Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Ламбда сондата или ECU-то

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с Ламбда сондата или ECU-то

    Здравейте,
    имам еледния проблем ,от както сам купил колата имам проблем с ламбда сондата.

    Имам VAG-COM Interface и си правя диагностика - излиза ми грешка Р0170

    Показанията на Ламбда сондата са следните - -студена и права линия ,постоянно напрежение 0.46V.
    Смянявам сондата с работеща ефекта е същия

    и се почва голямото ровене,
    1.проверка на кабелите от конектора до ECU-то - наред!
    2.проверка на напреженията - на белите кабели има 13V,м/у черния и сивия 0.65V постоянно не се променя.

    3.проверявам следните параметриClick image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	97.1 Килобайта
ID:	2373440

    и установявам че на пин B21 няма 0V Спрямо маса а +0.20V и това ме кара да мисля че имам проблем с ECU-то.

    Някой имал ли е подобен проблем ?

    Имам и една Молба към всички е М1.5.5 ECU-та,ако не ви затруднява може ли някой да премети колко волта имате спрямо маса на черния кабел на Ламбда сондата

    Предварително Благодаря на всички
    Attached Files
    AlfaRomeo 146 1.4TS '99 - ГИ BSM

  • #2
    Всичко което си измерил е нормално. Само неразбрах за Б21 какво си мерил там. Там е маса. Измери на верига до минуса на акумулатора тябва да е 1-ца. Може да има 0.08 - 0.12 ома съпротивление. Не повече.

    Ако всичко е на ред просто запали колата и я остави ламбдата да си загрее. Ако след 10 мин мин работа на празен ход ламбдата не почне да работи значи или ламбдата не става или има проблем по връзките и. Това Б21 е сивия кабел на сондата. Там трябва да е маса.

    Ако се опитваш да мериш сигнала от черния кабел с мултимер няма да видиш нищо. Ще видиш едно постояно напрежение поради бавния уред.
    Last edited by oem; d.m.y г., 20:42.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      oem благодаря за бързия отговор.
      от този пин Б21 излизат +0.20 волта спрямо маса.
      при работещ двитател на ом мерър спрямо маса 70-90 ома

      кабела от конектора до бикса Б на ЕКУ-то 0 ома

      това ме кара да мисля че имам проблем с ЕКУ-то а не със сондите
      колата вчера работи 20-30 минути на диагностика с Fiat ECUScan показваше че сондата е студена и права линия 0.46 V

      Други идеи,ако се преинсталира софтуера ?
      AlfaRomeo 146 1.4TS '99 - ГИ BSM

      Comment


      • #4
        Хайде виж дали това е наистина сивия кабел на сондата, че не ми се рови сега да знаем 100%. Ако е така значи има проблем. Може да не е проблема в ЕКу-то. Може някъде има утечка. Провери инсталацията.. знам ли..
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          По принцип при тестването на ламбда сондите пише че се задържа газта за 20 секунди на 3000 оборота за да загрее ламбдата после се тества на 2000 оборота и тогава се мери пробвай така.
          156 1,8 ТS 99
          Nissan Murano 2005

          Comment


          • #6
            С мултимера каквото и да прави не може да измери нищо защото времето му на реакция е прекалено бавно за да измери сигналите на сондата и ще дава среден волтаж.

            На диагностичната прогама по-може да разбере нещо.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              Хайде виж дали това е наистина сивия кабел на сондата, че не ми се рови сега да знаем 100%. Ако е така значи има проблем. Може да не е проблема в ЕКу-то. Може някъде има утечка. Провери инсталацията.. знам ли..
              Здравей колега, сивия кабел трябва да е масата на сондата грешката е моя.
              някой ден ще запоя един кабел директно от пин Б21 до сондата и че пробвам дали ще има ефект,не знам точно как върви снопа с каделите,дане би да се получава някаква индукция или смущение от бубините,знам ли

              Novachev това го пробвах,същата работа

              Други идеи,

              пак ли съм пионер с този пробле
              AlfaRomeo 146 1.4TS '99 - ГИ BSM

              Comment


              • #8
                Мери на верига Б21 към маса на самото ЕКУ после мери от буксата на ЕКУ-то до буксата на сондата. Трябва да писне на сивия кабел. Виж дали има съпротивление и какво е то. Откачи акомулатора и измери към + какво се случва. без мерене няма да стане.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от remz Покажи съобщение
                  Здравейте,
                  имам еледния проблем ,от както сам купил колата имам проблем с ламбда сондата.

                  Имам VAG-COM Interface и си правя диагностика - излиза ми грешка Р0170

                  Показанията на Ламбда сондата са следните - -студена и права линия ,постоянно напрежение 0.46V.
                  Смянявам сондата с работеща ефекта е същия

                  и се почва голямото ровене,
                  1.проверка на кабелите от конектора до ECU-то - наред!
                  2.проверка на напреженията - на белите кабели има 13V,м/у черния и сивия 0.65V постоянно не се променя.

                  3.проверявам следните параметри[ATTACH]52496[/ATTACH]

                  и установявам че на пин B21 няма 0V Спрямо маса а +0.20V и това ме кара да мисля че имам проблем с ECU-то.

                  Някой имал ли е подобен проблем ?

                  Имам и една Молба към всички е М1.5.5 ECU-та,ако не ви затруднява може ли някой да премети колко волта имате спрямо маса на черния кабел на Ламбда сондата

                  Предварително Благодаря на всички
                  Тази сонда дето си я сложил сигурен ли си че работи,нова ли е или втора ръка
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #10
                    Абе има няква галимация тука дето колегата ни я спестява си мисля. Но... той си знае.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #11
                      колеги,сондата с която съм в момента е тествана преди да се свали от 156 , 2.0 ТС с М1.5.5
                      AlfaRomeo 146 1.4TS '99 - ГИ BSM

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от remz Покажи съобщение
                        колеги,сондата с която съм в момента е тествана преди да се свали от 156 , 2.0 ТС с М1.5.5
                        Това не значи че сега работи
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          След смяна на ламбда трябва да се ресетне ЕКУ-то.
                          Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 23:08.
                          Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                          Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                          Comment


                          • #14
                            Да ама това няма общо с проблема. Ресетването е за друго и не винаги се налага.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #15
                              Колко забили на 0.45 ламбда сонди си сменил?
                              Кога не се налага ресетване, след смяна на компонент отговарящ за смесообразуването?
                              Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 00:43.
                              Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                              Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                              Comment

                              Working...
                              X