Известие

Collapse
No announcement yet.

Кога и как сработват селеноида на вариатора и VIM-a на 156ТС

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Кога и как сработват селеноида на вариатора и VIM-a на 156ТС

    Неска беше време за игра, и реших че е крайно време да задоволя любопитството си за това кога сработват тия неща......
    Накратко - при старт на двг, екуто им пуска 12 волта по пин 1 и на двата селеноида, а по втори им фърля маса когато те трябва да сработят. Вързах плюса на едно диодче към някакъв бушон, минуса забих първо на втория канал на селеноида на вариатора......
    - запалих колата студена, вариатора не се включи веднага, мина поне 5 минути каране градско докато се включи изобщо - по мое мнение екуто не го пуска поне до 50-60 градуса на водата - из нета масово битуват мненията че вариат се пуска на 1700обм или на 2700обм и изключва на 5 или нещо от сорта, чел съм доста теории......диода светва абсолютно винаги и твърдо на около 2-2100обм, и изключва на 4-4200обм......дори и да съм върнал газта, в тия обороти селеноида е включен, без значение е и как ще подада газ.....
    - селеноида на променливата геометрия на вх колектори е мисля по променлива величина за командване от екуто и мисля че за пускането му то взима под внимание няколко параметра, като например натиснат педал на газта, дебитомер, ламбада, вероятно и скорост, макар че последното може и да не е така, а може да има и други неща, но определено ВИМчето не се пуска и спира в точно определени обороти - иначе диода на селеноида му се пускаше на около 3100обм, като понякога го правеше и една 2 идеи по късно......карах доста и при различни режими с него но твърда зависимост сякаш не успях да хвана......
    Но съм почти твърдо убеден че характерното за ТС опъване на колата напред при 2700-2900обм не се дължи на вариат или ВИМа - може би комбинация от двете, или нещо от сорта.....
    Правих и видео в движение, но камерата беше фокусирана само върху диода, а оборотите не се виждаха, може би ще трябва да направя кадрите по друг начин.....
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

  • #2
    Мдам с голям интерес ше следя твоето така да се каже "проучване"...Най-вече ме интересува ВИМ-а (ама ти това го знаеш де ).
    По разните там еLearn и тн подобни програмки, го дават че ВИМ-а е на късия път на въздуха от празен ход до 2800 оборота и над 5200 оборота до края...
    Между 2800 и 5200 е на дългия път...
    Ето и нагледно :

    Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 02:33.
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
      Неска беше време за игра, и реших че е крайно време да задоволя любопитството си за това кога сработват тия неща......
      Накратко - при старт на двг, екуто им пуска 12 волта по пин 1 и на двата селеноида, а по втори им фърля маса когато те трябва да сработят. Вързах плюса на едно диодче към някакъв бушон, минуса забих първо на втория канал на селеноида на вариатора......
      - запалих колата студена, вариатора не се включи веднага, мина поне 5 минути каране градско докато се включи изобщо - по мое мнение екуто не го пуска поне до 50-60 градуса на водата - из нета масово битуват мненията че вариат се пуска на 1700обм или на 2700обм и изключва на 5 или нещо от сорта, чел съм доста теории......диода светва абсолютно винаги и твърдо на около 2-2100обм, и изключва на 4-4200обм......дори и да съм върнал газта, в тия обороти селеноида е включен, без значение е и как ще подада газ.....
      - селеноида на променливата геометрия на вх колектори е мисля по променлива величина за командване от екуто и мисля че за пускането му то взима под внимание няколко параметра, като например натиснат педал на газта, дебитомер, ламбада, вероятно и скорост, макар че последното може и да не е така, а може да има и други неща, но определено ВИМчето не се пуска и спира в точно определени обороти - иначе диода на селеноида му се пускаше на около 3100обм, като понякога го правеше и една 2 идеи по късно......карах доста и при различни режими с него но твърда зависимост сякаш не успях да хвана......
      Но съм почти твърдо убеден че характерното за ТС опъване на колата напред при 2700-2900обм не се дължи на вариат или ВИМа - може би комбинация от двете, или нещо от сорта.....
      Правих и видео в движение, но камерата беше фокусирана само върху диода, а оборотите не се виждаха, може би ще трябва да направя кадрите по друг начин.....
      Ники,защо го задаваш този въпрос,като си си отговорил по най-добрия начин
      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

      Comment


      • #4
        А как се разбира дали въобще работи това чудо ?

        Comment


        • #5
          1.6 нямат ВИМ...
          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

          FIAT Coupe 16VT
          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

          Comment


          • #6
            За вариатора говорех...
            За ВИМ нещо не съм запознат... но ще почета малко

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              Ники,защо го задаваш този въпрос,като си си отговорил по най-добрия начин
              Уж разговарям със себе си.....днеска стигнах и до друг извод......въртящата геометрия на вима се държи обтегната от пружина, или по точно навита на кръг пластина - пробвах известно време да карам с една идея по разхлабена пластина, с уж идеята да е по лесно за селеноида да манипулира, но се оказа грешка - селеноида има достатърно сила да завърти тръбите скъсявайки или удължавайки пътя на въздуха, предполагам и че е достатъчно точно кога това трябва да става, както и за по кратко време - ако пружината е и охлабена, съществува вероятноста тръбите да останат в постоянно "дълго" положение, натискайки лостчето с ръка усетих че понякога ако го натисна по силно, то не се връща, гумените му уплътнения в края влизат в колекторите и не се връща обратно при хлабава пружина....
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • #8
                Ники, ти не го ли беше изкормил това ВИМе от колата? И как беше без него?
                Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                Горе главата, нищо че е празна...

                Comment


                • #9
                  Пробвах с изкормен, пробвах и с тръба вместо стандартния колектор, това е най - доброто което може да се направи, и ще си го държа сток......
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #10
                    Понеже знам, че обичаш експериментите... случайно дочух, че ако сложиш металния колектор от КуВе да речем, ще е още по-добре
                    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                    FIAT Coupe 16VT
                    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                    Comment


                    • #11
                      Ми не съм намерил, не съм сложил - намеря ли, веднага бих пробвал....
                      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                      Comment

                      Working...
                      X