Известие

Collapse
No announcement yet.

Трябва ли да се притяга главата след основен ремонт?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Трябва ли да се притяга главата след основен ремонт?

    искам да попитам по вещите от мен колеги чух че след основен ремонт след няколко стотин километра трябвало да се натегне главата или нещо от сорта някой да е чувал подобно нещо???това го чух от един майстор дали е вярно??? ще съм ви благодарен ако си дадете мнението
    sigpicAlfa Romeo 156 1.8ts-2000г
    Alfa Romeo 156 2.0ts-1998г


  • #2
    Стягат се един път, това са едновремешни работи.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      мерси за отговора колега
      sigpicAlfa Romeo 156 1.8ts-2000г
      Alfa Romeo 156 2.0ts-1998г

      Comment


      • #4
        Правилния подход е :след като веднъж е сглобена и стегната по правилата след определен пробег да се проверява и ако има нужда се притяга с нужното усилие с динамометричен ключ
        sigpicAlfa 155 2.0 16v

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
          Правилния подход е :след като веднъж е сглобена и стегната по правилата след определен пробег да се проверява и ако има нужда се притяга с нужното усилие с динамометричен ключ
          За москвич, жигула или волга става въпрос!!!!!
          Я поясни, как точно се разбира дали има нужда от дозатягане и как определяш с колко точно, след като на повечето от съвременните автомобили последните притягания се измерват в градуси а не в нютони?
          sigpic
          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
          147 JTDm 140-Малката манекенка
          GT- JTDm 150

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
            За москвич, жигула или волга става въпрос!!!!!
            Я поясни, как точно се разбира дали има нужда от дозатягане и как определяш с колко точно, след като на повечето от съвременните автомобили последните притягания се измерват в градуси а не в нютони?
            Потвътждавам думите на колегата.Всяка гарнитура е съпроводена и със схема на стягане за съответния модел.Освен равномерно притягане с динамометричния ключ на няклоко отделни етапа има и стягане окончателно със звъртане на определени градуси.
            Ако се стегне по схема няма нужда от следващи интервенции.
            sigpicРемонт на ГНП със електронно управление, механични и комънреал.Ремонт на дюзи,комънреал и по-старо поколение.

            Comment


            • #7
              Явно до като не измреме всички майстори от моето поколение и нагоре, тоя проблем ще си стои!
              Старо магаре не знае да върви направо, а и нищо ново не ще да научи!
              Практиката за стягане на главите само с динамом етричен ключ е отдавна отречена.В съвременната практика е заложено главите да се стягат до някъде с дино-ключ, а пълното затягане да е в градуси. Това позволява гарнитурата да се смачка равномерно и главата да легне права.Мерил съм за сведение при такова затягане как са нютоните и се получават най-разнообразни резултати,но притягането е без забележки!
              Има няколко важни условия,които трява да са спазени!!!
              Главата да е права, да се спази точно първоначалното притягане,а за някои модели е от порядъка на 2.5-3 кг/м(те такива ключове в БГ не се въдят) и болтовете да не са разтегнати.По принцип и последното никой не го гледа, а от това, понякога болта просто не притяга главата, а се законтря в леглото.
              Малко са хората, които си вярват на очите и за това накрая( - абе аз да съм си сигурен), притягат допълнително главата и точно тогава се получават гафовете.
              Тука не включвам някои модели, за които изрично е упоменато, че след притягането, мотора се пали и трябва да загрее до 80 гр. , след което се охлабват болтовете и се притягат на ново по схемата.
              Така, че да се твърди, че няма повторно притягане не е много коректно.Няма , но за нашите.Съществуват мотори, които се притягат повторно!
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • #8
                В упътването за ремонт и експлоатация на АЛФА 75 пише,че при смяна на гарнитурата на главата след 1000 км. или 600 мили главата трябва да се притегне отново с определено усилие с динамометричен ключ.Същото го пише и в инструкцията за монтаж,придружаваща гарнитурата на фирма GLASER.Така,че има двигатели за които се препоръчва повторно притягане след определен пробег.

                Comment


                • #9
                  Всъщност начина за стягане донякъде се определя и от болтовете, освен от гарнитурата. На почти всички стари двигатели се слагаха болтове, които се стягаха само с определено усилие. Обикновено бяха с шестограмни глави. След това навлязоха масово болтове с торкс, започна да се прилага стягане на градуси и отпадна последващото затягане.
                  За болтове за глави става дума още.
                  Last edited by didod; d.m.y г., 19:08.
                  Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                  Lancia Kappa JTD '98 -

                  Comment


                  • #10
                    В упътването за ремонт и експлоатация на АЛФА 75 пише,че при смяна на гарнитурата на главата след 1000 км. или 600 мили главата трябва да се притегне отново с определено усилие с динамометричен ключ.Същото го пише и в инструкцията за монтаж,придружаваща гарнитурата на фирма GLASER.Така,че има двигатели за които се препоръчва повторно притягане след определен пробег.
                    Баш си е така,
                    така че колегата да се поинтересува какво пише 3а неговия мотор
                    75 TwinSpark -син- ex,75ts зелен
                    75 ТУИНСКРАП-сив,+75 2.5 V6 черен
                    75 2.5 V6 Milano Argento-червен,75 2.5v6 сив.164 3.0 12v
                    75 ТУИНСКРАП-червен, + 75TwinSpark-бял,164 3.0 24v

                    Comment


                    • #11
                      значи след още няколкостотин километра трябва да ми донатегнат главата така ли да го разбирам защото не съм мн вещ в тия неща??
                      sigpicAlfa Romeo 156 1.8ts-2000г
                      Alfa Romeo 156 2.0ts-1998г

                      Comment


                      • #12
                        Търси справка от някое ръководство за твоя модел автомобил.Виж какво конкретно пише там .Не се доверявай на общи твърдения.Фирмите,които произвеждат гарнитурите за определените модели коли,мисля че също се съобразяват с предписанията на производителите на автомобилите.Всяка марка имодел си имат специфични особености.Например: при едни се препоръчва смяна на болтовете или шпилките а при други -не и т.н.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от stefoo Покажи съобщение
                          значи след още няколкостотин километра трябва да ми донатегнат главата така ли да го разбирам защото не съм мн вещ в тия неща??
                          За 156-цата няма нужда от повторно притягане.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            За 156-цата няма нужда от повторно притягане.

                            Само да добавя. за да не се бъркате излишно. за някои по-стари модели има както указано стягане с нютони. така и с по-новия метод с ъглово завиване!
                            Зависи на каква гарнитура ще попаднеш!
                            Last edited by mordohy; d.m.y г., 19:28. Основание: хронична кретения
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от stefoo Покажи съобщение
                              значи след още няколкостотин километра трябва да ми донатегнат главата така ли да го разбирам защото не съм мн вещ в тия неща??
                              аз съм на мнение,че не трябва да се гледат километрите,а моточасовете наработка.
                              Аlfa 164 Super 2.5TD

                              Comment

                              Working...
                              X