Първоначално публикувано от търтей
Известие
Collapse
No announcement yet.
Комън рейл дизел-факти
Collapse
X
-
sigpic
Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
" Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
"Seat Leon TDI champion WTCC 2008"
-
Първоначално публикувано от търтеймалко история 0 от уикипедията за по-лесно
подчертаванията са мои
The common rail system prototype was developed in the late sixties by Mr. Hiber of Switzerland. After that, Ganser of the Swiss Federal Institute of Technology focusing on his research the common rail technology was advanced. In mid nineties, Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki, Japanese automotive parts manufacturer Denso Corporation, developed the Common Rail Fuel System for Heavy Duty Vehicles and finally turned into its first practical use on their ECD-U2 common Rail system, which was mounted on the HINO RAISING RANGER truck and sold for general use in 1995. Later in 1997 the German automotive parts manufacturer Robert Bosch GmbH extended its use for passenger car.
Common rail engines have been used in marine and locomotive applications in times past. The Cooper-Bessemer GN-8 (circa 1942) is an example of a hydraulically operated common rail diesel engine, also know as a modified common rail.
With rising fuel prices throughout the 1990s, a number of companies, including Robert Bosch GmbH, Fiat,Volvo and MTU, attempted (separately) to develop new Diesel engines with lower emissions and higher fuel efficiency.
Common rail engines were first used by the Fiat subsidiary Alfa Romeo, and the technology is most commonly used by Fiat, under their MultiJet brandname. The engines are suitable for all types of road car, including small hatchbacks such as the Fiat Panda.
Comment
-
Първоначално публикувано от MitkoFIAT експериментират мотор с директно впръскване още при Крома
фиат крома 2.0 ТДИsigpic
Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
" Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
"Seat Leon TDI champion WTCC 2008"
Comment
-
Първоначално публикувано от KGBПървоначално публикувано от MitkoFIAT експериментират мотор с директно впръскване още при Крома
фиат крома 2.0 ТДИпред Админите... със сапун !
Comment
-
Първоначално публикувано от jamieПървоначално публикувано от KGBПървоначално публикувано от MitkoFIAT експериментират мотор с директно впръскване още при Крома
фиат крома 2.0 ТДИsigpic
Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
" Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
"Seat Leon TDI champion WTCC 2008"
Comment
-
Първоначално публикувано от KGBПървоначално публикувано от jamieПървоначално публикувано от KGBПървоначално публикувано от MitkoFIAT експериментират мотор с директно впръскване още при Крома
фиат крома 2.0 ТДИ
Първата дизелова кола с инжекцион е първата дизелова кола изобщо, щото аз не знам за дизел, който не е с впръскване???
Ако под "инжекцион" имате предвид директно впръскване на нафтата, имате право, тоя двигател не е с предкамерно впръскване.
Има едни дизелови двутактови двигателчета за авиомодели, ама за автомобили няма карбураторни дизели.
Comment
Comment