Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем - свирещо-чегъртащ звук на задно дясно колело

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем - свирещо-чегъртащ звук на задно дясно колело

    Здравейте,
    Ще съм много задължен ако някой може да ме посъветва какво да правя.

    От известно време насам се появи един неприятен стържещ пищящ звук на задно дясно колело. Проблемът изчезва само ако карам на леко вдигната ръчна или натискам спирачките, както и от само себе си, но след известно време пак се почва. Смених задните накладки, но ефектът е нулев.

    Сега един майстор ме насочи, че вероятно е блокирало жило на ръчната спирачка, но иска 200 лв. за смяната, а не дава гаранция, че е това... Та въпросът ми е дали е възможно да е жилото или е нещо по-сериозно.. Ще съм благодарен на всяко мнение.

    P.S.Забравих да кажа, че Алфата ми е 156-ца, която от известно време насам ме влудява откъм непрестанни повреди.
    Last edited by ilia.ivanov; d.m.y г., 20:32. Основание: Допълнение
    Alfa Romeo 147, 1.9 JTD, 138 k.c., MJET. И пенсионерката пред блока 156.

  • #2
    задържа ти спирачката
    И аз карам така вече 3-4 месеца - само неприятния звук е проблемен - не е спешна смяната.
    Маркучите/жилата и трябва да се раздвижат - поне това ми казаха. И струват към 70-80лв. Все още не съм ги сменял. Музиката по силничко и повечко обороти и няма грижи. Отвреме на време натискаш леко спирачка да спре да свири
    ALFA 156 1.9JTD '98
    ALFA 159 2,4JTDM Q4 2007

    Comment


    • #3
      И при мен го има този звук, (ако е същия) чува се от задно дясно колело. При мен обаче едва ли е от жило, защото съм сменил и задни дискове/накладки и жилото на ръчната. Звукът го има и на спряла кола, когато се качвам в нея по-рязко и колата се разклаща леко, тогава се чува скърцането. Също и ако клатя колата наляво-надясно с ръце, но не всеки път. На дъжд изчезва.
      2014: Deutschland über alles

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Bottata Покажи съобщение
        задържа ти спирачката
        И аз карам така вече 3-4 месеца - само неприятния звук е проблемен - не е спешна смяната.
        Маркучите/жилата и трябва да се раздвижат - поне това ми казаха. И струват към 70-80лв. Все още не съм ги сменял. Музиката по силничко и повечко обороти и няма грижи. Отвреме на време натискаш леко спирачка да спре да свири
        Мен ме притесни един приятел, който ми описа как при висока скорост можело да ми направи блокаж колелото... Иначе хич не ми се дават още пари. Това с музиката ме устройва напълно.

        ---------- Post added at 22:28 ---------- Previous post was at 22:26 ----------

        Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
        И при мен го има този звук, (ако е същия) чува се от задно дясно колело. При мен обаче едва ли е от жило, защото съм сменил и задни дискове/накладки и жилото на ръчната. Звукът го има и на спряла кола, когато се качвам в нея по-рязко и колата се разклаща леко, тогава се чува скърцането. Също и ако клатя колата наляво-надясно с ръце, но не всеки път. На дъжд изчезва.
        Да, едно към едно.. Тея "симптоми" бях забравил да опиша.. Значи варианта с жилото отпада.
        Alfa Romeo 147, 1.9 JTD, 138 k.c., MJET. И пенсионерката пред блока 156.

        Comment


        • #5
          Със всеки елемент мога да направя компромис в колата си, но със спирачките никога......
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #6
            Естествено, въпросът е, че спирачките са си напълно наред. Ще видим дали ще има ефект от смяната на жилото, но съм почти убеден, че не е това, заради което и питам.
            Alfa Romeo 147, 1.9 JTD, 138 k.c., MJET. И пенсионерката пред блока 156.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
              И при мен го има този звук, (ако е същия) чува се от задно дясно колело. При мен обаче едва ли е от жило, защото съм сменил и задни дискове/накладки и жилото на ръчната. Звукът го има и на спряла кола, когато се качвам в нея по-рязко и колата се разклаща леко, тогава се чува скърцането. Също и ако клатя колата наляво-надясно с ръце, но не всеки път. На дъжд изчезва.
              Спирачен апарат.
              Казана дума,хвърлен камък.Мълчанието е злато.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Bottata Покажи съобщение
                задържа ти спирачката
                И аз карам така вече 3-4 месеца - само неприятния звук е проблемен - не е спешна смяната.
                Маркучите/жилата и трябва да се раздвижат - поне това ми казаха. И струват към 70-80лв. Все още не съм ги сменял. Музиката по силничко и повечко обороти и няма грижи. Отвреме на време натискаш леко спирачка да спре да свири
                Не смятам че е редно да се кара със задържаща спирачка. Най-малкото от прегряване може да се скапе лагера на главината... ФЕРАРИСТ-а хубаво е написал - със спирачките компромиси не!
                Alfa Romeo 145 1.9 JTD

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                  И при мен го има този звук, (ако е същия) чува се от задно дясно колело. При мен обаче едва ли е от жило, защото съм сменил и задни дискове/накладки и жилото на ръчната. Звукът го има и на спряла кола, когато се качвам в нея по-рязко и колата се разклаща леко, тогава се чува скърцането. Също и ако клатя колата наляво-надясно с ръце, но не всеки път. На дъжд изчезва.
                  Знаеш ли и аз го имах този проблем и се оказа много тъп. Оказа се че едната метална втулка на единия тампон е превъртяла в напречната щанга и си поскърцва като я пръсна със спрей или като се намокри спира за известно време. Това се беше получило при смяна на тампоните на напречните щанги така че ако си сменял потърси проблема там. Интересното е че само скърцаще не тропаше изобщо.
                  156 1,8 ТS 99
                  Nissan Murano 2005

                  Comment


                  • #10
                    Смяна на маркучите и раздвижване би трябвало да решат проблема в общия случай.
                    I just have a hunch that Stalin is not that kind of a man. I think that if I give him everything I possibly can and ask for nothing from him in return, he won't try to annex anything and will work with me for a world of democracy and peace
                    Roosevelt

                    Comment


                    • #11
                      Според мен трябва да опиташ да раздвижиш водачите на спирачния апарат (Пинки го е написал), преди всичко останало, ако се налага ги смени. Мисля, че е по-малко вероятно проблема да е от жилото.
                      "Аз не съм гинеколог по принцип, но мога да погледна"

                      Comment


                      • #12
                        Ако беше от жилото, щеше по-скоро да се появява след дърпане на ръчна, а после по дупките да се понаместваи стъргането да спира. А ти такива особености не си споменал.
                        Или поне такава ми е логиката.
                        От друга страна, при стари маркучи, е много вероятно да са се свили и одървили. А по водачите се събира гняс и почват да заяждат. Винаги има вариант и да излезе нещо екзотично, каквито случаи се споменават по-горе, за това трябва да се погледне.
                        I just have a hunch that Stalin is not that kind of a man. I think that if I give him everything I possibly can and ask for nothing from him in return, he won't try to annex anything and will work with me for a world of democracy and peace
                        Roosevelt

                        Comment


                        • #13
                          A като пипнеш джантата усещаш ли дали е по-топла от другите?

                          Ако да, то значи е нещо по спирачната система, а ако не - търси проблема другаде.
                          --Alfa Romeo 147 1.9JTD -- Keep walking! --
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            За да е по-топла джантата трябва зверско задържане. Ако скоро се е появил проблема, едва ли ще е чувствително.
                            I just have a hunch that Stalin is not that kind of a man. I think that if I give him everything I possibly can and ask for nothing from him in return, he won't try to annex anything and will work with me for a world of democracy and peace
                            Roosevelt

                            Comment


                            • #15
                              Проблемът беше в маркучите. Смениха ги и свиренето спря. Благодаря на всички за съветите.
                              Alfa Romeo 147, 1.9 JTD, 138 k.c., MJET. И пенсионерката пред блока 156.

                              Comment

                              Working...
                              X