If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Само предложение!
Измерете активното съпротивление на стандартната крушка, и пробвайте дали с едно активно съпротивление с приблизително същата стойност на нейно място "компютърът" Ви ще изведе съобщение за изгоряла крушка. След това може да видите и какво е активното съпротивление на намотката на релето и ...
Внимавай - крушката е 55W. Смятай какво активно съпротивление трябва да сложиш по твоя начин
Със сигурност късите светлини се комутират от ключа на таблото (дългите са през реле). Ключа между другото си вдъхва респект – прилича едно към едно с този от печката вкъщи, така, че предполагам е до определена степен силов (въпроса е колко силов).
Fade, понеже и аз се чудих как се осъществява контролът на светлините, разгледах схемите по-задълбочено преди малко и установих, че към всяка от проверяваните вериги (къси, задни габаритни, стоп светлини и т.н.) е свързан паралелно резистор. Взима са пад на напрежение на краищата на въпросния тестов резистор, и се формира изходен сигнал през операционен усилвател, на чиято база се решава дали лампата е изгоряла или не. Това, което още не знам, e дали при прекъсната верига или при някаква прагова стойност на тока (респ. съпротивлението) в проверяваната верига се взима решение за изписване на инфо за изгоряла лампа. Това трябва да се провери експериментално с лампа с по-ниска мощност от номиналната.
Иначе, ако оставим теорията на страна-един колега от Опел форума ми писа, че на същата Омега, като моята използва ксенон вече две години (със старите големи баласт-трафове) и няма проблем с ключа за светлините…
Така… Значи, днес направих тест с ксенонова система китайско производство. Продават я под търговската марка „Луксима”. Ми колата ми не я понесе. Или с други думи е необходимо да си поиграе човек за да се изгладят нещата. Не ме разбирайте погрешно – не казвам, че системата е лоша, може колата ми да е нещо крива.
Сега по същество. Всичко е свързано правилно, но баластните трансформатори не бяха свързани към купето (просто си висяха за пробата). Лампите палят и светят чудесно, видимо по-ярко от халогенните ми Н1. Много бяло (на 4300 К цветна температура са). За моя радост компютъра не даде грешка – явно следи верига, а не консумация. Имах определени съмнения, затова пробата се правеше при включено радио (Pioneer DEH-P40MP). При стартиране на лампите има силни радиосмущения. Лошото е,че и след това, при нормалната работа има, макар и по слаби , но дразнещи смущения, които изчезват при спиране на светлините. Крушките не са достатъчно прецизно изработени (може аз да съм прекалено педантичен, не знам). При работа на фара (не е менте, а оригинален Hella, прожекционна система) с халогенна лампа Н1 (Osram), максималната осветеност (гледано на вертикална стена) е точно на върха на ъгъла образуван от границите тъмно-светло. При газоразрядната лампа въпросното петно беше изместено… Необходимо е да се запили малко цокъла на крушката (да се доведе до формата на металната халогенна Н1) за да може балонът да е точно във фокуса на прожекционната леща). Но нещото, което много ме изненада е, че при две от четири пробни пускания на системата ми светваше лампата на АБС-а! Честно, нямам представа защо… Коректно е да кажа, че не е правена преработка по ел.инсталацията ми, т.е. силовата верига си премина през ключа на таблото, без допълнителни релета.
С други думи – вероятно е добре да се използват релета и директно захранване (и замасяване) към акумулатора. Припасване на крушките. Екраниране на кабелите и самите баластни трафове и поставяне на някакви филтри при захранването на радиото. Проблемът с АБС-а е с неизяснен статут…
Както и да е. Комплектът е подарен на един съфорумец и се надявам Алфата му да не алергична към него, както моя Опел.
Така… Значи, днес направих тест с ксенонова система китайско производство. Продават я под търговската марка „Луксима”. Ми колата ми не я понесе. Или с други думи е необходимо да си поиграе човек за да се изгладят нещата. Не ме разбирайте погрешно – не казвам, че системата е лоша, може колата ми да е нещо крива.
Сега по същество. Всичко е свързано правилно, но баластните трансформатори не бяха свързани към купето (просто си висяха за пробата). Лампите палят и светят чудесно, видимо по-ярко от халогенните ми Н1. Много бяло (на 4300 К цветна температура са). За моя радост компютъра не даде грешка – явно следи верига, а не консумация. Имах определени съмнения, затова пробата се правеше при включено радио (Pioneer DEH-P40MP). При стартиране на лампите има силни радиосмущения. Лошото е,че и след това, при нормалната работа има, макар и по слаби , но дразнещи смущения, които изчезват при спиране на светлините. Крушките не са достатъчно прецизно изработени (може аз да съм прекалено педантичен, не знам). При работа на фара (не е менте, а оригинален Hella, прожекционна система) с халогенна лампа Н1 (Osram), максималната осветеност (гледано на вертикална стена) е точно на върха на ъгъла образуван от границите тъмно-светло. При газоразрядната лампа въпросното петно беше изместено… Необходимо е да се запили малко цокъла на крушката (да се доведе до формата на металната халогенна Н1) за да може балонът да е точно във фокуса на прожекционната леща). Но нещото, което много ме изненада е, че при две от четири пробни пускания на системата ми светваше лампата на АБС-а! Честно, нямам представа защо… Коректно е да кажа, че не е правена преработка по ел.инсталацията ми, т.е. силовата верига си премина през ключа на таблото, без допълнителни релета.
С други думи – вероятно е добре да се използват релета и директно захранване (и замасяване) към акумулатора. Припасване на крушките. Екраниране на кабелите и самите баластни трафове и поставяне на някакви филтри при захранването на радиото. Проблемът с АБС-а е с неизяснен статут…
Както и да е. Комплектът е подарен на един съфорумец и се надявам Алфата му да не алергична към него, както моя Опел.
Относно паралелно свързаните резистори:
Проблемът АBS е вече ясен - има силни електрмагитни смущения от тия китайски боклуци и затова ти свети ABS-а
Ами ако не ви затруднява колега и имате малко време или желание, моля обяснете ми!
За да сложиш резистор, който да замества крушката трябва да е с нейния омаж и съответно - мощност. А мощността е 55W което е доста и като топлина. Просто трябва да се изследва чека кога сработва и в съответсвие с това да се предприемат мерки. А това става с практически тестове. Затова съм дал и линк към хора с хубави крушки и знаещи какво да направят
Last edited by Stranger65; d.m.y г., 20:37.
Основание: грешка
За да сложиш резистор, който да замества крушката трябва да е с нейния омаж и съответно - мощност. А мощността е 55W което е доста и като топлина. ....
Колега хайде да погледнете пост #9 на предната страница...
Така като гледате постовете на колегата Двигателист не се ли досещате, че може да го обидите като му разяснявате основи на електротехниката...
Ще се наложи обаче да го повторя още веднъж специално за вас:
Oпитах се само да му покажа посока... той може да си сметне какви съпротивления му трябват и с каква мощност и т.н.
Пък ако трябва специално на Вас да ви разясня как бих пробвал аз, кажете! Все ще намеря малко време.
Have A Nice Day
o/_______\o
(Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
[]=о===о=[]
Колега хайде да погледнете пост #9 на предната страница...
Така като гледате постовете на колегата Двигателист не се ли досещате, че може да го обидите като му разяснявате основи на електротехниката...
Ще се наложи обаче да го повторя още веднъж специално за вас:
Oпитах се само да му покажа посока... той може да си сметне какви съпротивления му трябват и с каква мощност и т.н.
Пък ако трябва специално на Вас да ви разясня как бих пробвал аз, кажете! Все ще намеря малко време.
Comment