Известие

Collapse
No announcement yet.

проблем с чистачки на Алфа 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • проблем с чистачки на Алфа 156

    Прегледах темите с проблемни чистачки на Алфите и поразглобих моите, за да видя защо не работят. Спряха преди седмица и все няма време да ги погледна, нито да откарам колата на сервиз(мамка му и работа, и то по това време, ама ...няма как).
    Като начало, просто не тръгнаха една сутрин. Може да съм ги забравил предната нощ включени и да са замръзнали, а може и да не съм, не помня. Натиснах лоста няколко пъти, но така и не тръгнаха.
    Както и да е, видях че бушона е изгорял и го смених. В момента на пускане на чистачките обаче, бушона изгаря веднага. Първо помислих че е релето, но след като разглобих "машинката'' на чистачките, открих проблем в зъбното колело. На мястото, където се прекъсват пистите за четките, в пластмасата се е образувала една дупка, дето не мисля че и е там мястото. Имаше и нагар по четките, или контакторите( не знам точно как се казват) и май там е станал проблемът.
    Та въпросът ми е: прав ли съм, или не съм, т.е. там не трябва да има дупка, нали? И също така дали може да се намери това зъбно колело или трябва целия механизъм да купувам. Последния въпрос е май за раздел "Купува", но все пак търся някакво решение, че без чистачки не е работа в тоя сезон.
    Поздрави!
    Attached Files
    Last edited by bager; d.m.y г., 22:51.
    ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
    ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
    ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

  • #2
    толкова съм бос, че дори не знам предпазителите къде са.
    преди време ме сполетя това,
    http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=42373
    но чакам да се вдигне снега и ще я водя на електричар.
    sigpic156 SW 2001 бивша.

    Comment


    • #3
      Прав си.Тая дупка не и е там мястото.Въпреки всичко,зъбното колело подлежи на ремонт.Взимаш пластмасови стърготини и ги смесваш с лепило за пластмаса.Попълваш дефектът.Изчакваш да стегне и после с шкурка върху трупче заравняваш до нивото на пистите.Полираш ги и тях.Зачистваш и полираш контактните пластини.Леко ги кривваш напред.Сглобяваш и си като нов.
      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
        Прав си.Тая дупка не и е там мястото.Въпреки всичко,зъбното колело подлежи на ремонт.Взимаш пластмасови стърготини и ги смесваш с лепило за пластмаса.Попълваш дефектът.Изчакваш да стегне и после с шкурка върху трупче заравняваш до нивото на пистите.Полираш ги и тях.Зачистваш и полираш контактните пластини.Леко ги кривваш напред.Сглобяваш и си като нов.
        Мислех си за нещо подобно, но малко по-различно.
        Издълбавам цялата пластмаса между пистите и залепвам нова пластмасова пластинка изрязана в същата форма.
        Ще ползвам пластмаса от други зъбни колела от играчките на племенниците.
        Най-вероятно ще се пробвам довечера, че в момента съм на бачкане( както и всеки ден до края на годината между впрочем ).
        Благодаря ти за идеята, ще видя как точно ще го направя. Все пак се надявах че на някой може да му се намира такова колело останало от някой дефектирал механизъм.
        Поздрави.
        ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
        ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
        ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
        ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

        Comment


        • #5
          За да стане тая простотия с дупката,май има и проблем в моторчето.Ревизирай и него!А най-добре си намери някое втора ръка-работещо!
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #6
            Подкрепям

            Тази дупка е от стопяване, т.е. нещо е нагряло пластините. Още повече че и бушона гори - нещо товари електрически. Напълно възможно е след като оправиш зъбното колелце, да се получи същата история, ама на друго място.

            Провери релето и моторчето.
            166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
            ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

            Comment


            • #7
              Съгласен съм с вас,а като сме почнали,поне да кажем,че моторчето задължително трябва да се провери за пробив и да му се смени смазката,както и тази на редукторчето.
              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                Мислех си за нещо подобно, но малко по-различно.
                Издълбавам цялата пластмаса между пистите и залепвам нова пластмасова пластинка изрязана в същата форма.
                Ще ползвам пластмаса от други зъбни колела от играчките на племенниците.
                Най-вероятно ще се пробвам довечера, че в момента съм на бачкане( както и всеки ден до края на годината между впрочем ).
                Благодаря ти за идеята, ще видя как точно ще го направя. Все пак се надявах че на някой може да му се намира такова колело останало от някой дефектирал механизъм.
                Поздрави.
                Колега на мен това ми прилича на разразило се късо съединение... наистина е желателно да смените това колело, тъй като в следствие на късото има метализиран слой по пластмасата и за в бъдеще нищо чудно да се повтори случката при по влажно време. Със сигурност по моргите може да немерите подобен механизъм, а и има голяма вероятност подобен механизъм да се ползва и при чистачките на фиат т.е. вероятността да намерите подобно колело, заедно с механизма е още по-голяма.
                Ако все пак решите да ремонтирате този ви съветвам да остържете до дъно добре пластмасата от всякакви наслоявания. Обикновенно за пластмасови зъбни колела се използва стъклонапълнен Полиамид 6, той не се разтваря от обичайните органични разтворители за пластмаси така че идеята за лепило със стружки автоматично отпада. По добре е да си намерите друго зъбно колело от някаквъ механизъм да си настръжете стружки а като свързващо вещество да ползвате някаква епоксидна смола в която да използвате стружките като пълнеж и със сместа да залеете липсващият участък. Опасявам се обаче, че не всички смоли имат добра адхезия към полиамида. Можете да разпознаете полиамида от другите пластмаси, като запалите една стружка изгасяте и помирисвате дима. Миризмата е като от изгоряла коса или кост, но мисля че и друг път съм писал как се разпознава полиамид.
                Въпреки всичко според мен трябва да смените това колело, проверете в e-Per номера на часта и сравнете със сответната част при Фиат Мареа, Браво, Брава.
                Успех!
                Have A Nice Day
                o/_______\o
                (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                []=о===о=[]

                Comment


                • #9
                  Вчера действах по моя план и днес вече имам работещи чистачки.
                  Разстъргах пластмасата около дупката, изрязах две пластини с форма на разстърганото(две, защото бяха по-тънки отколкото дупката беше дълбока) и ги залепих последователно, изчаквайки да изсъхне лепилото на първата, преди да залепя втората. Залепих ги с "Поксипол", ползвал съм го и друг път и имам добри впечатления от него.
                  Пластините изрязах от друго зъбно колело, с идеята че пластмасата му ще бъде достатъчно твърда за целта.
                  Загладих мястото и мисля че се получи.
                  Отворих и моторчето, изглежда в добро състояние, четките имат още живот, няма утечки и след добавяне на смазка към редуктора затворих всичко. Смазах и осите със шлици, на които се набиват рамената на чистачките. След известно напасване на раменете се оказа, че чистачките работят. Времето ще покаже до кога, но така или иначе няма кога да обикалям по моргите за втора ръка моторче.
                  Благодаря на опиталите се да помогнат.
                  Поздрави.
                  Attached Files
                  ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                  ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                  ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                  ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                  Comment


                  • #10
                    Браво! Това се казва мераклия.
                    Alfa Romeo 156 2.0 TS `99

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                      Вчера действах по моя план и днес вече имам работещи чистачки.
                      Разстъргах пластмасата около дупката, изрязах две пластини с форма на разстърганото(две, защото бяха по-тънки отколкото дупката беше дълбока) и ги залепих последователно, изчаквайки да изсъхне лепилото на първата, преди да залепя втората. Залепих ги с "Поксипол", ползвал съм го и друг път и имам добри впечатления от него.
                      Пластините изрязах от друго зъбно колело, с идеята че пластмасата му ще бъде достатъчно твърда за целта.
                      Загладих мястото и мисля че се получи.
                      Отворих и моторчето, изглежда в добро състояние, четките имат още живот, няма утечки и след добавяне на смазка към редуктора затворих всичко. Смазах и осите със шлици, на които се набиват рамената на чистачките. След известно напасване на раменете се оказа, че чистачките работят. Времето ще покаже до кога, но така или иначе няма кога да обикалям по моргите за втора ръка моторче.
                      Благодаря на опиталите се да помогнат.
                      Поздрави.
                      Добра работа колега.Да те изкарат до смяната на колата!Весело посрещане на Новата Година!
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Колега bager би ли ми казал къде се намира бушона за чистачките!Търсих го но открих само за пръскалката!
                        Алфа Ромео 156 1,9 JTD Sportwagon
                        2001год 115кс + ремап

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от jzonkom Покажи съобщение
                          Колега bager би ли ми казал къде се намира бушона за чистачките!Търсих го но открих само за пръскалката!
                          Колега, бушона за чистачките и за пръскалката е един и същ, до колкото знам. А интересното е, че Алфа 156 май няма реле, а командването е в самия мотор на чистачките. (поне аз не намерих реле, а търсейки по разни форуми попадах все на един и същ отговор: Unfortunately on the 156, if the wiper motor gets jammed for some reason (usually people turning them on when the wipers are frozen to the screen), the motor will burn out in a matter of seconds, before the fuse blows. The relay/control is part of the motor assembly, but its your motor that will have burnt out. )
                          Проблема почти винаги е в някой от компонентите на моторчето, там е платката за управление на чистачките.
                          Та разглоби и разгледай механизма с моторчето, най-вероятно проблема е някъде там.
                          Казвам това без да имам претенции за кой знае каква техническа грамотност. Предполагам колегите ще ме поправят ако греша някъде.
                          Успех!
                          ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                          ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                          ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                          ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                            Колега, бушона за чистачките и за пръскалката е един и същ, до колкото знам. А интересното е, че Алфа 156 май няма реле, а командването е в самия мотор на чистачките. (поне аз не намерих реле, а търсейки по разни форуми попадах все на един и същ отговор: Unfortunately on the 156, if the wiper motor gets jammed for some reason (usually people turning them on when the wipers are frozen to the screen), the motor will burn out in a matter of seconds, before the fuse blows. The relay/control is part of the motor assembly, but its your motor that will have burnt out. )
                            Проблема почти винаги е в някой от компонентите на моторчето, там е платката за управление на чистачките.
                            Та разглоби и разгледай механизма с моторчето, най-вероятно проблема е някъде там.
                            Казвам това без да имам претенции за кой знае каква техническа грамотност. Предполагам колегите ще ме поправят ако греша някъде.
                            Успех!
                            Не грешиш нито ти нито колегата чужденец в нито една дума от казаното
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • #15
                              И така колеги разглобих проклетат машинка и на управляващият блок открих дупка в пласмасата и прогорена писта а едната от клемите чрез които контактува управляващият блог с пистите беше счупена!Опитах какво ли не но явно има и друг проблем и не тръгна!
                              А колкото до релета -има 3(или по-скоро са миниконтакторчета) и са на платката на управляващият блог!
                              Алфа Ромео 156 1,9 JTD Sportwagon
                              2001год 115кс + ремап

                              Comment

                              Working...
                              X