверките, а него не мога да изключа. Явно най-добре (но не за джоба ми) е да се сложат второто поколение баласт-трансформатори (с отделен стартер) с по-нисък стартов ток и кабели за лъжене на компютъра.
          Лудия

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Двигателист Покажи съобщение
            Не ми се рискува ключа - около 400 лева е. Релета не мога да сложа, защото не става въпрос за лампа а за дисплей, на който се изписват проверките, а него не мога да изключа. Явно най-добре (но не за джоба ми) е да се сложат второто поколение баласт-трансформатори (с отделен стартер) с по-нисък стартов ток и кабели за лъжене на компютъра.
            Ами аз за подобни баласти ти говоря.
            Те дори не показват на борд компютъра, че има изгоряла крушка.
            sigpic

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Двигателист Покажи съобщение
              Не ми се рискува ключа - около 400 лева е. Релета не мога да сложа, защото не става въпрос за лампа а за дисплей, на който се изписват проверките, а него не мога да изключа. ...
              Само предложение!
              Измерете активното съпротивление на стандартната крушка, и пробвайте дали с едно активно съпротивление с приблизително същата стойност на нейно място "компютърът" Ви ще изведе съобщение за изгоряла крушка. След това може да видите и какво е активното съпротивление на намотката на релето и ...
              Have A Nice Day
              o/_______\o
              (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
              []=о===о=[]

              Comment


              • #8
                няма какво да пробва. крушката е 14волта 55вата. 3,9ампера 3,6ома. тя самата е съпротивление. сложи си релета, а лъженето на таблото ти е пооследна грижа.
                точка

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                  няма какво да пробва. крушката е 14волта 55вата. 3,9ампера 3,6ома. тя самата е съпротивление. сложи си релета, а лъженето на таблото ти е пооследна грижа.
                  Колега закона на Ом го знам... но се опитвам да насоча колегата в някаква посока на мислене... защото не е много ясно как електронният блок на тоя Опел отчита дали крушката е изгоряла, дали отчита съпротивлението на крушката или просто проверява за верига. Така би могъл да разбере дали случайно няма бюджетно решение преди да изхарчи една "цифра". Между другото колега Двигателист, ако имате дисплей в колата, не ми се вярва много комутацията да е във ключа на волана и целия "товар" да пада на него.
                  Have A Nice Day
                  o/_______\o
                  (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                  []=о===о=[]

                  Comment


                  • #10
                    да бе колега, разбирам те. ама пред 400 лв за ключе, всичко е бюджетно решение. дали сигнализацията е с лампа или дисплей е все тая. във форума на фият има голяма тема по въпроса. в опелския също вероятно пише.
                    точка

                    Comment


                    • #11
                      Със сигурност късите светлини се комутират от ключа на таблото (дългите са през реле). Ключа между другото си вдъхва респект – прилича едно към едно с този от печката вкъщи, така, че предполагам е до определена степен силов (въпроса е колко силов).

                      Fade, понеже и аз се чудих как се осъществява контролът на светлините, разгледах схемите по-задълбочено преди малко и установих, че към всяка от проверяваните вериги (къси, задни габаритни, стоп светлини и т.н.) е свързан паралелно резистор. Взима са пад на напрежение на краищата на въпросния тестов резистор, и се формира изходен сигнал през операционен усилвател, на чиято база се решава дали лампата е изгоряла или не. Това, което още не знам, e дали при прекъсната верига или при някаква прагова стойност на тока (респ. съпротивлението) в проверяваната верига се взима решение за изписване на инфо за изгоряла лампа. Това трябва да се провери експериментално с лампа с по-ниска мощност от номиналната.

                      Иначе, ако оставим теорията на страна-един колега от Опел форума ми писа, че на същата Омега, като моята използва ксенон вече две години (със старите големи баласт-трафове) и няма проблем с ключа за светлините…
                      Last edited by Двигателист; d.m.y г., 00:00.
                      Лудия

                      Comment


                      • #12
                        Все пак колега Двигателист си мисля, че много бързо може да проверите с едно съпротивление със стойност приблизително колкото е съпротивлението на намотката на едно реле и поставено на мястото на крушката, какво всъщност управлява електронния блок И ако случайно може да се направи с реле, не си рискувайте ключа на волана, но все пак решението си е ваше!
                        Успех!
                        Have A Nice Day
                        o/_______\o
                        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                        []=о===о=[]

                        Comment


                        • #13
                          Мда. Ще направя някой друг тест, като имам време преди да зашия ксенон. Просто си ми трябва видимост, че се прибирам все по тъмно.
                          Лудия

                          Comment


                          • #14
                            Още един въпрос към тези с допълнително монтиран китайски или корейски ксенонов комплект - появиха ли се смущения в радиото?
                            Лудия

                            Comment


                            • #15
                              Смущения в радиото не би трябвало да имаш,но едно нещо никой не каза.Тия релета е добре да имат шунтиращ диод.Поне в четри поста по различни теми съм обяснявал защо.
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment

                              Working...
                              X