Известие

Collapse
No announcement yet.

Относно работата на турбините денем

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Относно работата на турбините денем

    Бях разговарял с човек който е младши монтьор така да го кажем и имахме разговор относно работата на една турбина през деня в жегата. Стигна се до това, че мощноста на една кола ще е много по-ниска денем в жегата заради горещия въздух който гълтал турбината и греенето на двигателя, докато нощем щяла да работи на пълната си мощ, защото не е толкова горещо ( говорим за топлите сезони )? А атмосферките си поддържали винаги мощността. Има ли нещо вярно в тия думи ми е интересно?

    п.п. Моля да ми отговорят ако може компетентни хора, които се занимават с нещо такова или са водили подобен разговор с компетентно лице.

  • #2
    Първоначално публикувано от Connor Покажи съобщение
    Бях разговарял с човек който е младши монтьор така да го кажем и имахме разговор относно работата на една турбина през деня в жегата. Стигна се до това, че мощноста на една кола ще е много по-ниска денем в жегата заради горещия въздух който гълтал турбината и греенето на двигателя, докато нощем щяла да работи на пълната си мощ, защото не е толкова горещо ( говорим за топлите сезони )? А атмосферките си поддържали винаги мощността. Има ли нещо вярно в тия думи ми е интересно?

    п.п. Моля да ми отговорят ако може компетентни хора, които се занимават с нещо такова или са водили подобен разговор с компетентно лице.
    И при турбините и при атмосферките това правило което са ти казали важи. Студения въздух е по-богат на кислород и е нормално колата вечер на хладко да има повече мощност.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Пътувал съм и денем и нощем едни и същи разстояния, през ноща колата изгаря по малко гориво отколкото през деня. Има повече кислород през ноща.
      Alfa 156 1,9 JTDsigpicAlfa 146 1,3 BOXER
      LANCIA DEDRA 2.0Turbo 165HP
      Alfa 75 2.0
      EX

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Connor
        Добре засега съм убеден, че човека правилно ми е казал и се изясни това нещо, за което съм благодарен. НО остава една малка подробност...Атмосферните мотори и при тях ли е същото, защото ако прочетете внимателно началото на темата, същия този човек ми каза че атмосферния двигател също ще има някакви загуби на мощност в жегата, но много по-малки отколкото турбинирания. А сега де?
        ами аз карам атмосферна и да в жегата не тегли така както тегли нощем с хладния въздух !


        Даването на газ, води до пристрастяване!
        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
        Volvo V50 2.0D by RuBig

        Comment


        • #5
          Най-добре им е на двигателите по хладно и при голяма влажност на въздуха Даже някои имаха системи за впръскване на вода, ако не се лъжа
          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
          Lancia Kappa JTD '98 -

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
            Даже някои имаха системи за впръскване на вода, ако не се лъжа
            Зех си такава, ама още не мога да споделя впечатления...."боксиран" съм......
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #7
              А бе пичове,що не земете да спрете да се ядете и карате в почти всяка тема.Аз за това и спрях да пиша в форума,защото освен някой да ти се опули че е по-умен от теб друго не може да стане.Ето ви малко инфирмация от чичко гугъл,защото ако аз бях изказал това мнение все някой щеше да ми скочи да ме оборва(естествено напразно,за да си чеше пръстите само).


              "Автор: James R. Davis
              Превод: Aprilia_girl


              Забелязали ли сте, че през студено влажно време двигателят е по-мощен?
              Тази увеличена мощност ще увеличи ли разхода ми на гориво?
              Защото студения влажен въздух също така ще увеличи и насрещната въздушна струя. Дали икономията на гориво ще бъде обезличена от по-високото съпротивление?

              Абсолютно правилно, в студено време нараства мощността на двигателя.
              Високата влажност или мокрото време намалява мощността, но това е с много малък ефект поради разнообразни причини които няма сега да бъдат дискутирани.
              Цялостния ефект на студеното влажно време е, че покачва мощността.
              Отговорът на този въпрос зависи от това дали използваш допълнително подаване на мощност или не. Ако шофираш по същия начин както в нормално време, разходът ще е един и същ. Причината за всичко това е че плътността на въздуха се увеличава при падане на температурата. При по-ниски температури има повече въздух в даден обем отколкото при по високи: по ниските температури карат определено „количество въздух” да тежи повече отколкото при високите температури. При всяко засмукване на въздух двигателя “вдишва” въздух с по-голяма тежест при студените отколкото при високите температури.
              И така по-голямата “тежест” на въздуха се получава през студеното време, т.е. влиза повече кослород в двигателя отколкото в топло време. Повечето нови модели мотори (както и коли) използват инжекцион вместо карбуратори, при повече кислород в горивната камера инжекциона впръсква повече гориво отколкото в топло време. Карбураторните двигатели имат същия принцип на работа както инжекциона.
              Следователно имате повече мощност в студено време отколкото в топло време. Другото нещо което би имало подобен ефект е барометричното налягане, вярвате или не, така е. По-високите стойности на барометъра ще причинят увеличаване на наличната заходна мощ на двигателя. Това е защото високото барометрично налягане означава, че въздуха е по плътен от когато барометричното налягане е по-ниско. Що се отнася до барометричното налягане, за всеки инч покачено налягане ще можете да получите около 3% допълнителна мощност. Това се случва в противоположна посока когато спада налягането: спадането на налягането с 1 инч причинява намаляване на налягането с 3%. По-високата надморска височина например (ако карате в планините) причинява спад на налягането при увеличаване на височината. Например ако сте в планината на височина 1500м. вие ще изгубите около 15% от наличната мощност в сравнение с мощността ако карате на нулева надморска височина. Голямата височина съчетана с високи температури в същото време е още по-лошо. Тези ефекти са важни за пилотите на самолети.
              Трябва да се има предвид че някои видове superchargers и turbochargers служат за намаляване и понякога елеминиране на загубата на мощността при по-големи височинни температури. Температурите и налягането засягат наличната мощност в много голяма степен, а влажността – в по малка."


              пс Всичко най-добро на всички и да ходите да гласувате.
              Alfa Mito 1.4
              156 2.0 155 ex
              156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от голямата риба
                като ще си играем на викторини да питам и аз
                един турбокомпресор кога ще работи на максимална мощност
                след като си е изпил сутрешното кафе, или при по-голяма скорост на отработените газове от двигателя

                п.п. като се замисля май най-добре темата да се премести в вицовете
                Значи отначало писах да ми отговарят само сериозни и компетентни хора. Ти нито си сериозен нито компетентен, ако обичаш не пречи на темата с негативноста си.

                п.п. nikotm благодаря за подробното обяснение.
                Last edited by RoMAN; d.m.y г., 12:30.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ
                  Виж сега, Конър не е длъжен да познава житието, битието и компетентноста на секи от форума, човека иска да знае нещо, не го е срам да пита, и не получава при толкова много писания това което иска да научи, и напълно разбирам защо е ядосан.....и Рос Браун да стои зад някой от никовете, той пак би го обявил за такъв, и не мисля че кой да е би си помислил друго......
                  Connor - не се коси излишно, питай другаде, или потърси инфо из нета.......
                  Подкрепям почти всичко. Дори и Голямата Риба да не е този който е, добрия тон трябва да се спазва. Има си правила тука!!!

                  Иначе въпросната статийка колкото и да е аматьорска бива, и става да се започне от нея. Ама преводачката нещо никаква я няма. По-добре си нямерете оригинала.

                  За това Голямата Риба пита въпросното нещо как ще го направят инжекционите, защото преводане струва, и има доста неправилно преведени неща.

                  И търтея е прав. Темературното разширение на материалите се учи в 4-ти клас !!!!!

                  Идеята е по-студено = по-висока плътност = по-голямо количество въздух в цилиндрите. По голямото количество въздух се разширява при изгарянето на горивото, и заедно с изгорелите газове се получава по-високо налягане, което се отдава на челото на буталото и го задвижва. Тоест по-ниски температури = по-голяма мощност при равни други условия.
                  Last edited by deadairplane; d.m.y г., 14:40.

                  Comment


                  • #10
                    колега щом искаш ще ти дам и културен отговор

                    така зададен въпроса ти, НЕ НЕ ВЯРНО твърдението на "младшият монтьор" който ти го е казал

                    сега ще ти дам и малко домашно за да си изясниш отговора
                    един турбо компресор, се задвижва от изгорелите газове, в случая за който питаш ти, на ДВГ.
                    от тук следва, че ефективността на един турбокомпресор, зависи от скоростта на изгорелите газове, скорост пък зависи и от температурата на тези газове

                    П.П. горе написаното са моите познания, ако твоят човек успее да ме убеди, че ефективността на турбо компресора зависи от частта на денонощието в която се използва да заповяда и да го напише

                    Comment


                    • #11
                      Както вече стана ясно, температурата на постъпващия въздух не е от голямо значение, защото той така или иначе си се нагрява (да не казвам 'нагорещява') при преминаването си през турбината. изгорелите газове при нормален работен режим си имат горе-долу една и съща температура, без да се влияят съществено от тази на околния въздух.
                      Иначе разлика в количеството постъпващ въздух денем/нощем може да има, следствие е пак от разликите в температурите, но нещата се случват при охлаждането в интеркулера, а той си е след турбината. Дали има разлика да охлаждаш с температура на охлаждащия въздух 40 градуса (денем) и 15 нощем Този младши автомонтьор би трябвало да търси там отговора на задачата и после да дава такива стейтмънти
                      Last edited by trustworthy; d.m.y г., 18:47.
                      _______
                      146 JTD - ex
                      Renault Megane II 1.5 dci - ex

                      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                      Comment


                      • #12
                        колега Connor дали говорим на един език, ще е ясно след като представиш домашното
                        честно казано, първият ми отговор колкото и заядлив да беше, целта е била да помислиш сам над това което си чул и разбрал
                        като гледам дори и всички, след това не са си направили труда, да помислят над иронията в заядливите ми изказвания
                        и повярвай ми всичко изписано от тях е НЕВЯРНО

                        колега nikotm
                        гугъл е просто една търсачка, и не винаги това което откриеш там, по ключови думи е вярно
                        и ако в оригинала на представеното от теб става на въпрос за кислород, от сега ти казвам, че написаното е невярно

                        Comment


                        • #13
                          честно казано, може и вината на не е на младшият автомонтьор, а в интерпретацията на думите му
                          ако накрая се окаже така, му поднасям извинението си предварително

                          Comment

                          Working...
                          X