Известие

Collapse
No announcement yet.

перката на радиатора не спира...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • перката на радиатора не спира...

    От вчера имам този проблем...
    Понеже вчера беше адска жега, нормално да е карам с включен климатик. Усетих на няколко пъти как перката включваше за да охлади водата в радиатора. До тук хубаво - включва, обаче като я паркирах и оставих на паркинга пред блока, въпросната перка продължаваше да си работи все още след първите 30 мин. Слязох притеснен, почнах да вадя разни релета и бушони ама тя не спира пущината. Накрая, имаше едно наснадено кабелче, което разкачих и тя спря... След няколко часа, надвечер - давам контакт - гледам водата охладена... Отивам до предния капак, вързвам жичките и ....... басссиии.. пак вие...
    Кажете ми, къде да търся проблема. Немога всеки път да разкачвам и закачвам кабелчетата при всяко потегляне и паркиране
    ...освен да си сложа едно це-ка ключе
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

  • #2
    скоро го имах и аз този проблем, смени си датчика на перката и ще се оправи работата, намира се в радиатора и сигурно кабела дато си го дръпнал е именно този които излиза от него, даже всъщност трябва да са два, но за всеки случай си провери и релето.
    ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
    ALFA ROMEO 33 1.5 TI

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Kostadin
      скоро го имах и аз този проблем, смени си датчика на перката и ще се оправи работата, намира се в радиатора и сигурно кабела дато си го дръпнал е именно този които излиза от него, даже всъщност трябва да са два, но за всеки случай си провери и релето.
      имаш предвид, една кутийка да я нарека, която е закрепена в горния ляв ъгъл на вентилатора (гледано откъм решетката на автомобила), откоято излизат две кабелчета? Ако е точно това - много кофти, защото собственикът преди мен е правил някакви реформи, и въпросния датчик въобще е шунтиран (кабелите са изтръгнати от там). Може би датчика се е прецакал и това е причината за шунтирането му?! Кофти, че сега не знам откъде е взет сигнала...
      Но въпреки всичко, този датчик какво точно отчита, там на перката???
      И второ - ако реша да възстановя оригиналното състояние на системата - откъде да си взема нов датчик и колко ще ми струва?
      Благодаря ти предварително!!!

      П.П.
      искам само да уточня, че досега охладителната система си действаше ОК - включваше и изключваше когато е нужно, но никога не съм ползвал климатика за толкова дълго време... мисля, че и втора скорост на перката не се е включвала досега и може би този проблем се явява при вкл на 2-ра скорост на перката?!
      AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
      Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

      Comment


      • #4
        датчика се намира, е поне при мен де, в долния десен ъгъл като стоиш с/у колата, оригинален е около 50лв. аз си купих най-вероятно не оригинален за 17, който така и не влезе в употреба по простата причина, че стария датчик се оправи от само себе си
        ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
        ALFA ROMEO 33 1.5 TI

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Kostadin
          датчика се намира, е поне при мен де, в долния десен ъгъл като стоиш с/у колата, оригинален е около 50лв. аз си купих най-вероятно не оригинален за 17, който така и не влезе в употреба по простата причина, че стария датчик се оправи от само себе си
          10х за бързия отговор!!!
          А въпросното реле, то къде се намира?
          Имам съмнения че може да е спекло, защото одеве като замерихме тоците, се оказаха доста големи... Нищо чудно релето да се е "заварило"...
          AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
          Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

          Comment


          • #6
            махаш кората под кормилната конзола абе махаш там оня пластмаса под кормилото, релето се намира при бушоните които са поотгоре ще го познаеш по това че е малко по-голямо от другите и с доста дебели крака струва 30 кинта ново, аз имам и датчик и реле ама си далечко.
            ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
            ALFA ROMEO 33 1.5 TI

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Z:)m
              Първоначално публикувано от Kostadin
              скоро го имах и аз този проблем, смени си датчика на перката и ще се оправи работата, намира се в радиатора и сигурно кабела дато си го дръпнал е именно този които излиза от него, даже всъщност трябва да са два, но за всеки случай си провери и релето.
              имаш предвид, една кутийка да я нарека, която е закрепена в горния ляв ъгъл на вентилатора (гледано откъм решетката на автомобила), откоято излизат две кабелчета? Ако е точно това - много кофти, защото собственикът преди мен е правил някакви реформи, и въпросния датчик въобще е шунтиран (кабелите са изтръгнати от там). Може би датчика се е прецакал и това е причината за шунтирането му?! Кофти, че сега не знам откъде е взет сигнала...
              Но въпреки всичко, този датчик какво точно отчита, там на перката???
              И второ - ако реша да възстановя оригиналното състояние на системата - откъде да си взема нов датчик и колко ще ми струва?
              Благодаря ти предварително!!!

              П.П.
              искам само да уточня, че досега охладителната система си действаше ОК - включваше и изключваше когато е нужно, но никога не съм ползвал климатика за толкова дълго време... мисля, че и втора скорост на перката не се е включвала досега и може би този проблем се явява при вкл на 2-ра скорост на перката?!
              Ако наистина е шунтиран този като ти го наричаш датчик а се казва реостат е лошо Той по принцип според напрежението ти разпрделя дали да се пусне първа или втора степен.Аз имах същия проблем като теб и се оказа точно от това бяха клеясали кабелите и даже единия се беше запалил смених кабелните обувки и се оправи и сега си работи.Намери си едно такова и го смени.Точно като пуснеш климатика и се пуска втора степен и напрежението е много по-голямо там.А иначе реостата седи там са да се охлажда защото много се нагорещява

              П.С.Коце съветвам те и ти да го направиш защото неможе да се оправи от самосебе си просто е дало някъде на контакт и временно работи
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Mury
                П.С.Коце съветвам те и ти да го направиш защото неможе да се оправи от самосебе си просто е дало някъде на контакт и временно работи
                бе и ти си прав ма пусти мързел
                ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
                ALFA ROMEO 33 1.5 TI

                Comment


                • #9
                  Момчета, проблема май е по-сериозен...
                  Махнах последователно къде какви релета и бушони има - не спира пущината... Дори извадих кабела с управляващите напрежения от буксата (не захранващия кабел) и перката пак не спира... Направо съм в чудо!!! Да не би да имам някъде кабел накъсо?!
                  AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                  Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Z:)m
                    Момчета, проблема май е по-сериозен...
                    Махнах последователно къде какви релета и бушони има - не спира пущината... Дори извадих кабела с управляващите напрежения от буксата (не захранващия кабел) и перката пак не спира... Направо съм в чудо!!! Да не би да имам някъде кабел накъсо?!
                    по принцип има такъв кабел, представлява една щипка коята се защипва на плюса на акомулатора
                    ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
                    ALFA ROMEO 33 1.5 TI

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Z:)m
                      Момчета, проблема май е по-сериозен...
                      Махнах последователно къде какви релета и бушони има - не спира пущината... Дори извадих кабела с управляващите напрежения от буксата (не захранващия кабел) и перката пак не спира... Направо съм в чудо!!! Да не би да имам някъде кабел накъсо?!
                      И при мен беше така явно тая степен се пуска аварийно от климатика примерно и затва нешше да спре
                      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                      Comment


                      • #12
                        Благодаря ви момчета за отзивчивостта!!!
                        Онзи ден успях да открия проблем!!!
                        Оказа се едно скапано реле, което се намира в кутията, долу в ляво от волана (една избомбена такава... bonet). Та, прегледах сервизната книжка и там видях къде се намира релето, управляващо перката на радиатора. Отворих въпросната кутия и видях скапаното реленце... Оказа се обаче, че това реле е подменяно - настоящото е за Audi i VW (поне такива са означенията в/у релето). Та проблема е сега, откъде да видя номера на оригиналното реле, за подменя сегашното, защото вероятно за в бъдеще пак ще ми прави проблем. Може би тока при включване на втората скорост е твърде голям за това реле и контакторите му залепват...

                        Молбата ми:
                        - Може ли някой да ми даде номера/типа на релето, което трябва да сложа?
                        AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                        Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Kostadin
                          махаш кората под кормилната конзола абе махаш там оня пластмаса под кормилото, релето се намира при бушоните които са поотгоре ще го познаеш по това че е малко по-голямо от другите и с доста дебели крака струва 30 кинта ново, аз имам и датчик и реле ама си далечко.
                          Да де
                          Коцето ти го каза
                          Alfa 33 IE 1.7 8v 1993

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от pth7712
                            Първоначално публикувано от Kostadin
                            махаш кората под кормилната конзола абе махаш там оня пластмаса под кормилото, релето се намира при бушоните които са поотгоре ще го познаеш по това че е малко по-голямо от другите и с доста дебели крака струва 30 кинта ново, аз имам и датчик и реле ама си далечко.
                            Да де
                            Коцето ти го каза
                            Тъй тъй.... благодарско, за което !!!
                            Но като отворих кутията, там се мъдрееха две релета и по-голямото беше със забучен бушон в/у корпуса му, а по-малкото се оказа, че дори не е за Алфа. Затова пак отворих книжката за да видя кое точно реле требе да е...
                            Та, сега ако може Коцето да каже номера на релето, за да изпратя мой човек до Италианеца да купи едно... втора ръка...

                            Благодаря още веднъж на всички за напътствията!!!
                            AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                            Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                            Comment


                            • #15
                              релето което ти треее го имам ако искаш пиши ми на лично или на ICQ-то и ще се разберем нещо
                              ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
                              ALFA ROMEO 33 1.5 TI

                              Comment

                              Working...
                              X