Известие

Collapse
No announcement yet.

Пръсна ми се задното стъкло

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Пръсна ми се задното стъкло

    Днес сутринта слизам, паля колата и почвам да си чистя снега. Отнема ми 10 тина минути, после се качвам и тръгвам от Младост към Горубляне. Почти бях подминал бирената и изведнъж замириса на изгорял кабел. Докато си помисля "мамицата ти пък сега какво ти стана" и задното стъкло се взриви. Явно реотаните вдигнаха много висока температура и искам да питам дали може да е само от залепнало реле или трябва да търся и повече проблеми
    Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
    Peugeot 508 RXH 02.2013

  • #2
    Мале тва страхотия направо - да неси го поливал с топла вода или пък да е имало пукнатина стара, не ми се вярва нагреватеа толкова бързо да го загрее че да гръмне но кой знае ...
    sigpicAlfa 155 2.0 16v

    Comment


    • #3


      Не съм. А и си беше здраво. Ама като отворих багажника вътре си беше яко смрад на изгоряло
      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
      Peugeot 508 RXH 02.2013

      Comment


      • #4
        незнам за реле залепнало, ама защо не замериш какво дава алтернатора на акумулатора - ако има пробил диод на алтернатора може над 16 волта да идват!!!


        Даването на газ, води до пристрастяване!
        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
        Volvo V50 2.0D by RuBig

        Comment


        • #5
          На мен на Аудито така ми се прасна задното стъкло, беше сменено калпаво и като пуснах реотаните и ..., много неприятно, дано имаш каско ще покрие щетите и си го сложи лично ти някъде, да няма после пак проблеми.
          sigpic
          ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
          0889 636 093

          Comment


          • #6
            Колега, пръснало ти се е стъклото, защото си имал прекъснати реотани за подгряване на задното стъкло. И когато работят се получава локално пренагряване на малко площ и за това се пръска.
            Задното стъкло не може да издържи пукнатина, а направо се пръска.
            Като си сложиш новото стъкло с новите нагреватели всичко ще си е ОК
            FORD FOCUS ST 2.0 EcoBoost 250 hp, 13'
            LANCIA DELTA III 1.9 Twin Turbo Multijet 190 hp. 844A1000 EXECUTIVE 10`
            LANCIA LYBRA 2.4 jtd 140+ hp. 839A6000 EXECUTIVE 02`
            LANCIA LYBRA 2.4 jtd 150+ hp. 841C.000 EXECUTIVE 03`ex.
            ALFA ROMEO 156 1.6 TS 16V AR67601, ГИ 97`ex.
            LANCIA DEDRA 1.6 835A1000 90`ex.

            Comment


            • #7


              Не, всичките си работеха, редовно ги гледам, даже преди години поправях един прекъснат с двукомпонентно лепило. И пак казвам не може да смърди така на изгорял кабел без да има причина. Утре ще слагаме новото и ще сменя и релето а и ще погледна кабеляците под задната кора
              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
              Peugeot 508 RXH 02.2013

              Comment


              • #8
                Тогава отиваме на пренапрежение,тоест на пробил регулатор,а не диод,както каза колегата.Ако е пробил диод,ще има понижено напрежение!Следващото е да ти гръмне акумулатора и всичко включено след това за част от секундата!
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  не съм много съгласен с тебе. ако алтернатора пуска да кажем 24 а не 12 волта то първо ще почнат да гърмят крушките по таблото. За съжаление днес предния капак беше така замръзнал че не ми се занимаваше с него за да замеря какво идва на клемите. Но колата си мина цяла София без никакъв проблем
                  Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                  Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                  Peugeot 508 RXH 02.2013

                  Comment


                  • #10
                    Мери напрежението на цокъла на запалката при работещ двигател
                    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                    Comment


                    • #11
                      а ти нали имаше няколко удара отзад - ако стъклото е било под напражение достатъчно, че температураната разлика при пускане на реотаните да го е довършила.


                      Даването на газ, води до пристрастяване!
                      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                      Volvo V50 2.0D by RuBig

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                        не съм много съгласен с тебе. ако алтернатора пуска да кажем 24 а не 12 волта то първо ще почнат да гърмят крушките по таблото. За съжаление днес предния капак беше така замръзнал че не ми се занимаваше с него за да замеря какво идва на клемите. Но колата си мина цяла София без никакъв проблем
                        Няма да си съгласен с мене,до момента,когато се ***** цялата кола.Замирисването на кабели за това говори.При пробив на релето,напрежението на динамото е функция само на оборотите.Основния пад на напрежение се поема от акумулатора и напрежението в бордовата мрежа е от порядъка на 16-18 волта.Лампите няма да изгорят все още.Когато гръмне акумулатора от големия ток,напрежението разсте много бързо,до порядък от около 60-100 волта!Това увеличение на волтажа ще повиши тока и мощността на нагревателя.Тока разсте и замирисват кабелите,нагревателя загрява прекомерно и се пръсва стъклото.Това си описал и е най-лесно да провериш напрежението на динамото.
                        Ако колегата е прав по-горе,че си имал доста удари и стъклото е било под напрежение и от това се е пръснало,всичко до тука си е чесане на езици.
                        Все пак е мирисало на кабел!
                        Last edited by mordohy; d.m.y г., 18:47.
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • #13
                          На мен ми се случи на старата кола това нещо -Fiat и то ден преди да я прехвърля на новия собственик. Беше студено, измих колата (като въобще не бях пускал реотаните преди това), дойде купувача и се повози, тръгна си и както си паркирам пред нас след 1-2часа, изведнъж се чу......... и стъклото стана на сол. Веднага намерих и го смениха още същия следобед. Според мен колата се разсърди, че я продадохме.
                          sigpicex
                          147Q2
                          300bhp/606nm
                          Gtb2260, fmic, ss exhaust, Eibach springs & anti-roll bars

                          Comment


                          • #14
                            обобщение

                            Да завършим темата. Алтернатора дава 14,4 - 14,5 като по учебник. Почистванете на стъклата отне около 3 часа защото се бяха завряли на всякъде включително и в отворите на щорите. И за почитателите на "от местопрестъплението" показвам какво открих след внимателно взиране в подозрителните участъци. Точно така, счупването е поради нарушаване на контакта между буксата и реотана на стъклото. Там тя е залепена или запоена в зависимост от оргиналността на сглобката. И да открих че усилвателя на антената не е на обичайното си място под задната кора а е отстрани на колоната
                            Attached Files
                            Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                            Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                            Peugeot 508 RXH 02.2013

                            Comment

                            Working...
                            X