Известие

Collapse
No announcement yet.

Къде да ми демонтират и промият радиаторите - 156 JTD?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от vegatta Покажи съобщение
    мен ми се струва че това е нормално
    И аз се присъединявам към мнението на бате Весо На мен също ми се е случвало да тръгне над 90 градуса температурата по баир нагоре при голямо натоварване на двигателя. Даже ми се случи два пъти на едно и също място по пътя Бургас - Варна. След първия път пуснах тема тук и ме изкараха, че преигравам едва ли не Когато ми се случи тогава, спрях веднага, оставих я на празен ход, пуснах парното на макс и спрях климатика.Втория път, когато ми се случи, не спрях, а продължих като не отлепях поглед от стрелката на температурата. Стоя известно време над 90, но не отиде повече. После се върна на малко под 90.
    Мисля, че проблем е, ако ти отива над 100 градуса, но все пак си погледни радиатора, защото ако не успееш да свалиш под 100 навреме, може да отидеш на 1000 лв за ремонт Ако не се лъжа, компютърът 'спъва' сам колата, ако температурата стигне над определени градуси като реже от мощността, но не можеш да разчиташ на това.
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #32
      И аз го имах тоя симптом със загряването по баир и се оказа термостат. Аз даже не предполагах, че е от него, но след смяната стрелката седи на 88 градуса и почти не мърда без значение от наклона.
      2014: Deutschland über alles

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от vegatta Покажи съобщение
        мен ми се струва че това е нормално
        Ммммммм, на мен пък ми се струва НЕнормално, особенно ако работи климатика, защото тогава перката си охлажда постоянно.
        Единственният възможен вариант това да се случи /при положение, че няма проблем/ е ако се кара под 2000об. тогава колата се мъчи и загрява.
        Първа степен на перката работи ли? Ако си карал без климатик и включва чак 2-ра степен!
        sigpic
        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
        147 JTDm 140-Малката манекенка
        GT- JTDm 150

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
          И аз се присъединявам към мнението на бате Весо На мен също ми се е случвало да тръгне над 90 градуса температурата по баир нагоре при голямо натоварване на двигателя. Даже ми се случи два пъти на едно и също място по пътя Бургас - Варна. След първия път пуснах тема тук и ме изкараха, че преигравам едва ли не Когато ми се случи тогава, спрях веднага, оставих я на празен ход, пуснах парното на макс и спрях климатика.Втория път, когато ми се случи, не спрях, а продължих като не отлепях поглед от стрелката на температурата. Стоя известно време над 90, но не отиде повече. После се върна на малко под 90.
          Мисля, че проблем е, ако ти отива над 100 градуса, но все пак си погледни радиатора, защото ако не успееш да свалиш под 100 навреме, може да отидеш на 1000 лв за ремонт Ако не се лъжа, компютърът 'спъва' сам колата, ако температурата стигне над определени градуси като реже от мощността, но не можеш да разчиташ на това.
          Да, усетих го това леко "спъване" на колата, но тя си загрява и без да я юркам по баирите, а и в градски условия, като пак казвам досега 2,5 години никога не ми е минавала с толково много делението на 90-те градуса.

          Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
          И аз го имах тоя симптом със загряването по баир и се оказа термостат. Аз даже не предполагах, че е от него, но след смяната стрелката седи на 88 градуса и почти не мърда без значение от наклона.
          Термостата го сменях скоро, а и го проверих - отваря си когато трябва.

          Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
          Ммммммм, на мен пък ми се струва НЕнормално, особенно ако работи климатика, защото тогава перката си охлажда постоянно.
          Единственният възможен вариант това да се случи /при положение, че няма проблем/ е ако се кара под 2000об. тогава колата се мъчи и загрява.
          Първа степен на перката работи ли? Ако си карал без климатик и включва чак 2-ра степен!
          Работят и двете степени на перката, и карам с включен климатик, че трябва да си сменям и поленовият филтър и иначе смърди и се запотява стъклото.

          Това което ме интересува е може ли от този минимален теч в краката ми от радиаторчето на парното, да е причина за това загряване? Антифризът в момента е даже над максимума, щото явно съм долял повече.
          Giulietta 1,6 JTDm 2013
          156 SW 1,9 JTD 2003

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
            Ммммммм, на мен пък ми се струва НЕнормално, особенно ако работи климатика, защото тогава перката си охлажда постоянно.
            Сигурен ли си?
            _______
            146 JTD - ex
            Renault Megane II 1.5 dci - ex

            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
              Сигурен ли си?
              Когато я карам с изключен климатик, загрява по-бързо и повече.
              Giulietta 1,6 JTDm 2013
              156 SW 1,9 JTD 2003

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                Сигурен ли си?
                Тоя радиатор на климатика също иска охлаждане... и обикновено това става с перката.
                Welcome to the real world

                Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                Comment


                • #38
                  Ясно, че за да функционира кондензаторът на климатика е небходимо да се обдухва постоянно, ама при 100 км/ч, примерно, пак ли върти вентилаторът? А при 150 км/ч?

                  А това, че загрява повече при изключен климатик, не е съвсем нормално.
                  _______
                  146 JTD - ex
                  Renault Megane II 1.5 dci - ex

                  Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                    Ясно, че за да функционира кондензаторът на климатика е небходимо да се обдухва постоянно, ама при 100 км/ч, примерно, пак ли върти вентилаторът? А при 150 км/ч?

                    А това, че загрява повече при изключен климатик, не е съвсем нормално.
                    Чини ми се, че съседния радиатор го топли доста, та може и да върти ... не съм пробвал де, само градско съм се спасявал с не работещи датчици да се затътря до сервиза на климатик и колата не загря над 90 градуса - това с 146 та.
                    Welcome to the real world

                    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                    Comment


                    • #40
                      Да не се е задръстил радиатора с боклуци (примерно)?
                      Скоро мил ли си го?
                      --Alfa Romeo 147 1.9JTD -- Keep walking! --
                      sigpic

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
                        Чини ми се, че съседния радиатор го топли доста, та може и да върти ... не съм пробвал де, само градско съм се спасявал с не работещи датчици да се затътря до сервиза на климатик и колата не загря над 90 градуса - това с 146 та.
                        Е как си представяш радиаторът да топли кондензатора, при толкова силна въздушна струя в обратната посока Освен ако не се нажежава до червено и да в лъчиста енергия да топли замисли се кое пред кое се намира и накъде се движи струята

                        Първоначално публикувано от RPWWD Покажи съобщение
                        Когато я карам с изключен климатик, загрява по-бързо и повече.
                        Имаш някаква драма с радиатора явно. В крайна сметка почисти ли ги външно двата топлообменника?
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                          Сигурен ли си?
                          Да сигурен съм, че не е нормално да стига 100гр.

                          Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                          Ясно, че за да функционира кондензаторът на климатика е небходимо да се обдухва постоянно, ама при 100 км/ч, примерно, пак ли върти вентилаторът? А при 150 км/ч?

                          А това, че загрява повече при изключен климатик, не е съвсем нормално.
                          Дали при 100-150км. перката работи, слабо ме интересува защото тогава си слушам музика и си карам...
                          Иедва ли на планинско каране е карал с над 100км. А и тия седмици, като гледам кво е времето, едва ли в планината е било чак толкоз топло..........

                          Включваш климатика, включва и перката, т.е. тя охлажда и когато температурата стигне 78-82г. където термостата започва да отваря, двигателят загрява по-бавно, защото перката охлажда радиатора.
                          Когато климатика не е включен, перката включва 1-ва ст. на 92гр. А ако температурите са много високи и климатика е включен, вентилатора работи директно на втора степрн.
                          sigpic
                          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                          147 JTDm 140-Малката манекенка
                          GT- JTDm 150

                          Comment


                          • #43
                            Перката тръгва над определено налягане в системата на климатика. Примерно 11 бара. Поне на нормалните автомобили. А такова липсва (по-ниско е) при движение извън града.
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                              Перката тръгва над определено налягане в системата на климатика. Примерно 11 бара. Поне на нормалните автомобили. А такова липсва (по-ниско е) при движение извън града.
                              Екзактли!

                              Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                              Да сигурен съм, че не е нормално да стига 100гр.
                              Виж какво е писал колегата по-горе. Това имах предвид




                              Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                              Дали при 100-150км. перката работи, слабо ме интересува защото тогава си слушам музика и си карам...
                              И едва ли на планинско каране е карал с над 100км. А и тия седмици, като гледам кво е времето, едва ли в планината е било чак толкоз топло..........

                              Включваш климатика, включва и перката, т.е. тя охлажда и когато температурата стигне 78-82г. където термостата започва да отваря, двигателят загрява по-бавно, защото перката охлажда радиатора.
                              Когато климатика не е включен, перката включва 1-ва ст. на 92гр. А ако температурите са много високи и климатика е включен, вентилатора работи директно на втора степрн.
                              Тези 100 и 150 км/ч бяха условни. И при по-ниски скорости не се налага да се включва перката. Това имах предвид и колегата го е обяснил по-горе.
                              Освен това има фундаментална разлика м/у това да тръгне да ти се качва температурата в задръстване и това да ти тръгне да грее при изкачване на голям баир, т.е. когато двигателят грее, защото е под голям товар, а не защото няма обдухване/охлаждане. При втория случай температурата се вдига много по-бързо и рискът от прегряване е по-голям
                              _______
                              146 JTD - ex
                              Renault Megane II 1.5 dci - ex

                              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                                Имаш някаква драма с радиатора явно. В крайна сметка почисти ли ги външно двата топлообменника?
                                Не, нямах време, че бях нон стоп на път, само пръснах леко с пароструйка отвътре радиатора, че нямах възможност да свалям броня и прочее, но промяна няма. Въпросът ми беше, дали този теч от радиаторчето на парното в купето може също да е причина колата да грее?
                                Giulietta 1,6 JTDm 2013
                                156 SW 1,9 JTD 2003

                                Comment

                                Working...
                                X