Известие

Collapse
No announcement yet.

Как изглежда отвътре комутатор Bosch 0 227 100 200 от Алфа 155

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как изглежда отвътре комутатор Bosch 0 227 100 200 от Алфа 155

    Ето няколко снимки на комутатора който ми създаваше проблеми или по-точно единият канал не му работеше.

    http://picasaweb.google.bg/ivansirakoff/BoschParts#

    Снимките показват вътершността на комутатора. Виждат се ясно начина на свързване на двата полупроводника с външните изводи. Свързването е направено с метални и много меки нишки (мачкат се буквално от докосване), като метала може и да е платина, но не съм сигурен.
    Самата вътрешност на комутатора е изпълнена с някакъв прозрачен и лепкав гел, който вероятно е силно термопроводим, за да се охлаждат полупроводниците. Гелът обаче не е течен, а по-скоро като желе.
    Надявам се снимковият материал да е интересен!
    Last edited by Furious 155; d.m.y г., 22:50. Основание: уточнение


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

  • #2
    На лада е 1:1, особено на външен вид. Но Гоуф 2 също
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
      Ето няколко снимки на комутатора който ми създаваше проблеми или по-точно единият канал не му работеше.

      http://picasaweb.google.bg/ivansirakoff/BoschParts#

      Снимките показват вътершността на комутатора. Виждат се ясно начина на свързване на двата полупроводника с външните изводи. Свързването е направено с метални и много меки нишки (мачкат се буквално от докосване), като метала може и да е платина, но не съм сигурен.
      Самата вътрешност на комутатора е изпълнена с някакъв прозрачен и лепкав гел, който вероятно е силно термопроводим, за да се охлаждат полупроводниците. Гелът обаче не е течен, а по-скоро като желе.
      Надявам се снимковият материал да е интересен!

      Мдаа, аз отворих един такъв още преди 15-16г. (и на 33-ката е такъв, а тогава ги нямаше, или бяха неприлично скъпи) и за съжаление (най-вече мое) установих, че не може да се ремонтира. Оттогава още датира омразата ми към Бош, мамка му швестерска.
      Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

      Comment


      • #4
        Комутатори, които подлежат на ремонт (говорим за лека кола, щото комутаторът е прост електрически ключ, всъщност) съм виждал само при Мерцедес, ама ако чуете цената ще се уплашите.
        Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
          На лада е 1:1, особено на външен вид. Но Гоуф 2 също
          Пепи, трябваше да уточниш, че е същия в смисъл, че е също със 7 крачета, но иначе не става за 155 защото е с друго разположение на пиновете. Щото като знам какви неща предизвикват подобни изказвания ...
          0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
          Автогаз сервиз-
          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

          Comment


          • #6
            това са просто 2 мощни транзистора с по 1 диод които работят като ключове. що да не могат да се подменят. управлението им си е от еку-то.
            при гоуфовете , опелите и другите с датчик на хол е друга работа. там първо има усилвател на сигнала от сензора, електроника която задържа за определено време захранването нужно да се зареди бобината /dwell/ и един мощен транзистор който пак захранва бобината и оттам през палеца към свеща.
            точка

            Comment


            • #7
              Ето как работи на жигата комутаторчето -

              На алфата ако сложиш ладов комутатор ще върби и без екю може би....

              Comment


              • #8
                Ето и снимка на руски. Нямат нищо общо, нито на външен, нито на вътрешен вид.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  За пълнота

                  Комутатор от лада/гоуф2, които са абсолютно взаимозаменяеми



                  Този разбира се от гоуф

                  Руския е с три пъти по-голям радиатор. Примерно:

                  Last edited by търтей; d.m.y г., 21:06.
                  Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                  Comment


                  • #10
                    Че той голфовия е сниман без радиатора.
                    Ако мислиш. че "немския" радиатор е малък -за справка Ауди80 или Пасат2...

                    За да съм по темата да кажа, че комутатора на Алфата в първия пост и тези по-надолу нямат нищо общо освен корпуса. Принципно може да се ремонтират тези комутатори, но няма смисъл при цените им в момента.
                    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                    Comment


                    • #11
                      Въпросът е да не почнат да лепат на алфите гоуфови, че пътната помощ няма да смогне.

                      Comment

                      Working...
                      X